Tietääkö kukaan onko tuolla Wintter päällä ajossa mitään muuta tarkoitusta kun alentaa kierroksia liikkeelle lähdössä vai onko siinä jotain lisäominaisuuksia talviajossa
Joku kertoi että se osaisi jotenkin vaihtaa "vapaalle" kun nostaa äkkiä kaasun jos vaikka perä alkaa luistaa tjsp.
Pitääkö muka paikkansa
Viimeksi muokannut Eddie63, To Joulu 02, 2004 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En nyt oikein tiedä mistä mallista on kyse, mutta ainakin 5-lovisella lootalla auto lähtee liikkeelle vain kolmosella, muuta eroa ei ole.
Varmaankin se sitten vanhalla 4-lovisella lähtee liikkeelle 2 vaihteella.
Semmoinen lisä ilo, että talvella sutiessa voi pistää automaatin (5-lovisella) kolmos pykälään ja Winterin päälle, näin sutimista on helppo kontrolloida, kun vain yksi vaihde on käytössä.
Speedou kirjoitti:En nyt oikein tiedä mistä mallista on kyse, mutta ainakin 5-lovisella lootalla auto lähtee liikkeelle vain kolmosella, muuta eroa ei ole.
Varmaankin se sitten vanhalla 4-lovisella lähtee liikkeelle 2 vaihteella.
Semmoinen lisä ilo, että talvella sutiessa voi pistää automaatin (5-lovisella) kolmos pykälään ja Winterin päälle, näin sutimista on helppo kontrolloida, kun vain yksi vaihde on käytössä.
Saab 9-3 (-01)
Ahaa. Kiitos
Ajattelinkin, että ei siinä toiminnossa mitään ylimääräistä "älykkyyttä" ole...
Toisinsanoen jos osaa ajaa talvella muutenkin rauhallisesti, niin tuosta ei liene hirveämmin hyötyä...
Kyllä tuo nelilovinenkin lähtee kolmesella liikkeelle, kun pistää winter moden päälle. Eikä se vapaalle vaihda vaikka kaasun nostaa, mutta ei kyllä auto pahasti yritä vetää/jarruttaa kolmosella, kun kaasun nostaa.
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
Winterillä laatikko käyttää 3 ja 4 vaihdetta vähentääkseen vääntöä pyörillä->ei sudi niin helposti. Jos painaa pohjaan asti niin toimii tietysti kaikilla vaihteilla. Ja kun on vähintään kolmonen sisässä kokoajan on myös "vapaalle" heitto loivempi kuin jos laatikko vaihtaisi esim. nopeuden alentuessa 2 vaihteelle jne. Kun rullaa kaasu ylhäällä jotain esim. 40kmh on kierrokset kolmosella aika alhaalla.
edit: enemmän sitä joutuu polkemaan että liikkeelle lähtee. Sen olen huomannut kierroksilla 2000 lähtee hiljaksiin eikä sudi oli lähes kuinka liukasta vain, mutta jos lyö heti yli 2500 kiekaa niin sutaa aika vähän vielä sittenkin. 3000 on jo eri juttu.