Vasen hihnarulla propleema.
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Vieläkö suostuvat Saabeja huoltamaan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Ainakin alkuvuodesta kun tuon hihnan vaihdatin, niin sanoivat, että työkalut ja tietotaito löytyy edelleen saabeihin ja huoltaa ja korjaa saabeja edelleen. Myös varaosia saa sieltä, hihna ja rullatkin oli suoraan hyllyssä (orkkiksia molemmat). Niillä vaan ei ole enään virallista saabin huoltoa. Tiedä sitten, mitä se tarkoittaa kun palvelu tuntui olevan ennallaan.
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Hienoa, kiitos tästä tiedosta! En ole tuolla enää käynyt kun oletin liikkeen kokonaan irrottaneen sormensa Saabeista….
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Tulipa vaihdettua vaihteeksi hihna ja katsottua lähemmin tuota kiristyspyörää. Muistelin hieman väärin, ei kiristyspyörän kuusiokoloon normaalia avainta saa sopimaan, lyhennetyn kyllä. Sen sijaan koko se kiristyssysteemi on saranakohdastaan kiinni yhdellä kuusiokololla ja tuossa on tilaa jo ihan mukavasti. Ei siis juurikaan lisää työmäärää koko kiristimen irrotus, sen jälkeen kiristysrulla on helppo vaihtaa pöydällä.
Samalla meinasin tarkistella ne kampiakselin hihnapyörän pikkupultit, mutta eihän tuo pyörä irtoa akseliltaan ilman jonkin sortin ulosvetäjää.
Samalla meinasin tarkistella ne kampiakselin hihnapyörän pikkupultit, mutta eihän tuo pyörä irtoa akseliltaan ilman jonkin sortin ulosvetäjää.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Kyllä se ainakin itsellä lähti ihan pultin irroittamalla ja vetämällä pois.
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Joskus jumittaa lievästi akselile jolloin pitää kammeta ruuvimeisseleillä tms. Ulosvetäjää ei ole vielä koskaan tarvinnut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Ok, kiitos vinkeistä, tarttee kokeilla joku kerta uudestaan. Hieman koitin kyllä voimaakin käyttää, mutten ilmeisesti tarpeeksi.
Edit: Irtosi kun löysin sopivan ulosvetäjän. Aika hyvin oli akselin ja pyörän väliin kuivahtanut öljy tuon liimannut paikoilleen, ei ihan ruuvarin avustuksella irronnut. Torxit oli kyllä kunnolla kiinni, mutta tulipahan nuokin tarkistettua.
Edit: Irtosi kun löysin sopivan ulosvetäjän. Aika hyvin oli akselin ja pyörän väliin kuivahtanut öljy tuon liimannut paikoilleen, ei ihan ruuvarin avustuksella irronnut. Torxit oli kyllä kunnolla kiinni, mutta tulipahan nuokin tarkistettua.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vasen hihnarulla propleema.
Jo oli helppo homma (kiristysrulla oli se isompi... oletin asian olevan toisinpäin).kannattaa varmaan ottaa se sisälokasuoja irti mielummin kuin tehdä siihen reikää, Ei se niin monella ruuvilla ole kiinni?
Kuusiokoloavaimelle reiän teko olisi ollut kauhea homma, koska runkopalkki oli juuri sillä kohdalla.
Kuusikoloavainta lyhemmäksi ja sitten kevyesti sorkkaraudalla kampesin moottoria etemmäs lokasuojasta.
Aikka meni kaikkinensa ihmettelyineen ja kahvitunteineen n. 2 h (vaihdoin molemmat rullat ja hihnan).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002