Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodi p0134 (kummatkin lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

FlyingPan kirjoitti:Vaikuttaa aika samalta kuin itellä eli satunnaisesti toimii ja sitten kun kuun asento eri niin ei toimi. En osaa ottaa kantaa tohon latausjännitteeseen mitä se sitten vaikuttaa.

Muista, että itse tein tuon uudelleenkolvauksen ysifemmaan ja oletin, että sulla on tuossa myös T7 kone koska linkitit tuon artikkelin joka käsitteli 9-5 vikakorjausta?

Eli se splice on siis vain johdon haaroitus joka tulee ECUn pinniltä 58 (alarivillä keskikohdilla, löysin pinnikartan wissistä) ja menee yhtä mustaa piuhaa n. pari-kolme senttiä jonka jälkeen kutistesukka josta se haarautuu kahdeksi johdoksi(en muista värejä) jotka sitten menevät lambdoille. Ja siis purin muutaman nippusiteen jolloin sen sai esille johtonipusta.

Lambdan 3-pinneillä tarkoitin juuri sitä, että ne haaroittuneet piuhat menee niille pinneille. Numerot on merkattu lambdan puoleisiin liitinrunkoihin. Eli jos laitat mittarin (auton johtosarjan puoleisten) etu-lambdan kolmospinnille ja taka-labdan kolmospinnille niin siellä ei pitäisi olla vastusta. Ja nämä johdot jotkut ovat yhdistäneet keskenään pikakorjauksena (eli siis yhdyspiuha vaikka ryöstäjillä) koska jos jompikumpi toimii niin toinenkin alkaa toimimaan koska ne kuitenkin menee samalle pinnille ECUssa.

Toivottavasti tosta sepustuksesta on jotain apua...
Mittasin nuo 3 pinnien arvot ja tulos oli 0.05.. onko toi toivottu tulosa?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
FlyingPan
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 21:39
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja FlyingPan »

Mittasin nuo 3 pinnien arvot ja tulos oli 0.05.. onko toi toivottu tulosa?
Niin 0.05 ohmia? Luulisin että on ihan ok. Mittasitko sieltä ECUn pinniltä jompaankumpaan kolmosliittimeen? Pitäisi tulla samansuuntaiset mittaustulokset. Saitko jo koitettua uudella lambdalla? Ite tilasin (turhaan) labdan sieltä brittien lambdapowerilta ja oli siis alkuperäinen boschilainen.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Kävin nyt ostaa sen delphin, huomenna vaihto täytyy kattoo toimiiko.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

FlyingPan kirjoitti:
Mittasin nuo 3 pinnien arvot ja tulos oli 0.05.. onko toi toivottu tulosa?
Niin 0.05 ohmia? Luulisin että on ihan ok. Mittasitko sieltä ECUn pinniltä jompaankumpaan kolmosliittimeen? Pitäisi tulla samansuuntaiset mittaustulokset. Saitko jo koitettua uudella lambdalla? Ite tilasin (turhaan) labdan sieltä brittien lambdapowerilta ja oli siis alkuperäinen boschilainen.
Ekun pinneihjin en uskalla vielä koskea, täytyy kokeille ensin tolla delphin lamdalla.
Jos se toimii, niin taidan käydä ostaa siihen kakkoseenkin samanlaisen ku silläkin on menty nyt 244000, Siis varalle jo ostan..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Nyt vilautti torque P0101 pending faultin mutta nollauksen jälkeen ei enää tullu..
täytyy taas zekkaa mitä wissi sanoo..


edit: maffi anturiinhan toi viittaa, mut sidin mukaan pyydetyt ja saadut ilmat on ok,
eikä tota ole enää nollauksen jälkeen tullut.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Zebe kirjoitti:Kyllä niissä on liittimet, mutta osta mielummin boschin yleismallinen 4 johtoinen lambda. Maksaa pari kymppiä enemmän, mutta vältyt mahdollisilta ongelmilta. Itsellänihän hajosi eka delphi (motonetin paras lambda) 500km jälkeen ja takuuseen vaihdettu ei edes toiminut. Osalla hyviä kokemuksia delphistä, itse en tule koskaan sotkeutumaan niihin enää. Lambdan korjausarvojen vaihtelu oli toimivalla delphillä selvästi suurempaa kuin boschilla.
Mistä sä ostit ton boschin yleiusmallisen...?
Koska se toinen mikä oli motonetin valikoimassa, siinä ei kuulema ole edes liittimiä...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tilasin VPV-motorracingilta, oli viimeinen kappale hyllyssä mutta eiköhän noita lisää tule.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Olin lukevinani et motonetin sivuilla ei ollu merkintää onko se 1 vai 2 lambda..
Olihan siellä sit merkintä et ei ykkös anturiksi.. Ja motonet ei taida palauttaa ees rahoja,
kun sieltä ei ykkös anturia löydy :twisted: vissii antaa vaan jonkun sen rahan arvosen
ostolipukkeen...

Pihliksen varaosasta löyty boschin alkuperäinen 142€, käyn hakee sen sit vissii..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Jep, pihliksen varaosasta sain lambdan boschin alkuperäinen, saabin omilla liittimillä.
Lambda kiinni ja auto toimii hyvin :) Jotain positiivistä. Missä lukemissa toi lambda arvo pitäs sidissä hyppiä, kun en saa oikeen mitään tolkkua siitä, tykkää pokkuroida miten sattuu..?

Nyt tuli sitten takas toi 1137 torqueen, ei mittaristoon, eli kakkos lambda sekoilee kans, eikös sen saa tuolta biopower softalta jotenkin disabloitua, vai oonko ihan hakoteillä? Vai
mikä tohon on ohje, näille viriputkistoilla ajaville, ton kakkos lambdan kans..?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin