juhokare kirjoitti:Mutta moni on kait käyttänyt tätä keinoa hyväkseen, kun ei ole niitä kalliita laitteita.
Niin varmasti.
Joo, olen aina aloittanut siitä 75 mittarin mukaan yleensä eli jos virhemarginaali pysyy samana, niin silloinhan mittaus voi pitää paikkansa.
kylla se on kohtuullinen mittaus kun vertaa vain aiempiin omiin mittauksiin, ei toisten tekemiin tuloksiin.
Ja jos mittari on hidas Saabeissa, niin voisi olettaa aika on ehkä vieläkin kovempi.
No, en uskaltaisi tehda tallaista johtopaatosta. Jos vetavat pyorat on luiston rajamailla, niin saa helposti optimistisen tuloksen. Samoin kay, kun aloittaa kiihdytyksen alempaa ja kiihtyvyys hidastuu mittauksen loppua kohti, koska silloin mittari ikaankuin "ajaa oikeaa nopeutta kiinni".
Perstuntumalta auto kiihtyy hyvin ja myös mittausten perusteella.
ja sehan riittaa, eiko ?
Ja tätä tapaa on kait myös Nordicin käyttänyt.
vahan epailen, etta mitaan puolivirallisiakaan lukemia ei mitata talla periaatteella.
Tuosta mittarin hitaudesta: sen nakee ainakin omassani siten, etta vetaa tayskaasukiihdytyksen vaikkapa kakkoselle tai kolmosella ja keskeyttaa parhaalla vetoalueella polkemalla kytkimen pohjaan: nopeusmittari nousee viela hetken aikaa, vaikka vauhti ei takuulla kiihdy. Testia tehdessa pitaa siis muistaa tuijottaa mittaria eika tieta ollenkaan
Miksi nopeusmittari sitten on tehty nain hitaaksi? No, Saabissa ei viisari vapise eika huoju, ja lukemakin on tarkka, mita nyt joukkoon on lakitieteellisista syista laitettu tahallista virhetta mukaan. Summa-summarum: ei se huono se Saabin mittari ole siksi etta se on hidas. Se on hidas sen takia etta se on hyva!
