voimaa saab 93 SE 2,0t 1999

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Riksman
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 15:31

voimaa saab 93 SE 2,0t 1999

Viesti Kirjoittaja Riksman »

eli tyhmä kysyy miten saada voimaa lisää saabbii.
auto on 93 SE 2,0t 1999 automaatti matalapaine turbo edellinen omistaja vaihtanut turbon eli tehoa penkitetty 144kw.Ja nyt ois harkinnassa softaa 230hp/340Nm bensalla tahi 240hp/370Nm e85.Mutta mieleen tuli että jos haluaisi lisää tehoa..mitä vaaditaan esim välijäähdytin ollut mielessä olisiko järkevä hankinta käytännössä?
SAAB 9-3 SE 2,0t 1999
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: voimaa saab 93 SE 2,0t 1999

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Noi lukemat syntyy ihan vakioraudalla, vaikka edellinen omistaja olisikin vaihtanut turbon ja softaakin sopivasti.

Siitä eteenpäin pullonkaula on pakoputkisto, 3" DP ja vähintään 2,5" läpivirtaavilla vaimentimilla oleva catback tarvitaan jotta päästään sinne 260-270hp luokkaan bensalla.
Välijäähdytintä suurentamalla saadaan tehot pidettyä ylhäällä vaikka ulkolämpötila nousisikin hellelukemiin. Liian pienellä IC:llä pitkässä vedossa imulämmöt kasvaa liikaa ja tehot tippuu harvemman ilman tai nakutusvaroitusten himmailun johdosta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Riksman
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 15:31

Re: voimaa saab 93 SE 2,0t 1999

Viesti Kirjoittaja Riksman »

putkiston vaihdon tiesin olevan yks vaihtoehto mutta hinta lähinnä huolettaa..mitä sellainen edullisillimmaan/kalleimmillaan maksaa?
SAAB 9-3 SE 2,0t 1999
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: voimaa saab 93 SE 2,0t 1999

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei se putkisto mikään vaihtoehto ole, ei sieltä saa pakokaasuja koneesta ulos ellei uloshengitystä paranna. Vakioputkella tulee nuo maksimitehot vielä turvallisesti mitä on mainittu. DP on se mikä huipputehot rajoittaa ja vanha takapönttö sitten tukkeutuneena hyydyttää menon aivan totaalisesti.

Esimerkkejä ilman mainostustarkoitusta:

Halvin - äänekkäin - lyhytikäisin - ilman kattia:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 62-k1.html

Kallein(tietääkseni) - vaimeampi - rosterista - katilla
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 62-1r.html
+
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 0057s.html

Toki itekin tollasta ränniä väsää kun vaan hommiin alkaa, ei se rakettitiedettä ole
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin