eli tyhmä kysyy miten saada voimaa lisää saabbii.
auto on 93 SE 2,0t 1999 automaatti matalapaine turbo edellinen omistaja vaihtanut turbon eli tehoa penkitetty 144kw.Ja nyt ois harkinnassa softaa 230hp/340Nm bensalla tahi 240hp/370Nm e85.Mutta mieleen tuli että jos haluaisi lisää tehoa..mitä vaaditaan esim välijäähdytin ollut mielessä olisiko järkevä hankinta käytännössä?
voimaa saab 93 SE 2,0t 1999
voimaa saab 93 SE 2,0t 1999
SAAB 9-3 SE 2,0t 1999
Re: voimaa saab 93 SE 2,0t 1999
Noi lukemat syntyy ihan vakioraudalla, vaikka edellinen omistaja olisikin vaihtanut turbon ja softaakin sopivasti.
Siitä eteenpäin pullonkaula on pakoputkisto, 3" DP ja vähintään 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla oleva catback tarvitaan jotta päästään sinne 260-270hp luokkaan bensalla.
Välijäähdytintä suurentamalla saadaan tehot pidettyä ylhäällä vaikka ulkolämpötila nousisikin hellelukemiin. Liian pienellä IC:llä pitkässä vedossa imulämmöt kasvaa liikaa ja tehot tippuu harvemman ilman tai nakutusvaroitusten himmailun johdosta.
Siitä eteenpäin pullonkaula on pakoputkisto, 3" DP ja vähintään 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla oleva catback tarvitaan jotta päästään sinne 260-270hp luokkaan bensalla.
Välijäähdytintä suurentamalla saadaan tehot pidettyä ylhäällä vaikka ulkolämpötila nousisikin hellelukemiin. Liian pienellä IC:llä pitkässä vedossa imulämmöt kasvaa liikaa ja tehot tippuu harvemman ilman tai nakutusvaroitusten himmailun johdosta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: voimaa saab 93 SE 2,0t 1999
putkiston vaihdon tiesin olevan yks vaihtoehto mutta hinta lähinnä huolettaa..mitä sellainen edullisillimmaan/kalleimmillaan maksaa?
SAAB 9-3 SE 2,0t 1999
Re: voimaa saab 93 SE 2,0t 1999
Ei se putkisto mikään vaihtoehto ole, ei sieltä saa pakokaasuja koneesta ulos ellei uloshengitystä paranna. Vakioputkella tulee nuo maksimitehot vielä turvallisesti mitä on mainittu. DP on se mikä huipputehot rajoittaa ja vanha takapönttö sitten tukkeutuneena hyydyttää menon aivan totaalisesti.
Esimerkkejä ilman mainostustarkoitusta:
Halvin - äänekkäin - lyhytikäisin - ilman kattia:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 62-k1.html
Kallein(tietääkseni) - vaimeampi - rosterista - katilla
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 62-1r.html
+
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 0057s.html
Toki itekin tollasta ränniä väsää kun vaan hommiin alkaa, ei se rakettitiedettä ole
Esimerkkejä ilman mainostustarkoitusta:
Halvin - äänekkäin - lyhytikäisin - ilman kattia:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 62-k1.html
Kallein(tietääkseni) - vaimeampi - rosterista - katilla
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 62-1r.html
+
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 0057s.html
Toki itekin tollasta ränniä väsää kun vaan hommiin alkaa, ei se rakettitiedettä ole
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko