9-3 öljyistä yms..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
P.R
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 22:07

9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja P.R »

Tuli hommattua tuommoinen 9-3 2,0t vuosmallia 99.
Mitäköhän öljyä moottoriin ja mitä vaihdelaatikkoon kannattaa laittaa ja paljonko mitäkin noihin menee?
Kannattaako enään kutitella moottoria kun autolla on ajettu jo 350tkm..?
Näin äkkiseltään tuntuis olevan kuitenkin vedot tallella.
Mistä on paras ottaa lähtö ahtopainemittarille?
Minkä kokoiset on etupään kaiutinpaikat? äänentoisto vaatii pikku tuunausta...
Siinähän näitä olikin jo alkuun kyssäreitä :)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja nugge »

Öljyt riippuu paljonko haluat sen vuotavan sitä litkua ja paljonko haluat hifistellä öljyn kanssa.

GM 5w-30 käy ja on halpa 25€ mötönetissä.
Castrol 0w-40 käy mut tod näk tulee puolet pihalle niinku mulla ties mistä raoista.
Castrol 10w-60 käytin aikaisemmas kolkis eikä tullu pihalle.

Laatikkoon GM Vaihteistoöljyä motonetistä tai marmorilta. Helsinginseudulla atm huonosti mötönetissä.

Ahtopainemittarille löydät varmaan imusarjasta vähän kurkkimalla alipaineletkun mihin voit tökkäistä T-Liittimen. Ei kuitenkaan mielellään bypassille menevään.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja Poy »

nugge kirjoitti:Ahtopainemittarille löydät varmaan imusarjasta vähän kurkkimalla alipaineletkun mihin voit tökkäistä T-Liittimen. Ei kuitenkaan mielellään bypassille menevään.
Mitäs huonoa tuossa on, kun mulla on sieltä otettu ja ihan hyvin toiminut viimeiset viisi vuotta?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja nugge »

Poy kirjoitti:
nugge kirjoitti:Ahtopainemittarille löydät varmaan imusarjasta vähän kurkkimalla alipaineletkun mihin voit tökkäistä T-Liittimen. Ei kuitenkaan mielellään bypassille menevään.
Mitäs huonoa tuossa on, kun mulla on sieltä otettu ja ihan hyvin toiminut viimeiset viisi vuotta?
Ei siinä suoraan varmaan mitään pahaa ole mutta ovat isot pojat kertoneet että siitä ei kannata ottaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

T5 autossa se oikein toimiikin, mutta T7 autoissa ei näytä alipainetta jos on bypassin magneettiventtiili vielä käytössä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
P.R
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 22:07

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja P.R »

Täytyypä hakee mätänetistä tuota gm öljyä sit,kyllähän sitä jostain vähän "hikoilee"..
Moottorin pesu nyt ens alkuun olis kova sana.
Kajarihommistahan tuolla onkin tarinaa jo melko paljon..
Ja mitä noi t5 ja t7:mät on?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja nugge »

P.R kirjoitti:Täytyypä hakee mätänetistä tuota gm öljyä sit,kyllähän sitä jostain vähän "hikoilee"..
Moottorin pesu nyt ens alkuun olis kova sana.
Kajarihommistahan tuolla onkin tarinaa jo melko paljon..
Ja mitä noi t5 ja t7:mät on?
Just päivitin ite omaani kaiuttimet, threadi tuolla Styling&Tuning osiossa. Jos haluat AS3 Sarjaa niin löytyy kaikki 6 kaiutinta, soitin ja vahvistin.

T5 vanhempi kone, T7 uudempi. Haulla löytyy tarkat erot.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

P.R kirjoitti:Täytyypä hakee mätänetistä tuota gm öljyä sit,kyllähän sitä jostain vähän "hikoilee"..
Moottorin pesu nyt ens alkuun olis kova sana.
Kajarihommistahan tuolla onkin tarinaa jo melko paljon..
Ja mitä noi t5 ja t7:mät on?
Sulla on t5 vuosimallista ja tekniikasta päätellen. Helpoiten erottaa punaisesta sytytyskasetista siinä venttiilikopan päällä. T7:ssa on musta kasetti.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Itse joskus väsäilin Ng 900 etuoviin vakiopaikoille mdf levystä korokerenkaat ja laitoin 6.5" erillis-sarjan, peilikolmioihin diskantit sellasilla telineillä..
Hyvät soundit kun kaiutin on tukevasti kiinni ns. Auton korissa eli tässä tapauksessa oven sisäpellissä :)
Diskantit voi myös laittaa kojelaudan omille 3" paikoille, mutta siihen joutuu jonkinmoisen vanerin tekemään, johon sitten upottaa diskantin, näin saa ainakin piiloon molemmat..
Jakosuotimelle saa paikan kaiverrettua ovipaffin sisälle siihen styroksiin.

Johtojen läpivienti oveen onkin sitten oma hommansa, jos haluaa tehdä kunnolla niinkuin eräs kaveini niin se alkuperäinen liitin auki ja poralla siihen tyhjälle paikalle vaan reikä ja johtoa pujottamaan. Vittumainen ja riskaabeli homma, mutta ei tarvitse pelätä että johto katkeaa, kun ovea rämpätään kiinni/auki.
Itse porasin kylmästi n.5mm reiän siihen liittimen viereen auton korin puolelle ja pujotin johton päälle kutistesukan, joka jo suojaa sitä melko hyvin.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
P.R
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 22:07

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja P.R »

Jeps,tuossa on nyt velocityn 6,5 tuumanen setti jonka raksin vanhasta kulkineesta pois.
Täytyy ruveta sitä laittelemaan kun ehtii..sen verran kurkkasin että joku erkkasatsi sinne oli jo ennestään laiteltu vaikkei häävisti soikaan :)
Mites tuo virityshomma..tarvii ilmeisesti piiri vaihtaa boksiin ja ohjelmoida?
Tarviiko turbolle jonkun magneettiventtilin vai mitä tuolla höpöteltiin?
Stage ykköstä ei kehtaa laittaa,laukeaa pian samantien kun on tota tietä nähnyt mutta täyspainesofta olis kiva kuitenkin.
Toi turbohan on tuolla lähinnä vapaamatkustajana :lol:
P.R
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 22:07

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja P.R »

Ei mahdu vallan syvä elementti oveen ilman korotusrengasta.
Nippa nappa mahtuu velo oveen 22mm mdf kauluksella...
Toisessa ovessa oli jätetty pahvista puhkaisematta se ritilän alla oleva pahvi,hyvinhän se kajari siellä alla mölisee :lol:
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Kyllä se kone kestää mitä vaan, voimansiirto onkin sitten kovemmilla.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
P.R
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 22:07

Re: 9-3 öljyistä yms..

Viesti Kirjoittaja P.R »

Etupään hifit on laiteltu,ja saundi parani jo pelkällä erkkasarjalla roimasti..vielä kun se subi niin.. 8)
Ahtopainemittarinkin laitoin kiinni,ja todellinen matalapaineturbo on joo.
Pitkällä vedätyksellä isolla vaihteella ei 0.35 enempää nouse!
Vastaa Viestiin