Vakionopeussäädin satkuun?
Vakionopeussäädin satkuun?
Saako kohtuuhinnalla...onko joku sellaisen laitattanut autoonsa?
Re: Vakionopeussäädin satkuun?
Jos autossasi johtosarja, niin tarvitsetJTK kirjoitti:Saako kohtuuhinnalla...onko joku sellaisen laitattanut autoonsa?
- Cruise Viiksen
- Kytkin polkimen kytkimen
- Cruisen boxin konepellin alle joka vetää vaijeria
- tunnin aikaa asentaa
Laakkoselta löytyi varastosta kuoletettu ja riisuttu "cruise kit", johon sitten kaivettiin myyjän kanssa poljinkytkin ja viiksi.. ja kun tilasin&0ostin vielä tusinan verran liittimiä ja clipsuja johtosarjaa vaarten .. niin koko rakentelulle tuli hintaa alle 300e.. Sisältäen myös 30m johtoa yleiselektroniikasta
Jos olisin ostanut uuden kojelaudan johtosarjan jossa cruisen johdot, niin hinta johtosarjalla 2400 eur! Eli yli puolet auton hinnasta sakassa!
- Kun ng 900t-94 saksaimport autossani ei ollut jotosarjaa (95-> pitäisi olla kaikissa..) , niin Työ ja suunnittelu olikin tuon johtosarjan osalta enemmän kuin päivän opiskelu ja yksi pitkä ilta ja yö meni johtosarjaa rakentaessa ja vetäessä Trionicille, Abs:lle, Kytkimelle, Jarrulle, mittaristolle, muutama viikselle, sulakerasialle.. . Nyt osaan vaikka unissani.
Cruise-kit on "uutena" lisävarusteena maksanut jotain 500-700eur nurkilla. Pelkästään tuo cruisen yksikkö "varaosana" maksaa kuulemma 650eur!
Kannattaa kysellä saabiliikkeistä jos noita osia löytyy varasto-kuoletettulla hinnalla... Ei ne niillä hyllyssä enää tee mitään.
Jos et ole varma että onko autossasi johtosarja, niin varmuuden saat tarkistamalla että onko
- sulake rasian cruise sulakepohjassa molemmat metalli liittimet.
- apumiehen puolella läpiviennin luona vapaa 10 nastainen ampin liitin,
- ratin juureen tulevassa viiksen 10 nastaisessa liittimessä 8-10 nastaa käytössä. (Vaatii 3 torksin avaamista..)
- kytkin polkimen juuressa kytkintä. Jarrussahan on jo valoja varten, jota cruise hyödyntää. (vaatii kuskin polviverhoilun irroittamista..)
Hook
ps. Kohta ehkä joutunee opettelemaan tasapainoakselien ketjujen poiston.. Mittarissa 207tkm Kone pitää kylmänä pari minuuttia pahaa vinkuna-kolina-rahinaa jakopään päästä.. Mutta sitten kehrää kuin kissa
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vakionopeussäädin satkuun?
Mulla muuten ruksuttaa kanssa vähän aikaa kylmänä. En ole vielä yrittänyt paikallistaa ääntä mutta todennäköisesti tasapainoakselien ketju. Eikä niiden poistosta muutenkaan haittaa olisi…Hook kirjoitti:ps. Kohta ehkä joutunee opettelemaan tasapainoakselien ketjujen poiston.. Mittarissa 207tkm Kone pitää kylmänä pari minuuttia pahaa vinkuna-kolina-rahinaa jakopään päästä.. Mutta sitten kehrää kuin kissa :roll:
Jos ryhdyt hommiiin niin ota ihmeessä digikuvia miten homma etenee. Voisin kanssa ens kesänä koittaa itse poistaa ketjut.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Autossasi pitäisi olla johtosarja vm perusteella ja on pykälää nopeampi homma, kun ei tartte ottaa kuskin polviverhoiluja auki kytkinpolkimen takia... KadeJTK kirjoitti:Jäi mainitsematta, että autoni on automaatti ....tartteeko siihen vielä jotain lisäkilkkeitä? Vm on -98
Eikun Cruisen legoja metsästämään
Mulla olisi ylimääräisenä toi kytkinpolkimen kytkin, sekä läjä liittimiä&Klipsuja mitä tarvitaan Cruisen johtosarjan rakentamiseen, jos tarvetta...
- Mutta mitään et taida noista tarvita 98 tomaattiin..
