Tilanteessa ei ole oikeasti enää mitään hauskaa. Ainakin jos tämän jälkeen alkaa auto toimia ok (pahoin pelkään), niin luottamusta sitä kohtaan ei ainakaan ole. Onneksi muijalla on 1.4l nissan sunny jolla on ajettu tähän mennessä aina kun saab ei ole toiminut! (eli koko ajan tähän mennessä!). Tämän kuukauden aikana olen ajanut jopa 100km. Molemmilla kerroilla kun pääsin ajamaan, porsi auto ajokyvyttömäksi saman päivän aikana.
Varasuunnitelmista puheen ollen. Isällä on seisonnassa yksi auto ihan vaan siltä varalta että jos joku pirssi menee rikki. Eniten olen tainnut minä tuota tarvita...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Coltti kirjoitti:Oliko Suorsa peräti tekemässä jako"remppaa", kun noin rupeaa puolustelemaan?
Eikös keskusteluissa ole tullut ilmi, että edellisen omistajan tekosia?
Kerro ihmeessä lisätietoja, kun vaikutat tietävän enemmän kuin kerrot?
Ihan heti ei tule hyväksyttävää syytä mieleen (kun se ei kerta huolimattomuuttakaan ollut), miksi pelkkä tasapainoketjun vaihtaminen ilmoitetaan jakopääremppana autoa myydessä. Ellei ole tarkoitus saada uutta ostajaa pitämään autoa parempana kuin se onkaan?
Zebe kirjoitti:
En missään nimessä ala julkistamaan kenenkään nimiä täällä, itsepähän olen auton ostanut ja näistä seurauksista kärsin.
Coltti hyvä, jos auton omistaja ilmoittaa tällaisen mielipiteen asiasta, niin sitä pitää kunnioittaa. Käytettyjen autojen kaupoissa on monestikin voimassa se ns. "takavalotakuu".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä tuo on selvä, mutta minua ainakin kiinnostaa nyt että miksi Suorsa moittii edellisen omistajan parjauksesta, kun sitä ei suoranaisesti ole edes tehty. Sekä kertoi että syynä oli jokin muu kuin huolimattomuus.
Uskomatonta, mutta totta... Edelleenkään ei mitään hälyyttävää ongelmaa ja kaikki toimii kuten pitääkin. Taidan huvikseni käyttää vielä bensapumpun irti viikonloppuna ja katsella onko klemmarit löystyneet uudesta letkusta, kuten täällä monella on käynyt.
Noniin, nyt on autolla selvitty jo vajaa 500km viikonlopun aikana, eikä toistaiseksi ole hinausautoa tarvittu. Bensapumpun letku oli todellakin pehmennyt niin, että klemmari olisi kohta irronnut (upotettava gatesin letku) mutta asia on korjattu.
Seuraava huomio tuli siitä, että öljykorkin ympärille kertyy hieman öljyä. Auto ei kuluta tippaakaan öljyä, ei savuta ym. Huohottimen pikkuletkun takaisku oli hajalla, on nyt vaihdettu mutta silti öljysumua kertyy jonkin verran ympärille. Öljykorkin tiiviste oli kovettunut ja katkennut, mistähän näitä mahtaa saada uusia?
Noniin voi helvetti taas! 2tkm ajettu kampuran stefa rupesi sitten vuotamaan, miten tämäkin voi olla edes mahdollista? Huomasin että pihalle oli tippunut pari tippaa öljyä ja näkyy olevan vuotokohta selvästi kampiakselin hihnapyörän välistä, ei hyvä. Jakopäärempassa tuli uusi tiiviste, eipä kauaa kestänyt.
Itsehän en mistään tietä, mutta tuli vaan tuosta öljyvuodosta mieleen, että olikos tähän tehty huohotinpäivitystä ym..? Ei vaan ollut mainittu viestiketjussa.. Ettei ole letku tukossa, mikä kyllä aiheuttaa öljyn pyrkimisen pihalle koneesta
Toinen vuotokohta on se öljypohjan ja jakopäänkopan välinen liitos, eikä kyllä tosiaan varmaksi voi vilkaisun perusteella sanoa, vuotaako kampuran hinhnapyörän stefa vai öljypumpun o-rengas..
Huohotinpäivitys on kyllä tehty ja mm. huohotuksen pikkuletkun takaiskukin juuri vaihdettu ettei ahtopaine pääse huohotusjärjestelmään. Pitääpä seurailla tuota, eilenkin töistä tullessani ei ollut tippaakaan öljyä näkyvillä mistään.
edit: Nyt katsoin uusiksi lampulla niin selvästi öljynsuodattimen jalan suunnalta tulee tuo vuoto, pitää yrittää ilman tunkkia ottaa pohjamuovia raolleen ja katsoa.
Ketjunkiristimen tiiviste oli vanha ja siitä vuoti aikatavalla öljyä omassa 9-5:ssä taannoin kun tein koneremonttia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01