Terve!
Taas tulee tyhmiä kysymyksiä junioriSaabistilta, mutta onkos sitä huohotinta mahdollista purkaa ja katsoa mitä se on syönyt, ihan vaan koemielessä? Ja lähinnä tarkoitan tällä nyt, että löytyykö jostakin ohjetta kyseiselle operaatiolle. Yritin etsiä foorumilta, mutta en löytänyt mitään, eikä Googlekaan ollut minua viisaampi..
Ja onko se öljykorkin ympärillä/yläpuolella oleva iso tötsä osa huohotinta, on vähän hakusessa mitä sillä termillä tarkoitetaan.
Aiheeseen liittyen, auto lähtee mielestäni huonosti käyntiin kostealla/sadekelillä, tuon oman moottoritilan pesun jäljiltä Vaihdoin virranjakajan kannen, kun siellä se kosteus alunperin olikin, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Onko sen virranjakajan kannen alla oleva tiiviste saatavilla Motonetistä? Ja olenko oikeassa, kun haun perusteella sinne menisi 26x2,5mm o-rengas? Kyseessä ei ole siis kuminen tiiviste, vaan muovinen "tiiviste" joka tulee siihen pyörijän "ympärille". Netistä löysin kuvan, jossa osa on näkyvissä:
http://www.eerojaaskelainen.com/kuva.php?id=135
Tuossa kuvassa siis pyörijän juuressa oleva rengas. Näyttää itsellä olevan hieman kulunut. Tänään pitäisi hakea uusi pyörijä ja vaihtaa se, kun vanhasta on myös kärki hieman kulunut käytössä.. Samalla haen uudet NGK tulpat ja tulppa-avaimen ja muuta mukavaa..
EDIT: Pistetäänpä tähän nyt vielä linkki tuonne Eero Jääskeläisen sivuille, näytti olevan ihan päteviä ohjeita NG900:n korjailuun!
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=202
Huohottimen purku
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Huohottimen purku
huohotus ongelmat ei kai niinkään vapareitten/turbottomien ongelma...
...T7 moottoreissa ollut noita huohotus vikoja, eli siis eli siis 00-02 turboissa jos 9-3:sta puhutaan.
...T7 moottoreissa ollut noita huohotus vikoja, eli siis eli siis 00-02 turboissa jos 9-3:sta puhutaan.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Huohottimen purku
Sitäpä tässä juuri mietin ja ajattelin, onko mitään järkeä edes lähteä kyseistä ronkkimaan, saati päivittämään? Autossa kuitenkin pientä kipua esiintyy, joten ajattelin nyt lähteä metsästämään eri vaihtoehtoja..
Edellisen postin linkissä oli ohje sylinterikannen kiristämiseen (itsellä oli ainakin ne päällimmäiset torxit huomattavan löysällä!) ja siinä neuvottiin irroittamaan imuilmaresonaattori, eli se osa siinä öljykorkin ympärillä Eli alkuperäiseen kysymykseen sainkin heti taas vastauksen vahingossa..
Viimeksi kun etsin kostetutta ja avasin sytystulppien kannen, oli siellä kuopassa jonkin verran jos jonkinmoista likaa ja valumaa ja tulipa mieleeni, että millä sen saisi putsattua? Mitä töhkeröä sinne uskaltaa suihkauttaa? Olisiko PRF:n 6-68 eli rasvaton "kuiva" puhdistusaine sopivaa? Vai uskaltaako sinne tulppapoteroihin suihkia yhtään mitään..
Edellisen postin linkissä oli ohje sylinterikannen kiristämiseen (itsellä oli ainakin ne päällimmäiset torxit huomattavan löysällä!) ja siinä neuvottiin irroittamaan imuilmaresonaattori, eli se osa siinä öljykorkin ympärillä Eli alkuperäiseen kysymykseen sainkin heti taas vastauksen vahingossa..
Viimeksi kun etsin kostetutta ja avasin sytystulppien kannen, oli siellä kuopassa jonkin verran jos jonkinmoista likaa ja valumaa ja tulipa mieleeni, että millä sen saisi putsattua? Mitä töhkeröä sinne uskaltaa suihkauttaa? Olisiko PRF:n 6-68 eli rasvaton "kuiva" puhdistusaine sopivaa? Vai uskaltaako sinne tulppapoteroihin suihkia yhtään mitään..