.. Offtopic, NG900ET -95:lle. löysäsin käyttöhihnan jolloin laturi, ohjaustehostin, ilmastointi eikä VP voi olla syynä... Avaan jossainkohtaa uuden treadin aiheesta.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Itse ostin varastokuolletetut (varastossa vuosia seisoneet) osat "nipussa" laakkoselta pariin sataan. Pelkän keskusyksikön varaosa ovh olisi ollut noin 600 euroa eli kannattaa käydä näyttämässä naamaansa varaosa tiskillä ja kysyä kauniisti, josko olisi jäänyt osia varastoon. Asennoitunut myyjä kyllä kertoo mitä vanhaa seisoo varastossa odottamassa hakijaansaJTK kirjoitti:Soitin tänään Länsiautoon, kilkkeet maksaa 696 eukoa. Saiskohan mistään noita käytettynä?sakarias kirjoitti:Laitatin og9-3:seen. Taitaapi olla sama systeemi kaikissa t5 vehkeissä. Alkuperäinen tais maksaa muistini mukaan noin 550 eukoa, asennettuna.
edit: vai olikose sittenki 450. Vanahuus tulossa
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Cruise -94 ng900:een
Hommasin WDO säätimen.Asennus vielä vaiheessa,kun pitäisi löytää nopeusmittarin pulssi jostain piuhasta. Pulssihan tietääkseni tulee ABS-jarruilta, mutta mitä piuhaa pitkin.Säätimen säädössäkin pitäisi tietää pulssin taajuus.Olisko kellään hajua asiasta?
Re: Cruise -94 ng900:een
Mikä auto?Weccu kirjoitti:Hommasin WDO säätimen.Asennus vielä vaiheessa,kun pitäisi löytää nopeusmittarin pulssi jostain piuhasta. Pulssihan tietääkseni tulee ABS-jarruilta, mutta mitä piuhaa pitkin.Säätimen säädössäkin pitäisi tietää pulssin taajuus.Olisko kellään hajua asiasta?
NG900? Jos og93 trionic 5, niin se on sitten sama liitännöiltään kuin ng900 96->
Ng900/og93 autoissa nopeussignaali tulee jarrutehostimen päällä olevasta absyksikön 25 nastaiselta liittimestä nastasta 17 (94-95) tai nastasta 25 (96-98 ) ja aina Väriltään musta/vihreä. (jouduin tänne vetää piuhan kun 94:ssani ei ollut johtosarjaa koko kruiselle..)
Jos ja kun autossasi cruisen johtosarja, niin sama musta/vihreä johto menee kuskin A pilarin juuresta H33-2 liittimen (Musta 33 napainen) läpi nastasta 28...
ja johtaa kruisen keskusyksikölle 10 nastaiseen liittimeen nastaan 10 (tai kirjain K). Keskusyksikkön johdon pää (ja mahdollinen original kruisen keskusykikkö) sijaitsee apumiehen etulokasuojan päällä lähellä tulipeltiä.
Teknisesti ABS yksikkö muuttaa vasemmalta etupyörältä saatavan vaihtojännitteen suorakaidepulssiksi kruisea varten nastaan 17 tai 25 vm riippuen. Pyörien abs antureissa on 29 napaiset hammaspyörät, eli jos nopeus 1rpm/sec, niin taajuus silloin 29Hz...
ja jos vauhtia 1/2 kierrosta sekunnissa, niin taajuuden pitäisi olla noin 15Hz ja jännitteen ollessa välillä 0 - noin 12v nuissa 17 tai 25 nastoissa.
Jottei elämä olisi liian helppoa, niin jätän itsellesi kotitehtäväksi laskea renkaittesi ulkokehiä eri rengaspaineilla..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Vakionopeussäädin satkuun?
Moi
NG900-94 ( tehty 93 puolella 2.3S automaatti.
Cruisen asennus menossa... johtosarja ( lisäpaketti tulossa VESA67)
mutta jarrun polimessa ei paikkaa lisäkytkimelle ??
Auto liikkuu Hki-Lpr väliä
Apuja hommaan... t.Seppo
0400-807465
NG900-94 ( tehty 93 puolella 2.3S automaatti.
Cruisen asennus menossa... johtosarja ( lisäpaketti tulossa VESA67)
mutta jarrun polimessa ei paikkaa lisäkytkimelle ??
Auto liikkuu Hki-Lpr väliä
Apuja hommaan... t.Seppo
0400-807465
Saab OG-9-5, farkku 1999 2.3T automaatti. 1999 9-5 3.0V6T automaatti- Simons putkistolla tuplat ulostulot- Vector sisustus. 2003 2.2TID automaattifarkku