venttiilivarren kumit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Onnistuuko tuo venttiilivarren kumien vaihto ilman kannen irrotusta?
Kyseessä NG 900 turbo -95
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

miksei tuo onnistuisi, mutta samaan vaivaan nakkaa koko kannen pöydälle ja puhdistaa ne venavarretkin karstasta ja samalla vaihtuu öljyä vuotava kansipahvikin :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Niin no tuohon kun on jokinaika sitten tehty kansiremppa niin
ajattelin vaan nuo pelkät kumit vaihtaa, jos vaan onnistuu
ilman kannen irroitusta. Luulempa että tuohon on laitettu
tarvikekumit ja eihän ne kestä niin kuin alkuperäiset :x
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

kyllä se ois hyvä tehä se kansiremontti, tulis sitte kerralla kuntoon ja sen jakoketjun voisit samalla vaihtaa, hyvin yksinkertanen homma, itse kun tein kansirempan nii oisko mulla menny se 7 tuntia siihen, että ei se iso homma oo jos tykkää ruuvata, ja ne tarvike kumit on ihan hyviä kunhan et motonetistä niitä osta. esim kansipahvi on sama tarvikeliikkeissä ja marmorilla hinta eroa vaa puolet enemmän marmorilla ja merkkikin on sama eli elring
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja anv »

Noi kumithan piti muistaakseni liimata kiinni. Itellä oli vastaavassa vaparissa monta irronnut ja vei "hiukka" öljyä ennen korjausta
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
st3b3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 09:35

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja st3b3 »

ei niitä liimata ku ne naputellaa siihen kiinni :)
dimaio
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja dimaio »

Osaisiko joku kertoa hyvän paikan pääkaupunkiseudulta missä kannattaisi vaihdatuttaa venttiilivarren kumit? Itseltä ei paikkaa eikä välttämättä osaamistakaan kyseiseen hommaan löydy.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ei tasan onnistu ilma kannen irrotusta, aika keke saa olla ku nappaa venanjouset vex ku kansi kii lohkos.
9-3.1972
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onhan noita vaihdettu aikojen alusta ilman kannen irroitusta.. narua tulpa reiästä tai paineilmaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

hehe
9-3.1972
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Korjaamokäsikirjoissa on neuvottu venttiilivarsien tiivisteiden irrotus ja vaihto kantta irrottamatta. Paineilmaa pyttyyn ja erikoistyökalulla lyömällä lukituskiilat irti, kumien vaihto ja lyömällä kiilat takaisin.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

no siitä sit vaan...jos kerta näin on
9-3.1972
Vastaa Viestiin