9-3 2.0tA ongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
himppu
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: La Syys 09, 2006 18:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja himppu »

Kyllähän nuo vikalistat on aina hauskoja luettavia, kun näyttää monesti samaan autoon kaikki iskevän :o

Omalla on reilu satatonnia päästy kässärin kiristyksellä ja olka-akselien korjauksella( + tietysti kuluvia osia). Koputan nyt puuta :)
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tilanteessa ei ole oikeasti enää mitään hauskaa. Ainakin jos tämän jälkeen alkaa auto toimia ok (pahoin pelkään), niin luottamusta sitä kohtaan ei ainakaan ole. Onneksi muijalla on 1.4l nissan sunny jolla on ajettu tähän mennessä aina kun saab ei ole toiminut! (eli koko ajan tähän mennessä!). Tämän kuukauden aikana olen ajanut jopa 100km. Molemmilla kerroilla kun pääsin ajamaan, porsi auto ajokyvyttömäksi saman päivän aikana.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Varasuunnitelmista puheen ollen. Isällä on seisonnassa yksi auto ihan vaan siltä varalta että jos joku pirssi menee rikki. Eniten olen tainnut minä tuota tarvita...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Coltti »

suorsa kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Oliko Suorsa peräti tekemässä jako"remppaa", kun noin rupeaa puolustelemaan?
Eikös keskusteluissa ole tullut ilmi, että edellisen omistajan tekosia?
Kerro ihmeessä lisätietoja, kun vaikutat tietävän enemmän kuin kerrot?

Ihan heti ei tule hyväksyttävää syytä mieleen (kun se ei kerta huolimattomuuttakaan ollut), miksi pelkkä tasapainoketjun vaihtaminen ilmoitetaan jakopääremppana autoa myydessä. Ellei ole tarkoitus saada uutta ostajaa pitämään autoa parempana kuin se onkaan?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Zebe kirjoitti: En missään nimessä ala julkistamaan kenenkään nimiä täällä, itsepähän olen auton ostanut ja näistä seurauksista kärsin. :)
Coltti hyvä, jos auton omistaja ilmoittaa tällaisen mielipiteen asiasta, niin sitä pitää kunnioittaa. Käytettyjen autojen kaupoissa on monestikin voimassa se ns. "takavalotakuu".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllä tuo on selvä, mutta minua ainakin kiinnostaa nyt että miksi Suorsa moittii edellisen omistajan parjauksesta, kun sitä ei suoranaisesti ole edes tehty. Sekä kertoi että syynä oli jokin muu kuin huolimattomuus.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Jes! Kannentiiviste säilyi ehjänä ja misfiret korjautuivat imuvuodon tilkitsemisen ja maadoituspisteen puhdistuksen yhteydessä.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja torque »

Hyvä että tuli kuntoon, nyt turvallista matkaa!
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Uskomatonta, mutta totta... Edelleenkään ei mitään hälyyttävää ongelmaa ja kaikki toimii kuten pitääkin. Taidan huvikseni käyttää vielä bensapumpun irti viikonloppuna ja katsella onko klemmarit löystyneet uudesta letkusta, kuten täällä monella on käynyt.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Noniin, nyt on autolla selvitty jo vajaa 500km viikonlopun aikana, eikä toistaiseksi ole hinausautoa tarvittu. Bensapumpun letku oli todellakin pehmennyt niin, että klemmari olisi kohta irronnut (upotettava gatesin letku) mutta asia on korjattu.

Seuraava huomio tuli siitä, että öljykorkin ympärille kertyy hieman öljyä. Auto ei kuluta tippaakaan öljyä, ei savuta ym. Huohottimen pikkuletkun takaisku oli hajalla, on nyt vaihdettu mutta silti öljysumua kertyy jonkin verran ympärille. Öljykorkin tiiviste oli kovettunut ja katkennut, mistähän näitä mahtaa saada uusia?
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Noniin voi helvetti taas! 2tkm ajettu kampuran stefa rupesi sitten vuotamaan, miten tämäkin voi olla edes mahdollista? :roll: Huomasin että pihalle oli tippunut pari tippaa öljyä ja näkyy olevan vuotokohta selvästi kampiakselin hihnapyörän välistä, ei hyvä. Jakopäärempassa tuli uusi tiiviste, eipä kauaa kestänyt.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vaihdettiinko öljypumpun O-rengas myös ? Toivottavasti stefan huuli asetettiin eri kohtaan kuin vanhalla ettei ole vanhassa urassa valmiiksi.

Stefojankin on muuten orkkislaatua ja ei-orkkislaatua
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Itsehän en mistään tietä, mutta tuli vaan tuosta öljyvuodosta mieleen, että olikos tähän tehty huohotinpäivitystä ym..? Ei vaan ollut mainittu viestiketjussa.. Ettei ole letku tukossa, mikä kyllä aiheuttaa öljyn pyrkimisen pihalle koneesta

Toinen vuotokohta on se öljypohjan ja jakopäänkopan välinen liitos, eikä kyllä tosiaan varmaksi voi vilkaisun perusteella sanoa, vuotaako kampuran hinhnapyörän stefa vai öljypumpun o-rengas..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Huohotinpäivitys on kyllä tehty ja mm. huohotuksen pikkuletkun takaiskukin juuri vaihdettu ettei ahtopaine pääse huohotusjärjestelmään. Pitääpä seurailla tuota, eilenkin töistä tullessani ei ollut tippaakaan öljyä näkyvillä mistään.

edit: Nyt katsoin uusiksi lampulla niin selvästi öljynsuodattimen jalan suunnalta tulee tuo vuoto, pitää yrittää ilman tunkkia ottaa pohjamuovia raolleen ja katsoa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ketjunkiristimen tiiviste oli vanha ja siitä vuoti aikatavalla öljyä omassa 9-5:ssä taannoin kun tein koneremonttia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin