NG 900 iskarit
NG 900 iskarit
Kelirikko teki tehtävänsä...Etupää muistuttaa soutuvenettä:) Eli iskarit uusiksi. Mitkä ovat hyvät vakkari-iskarit, ja vaihtaisitteko myös jouset samalla kertaa?? Missähän hintaluokissa nuo iskarit btw pyörivät? Motonetti oli ainoa paikka, jossa osui hinta silmiin ja se oli 69,90 euroa kappale. Kallista on.
Ja mites muuten on, onnistuuhan noiden iskareiden ja jousien "purkaminen" toisistaan?? Työkaveri vaihtoi juuri omaan erimerkkiseen Gm-autoon etuiskarit ja kirosi, että piti vaihtaa koko roska, kun jousta ja iskaria ei saanut irti toisistaan.
Ja mites muuten on, onnistuuhan noiden iskareiden ja jousien "purkaminen" toisistaan?? Työkaveri vaihtoi juuri omaan erimerkkiseen Gm-autoon etuiskarit ja kirosi, että piti vaihtaa koko roska, kun jousta ja iskaria ei saanut irti toisistaan.
Re: NG 900 iskarit
Kyllä ne etutolpat ovat purettavissa, ja iskaripatruuna sekä jousi vaihdettavissa. Tosin vaatii melkoisia avaimia tai putkipihtejä sillä ainakin tuossa tapauksessa mihin kajosin, -98, oli patruunan kiristysmutteri 65mm avainvälillä.
Itse päädyin etujousen katkettua ostamaan iskarit Biltemasta, n. 30€/kpl, ja jouset Motonetistä, n. 20-30€/kpl nekin. Eikä noilla osilla autosta vakiota lullaisempi tullut mikäli se edes on mahdollista millään tarvikeosilla, ja toista vuotta auto on mennyt jokapäiväisessä ajossa ja huonoillakin teillä eikä se välillä kokeiltuani ole ajoltaan juuri muuttunut.
Samalla vaivalla ja purkamisella kannattaa tunnustella että rohiseeko tolpan yläpään kääntölaakereiden välissä hiekka ja vaihtaa ne jos näin on, ja tarkastella muutenkin etutolppien ruostetilanne, noilla on ollut taipumusta ruostua melko pahasti.
Itse päädyin etujousen katkettua ostamaan iskarit Biltemasta, n. 30€/kpl, ja jouset Motonetistä, n. 20-30€/kpl nekin. Eikä noilla osilla autosta vakiota lullaisempi tullut mikäli se edes on mahdollista millään tarvikeosilla, ja toista vuotta auto on mennyt jokapäiväisessä ajossa ja huonoillakin teillä eikä se välillä kokeiltuani ole ajoltaan juuri muuttunut.
Samalla vaivalla ja purkamisella kannattaa tunnustella että rohiseeko tolpan yläpään kääntölaakereiden välissä hiekka ja vaihtaa ne jos näin on, ja tarkastella muutenkin etutolppien ruostetilanne, noilla on ollut taipumusta ruostua melko pahasti.
Re: NG 900 iskarit
Kannatta tarkkaan miettiä ostaako jotku halvata paskat vai ei, tuskin ketään hirveesti kiinostaa vaihtaa iskareita 20tkm välein.


Re: NG 900 iskarit
Mmm, näinhän se on ja ajoherkuttelijat varmasti suosittelevatkin parempia ratkaisuja eikä siinä mitään. Kuitenkin kerroin ja yritin vain antaa ymmärtää oman kokemukseni aiheesta, ja on tuolla menty sen iskariremontin jälkeen jo yli 40 000 Km ja suuri osa siitäkin todella huonokuntoisia ja reikäisiä sorateitä ilman että etujouset edes olisivat vielä katkenneet.
Ne "Biltema"- iskarit tuli kyllä jo hyllyllä otettua kaikkien taiteen- ja käyttäytymissääntöjen vastaisesti paketista ulos ja kokeiltua niiden vaimennusta. Ulkokuori ja sen viimeistely ei eronnut oikeastaan mitenkään alkuperäisistä "GM"- logon omaavista.
Oman vähäisen kokemuksen ja lukemuksen mukaan NG-alusta joko kannattaa pitää alkuperäisen kaltaisena ja tyytyä siihen eikä tietää paremmasta, tai sitten alkaa parannella sitä joka viekin sitten pikkusormen mukana koko käden ja kukkaron sen mukana.
Ne "Biltema"- iskarit tuli kyllä jo hyllyllä otettua kaikkien taiteen- ja käyttäytymissääntöjen vastaisesti paketista ulos ja kokeiltua niiden vaimennusta. Ulkokuori ja sen viimeistely ei eronnut oikeastaan mitenkään alkuperäisistä "GM"- logon omaavista.
Oman vähäisen kokemuksen ja lukemuksen mukaan NG-alusta joko kannattaa pitää alkuperäisen kaltaisena ja tyytyä siihen eikä tietää paremmasta, tai sitten alkaa parannella sitä joka viekin sitten pikkusormen mukana koko käden ja kukkaron sen mukana.

Re: NG 900 iskarit
No niin, ostokset tehty. Sachsin iskarit ja uudet etujouset. Alennusten kera yhteensä 300 euroa. Niinpä. 300 euroa. Se on paljon se. Mutta pitäisi olla hyvät. Tai sitten ei. No, joko kusetettiin tai sitten ostin oikeasti hyvät vermeet.
Re: NG 900 iskarit
Vttt..MrG kirjoitti:Kannatta tarkkaan miettiä ostaako jotku halvata paskat vai ei, tuskin ketään hirveesti kiinostaa vaihtaa iskareita 20tkm välein.

#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Re: NG 900 iskarit
Tiedän kaksi autoa josta on motonetin laadukkaat LIP-iskunvaimentimet hajonneet alle 10tkm ajolla,paxte kirjoitti:Vttt..MrG kirjoitti:Kannatta tarkkaan miettiä ostaako jotku halvata paskat vai ei, tuskin ketään hirveesti kiinostaa vaihtaa iskareita 20tkm välein.
tulee tonnaria ikävä kun tuota remppaa ajatteleekin...

-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: NG 900 iskarit
Kyllä Sachsin iskarit pitäs olla ok. Etuiskarit saa vaihdettua itse mutta kannattaa tosiaan varautua siihen, että osat on ruosteessa ja tarttee ehkä lämmitellä auki. Hyvä ois jos edellisenä päivänä esim suihkuttelee ruosteenirroitussprayta jne.Mikkko kirjoitti:No niin, ostokset tehty. Sachsin iskarit ja uudet etujouset. Alennusten kera yhteensä 300 euroa. Niinpä. 300 euroa. Se on paljon se. Mutta pitäisi olla hyvät. Tai sitten ei. No, joko kusetettiin tai sitten ostin oikeasti hyvät vermeet.
Pulttikone ja kaasupillit auttaa asiaa

XC70 D5 -11
Re: NG 900 iskarit
Itsellä sachsit! Eräs motonetin myyjä kertoili talvella että tuokin poistuu... ja lip tilalle..MrG kirjoitti:Tiedän kaksi autoa josta on motonetin laadukkaat LIP-iskunvaimentimet hajonneet alle 10tkm ajolla,paxte kirjoitti:Vttt..MrG kirjoitti:Kannatta tarkkaan miettiä ostaako jotku halvata paskat vai ei, tuskin ketään hirveesti kiinostaa vaihtaa iskareita 20tkm välein.
tulee tonnaria ikävä kun tuota remppaa ajatteleekin...
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Re: NG 900 iskarit
Sopiiko 9-3 2.0t 2001 malliin suoraan Aeron iskarit vai onko Aerossa ja matalapaineturbossa samat patruunat? Hommasin emännän autoon alkuperäisten jousien tilalle Aeron jouset, niin jos sais hiukan tukevoitettua tuota kulkua. Tarkoituksen aei ole kuitenkaan madaltaa sen enempää tai tuunata vaan pitää järkevänä käyttöautona.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Re: NG 900 iskarit
Kyllä käy ja Aeron alkuperäiset iskarithan on merkitty vihreällä raidalla.
Nämä Aeron iskarit tekee autosta paremman kokonaisuuden, kun alustasarja paketit.
Marmorilla kaikki iskariversiot taitaa olla samanhintaisia ja eri jäkkyysversioita on liki kymmenen.
Nämä Aeron iskarit tekee autosta paremman kokonaisuuden, kun alustasarja paketit.
Marmorilla kaikki iskariversiot taitaa olla samanhintaisia ja eri jäkkyysversioita on liki kymmenen.
Re: NG 900 iskarit
Pitäis itsekin vaihtaa iskarit tuohon allekirjoituksen autoon. Autoa madallettu 35mm. Biltemasta tekisi mieli ostaa kun reilulla 160 eurolla sais kierroksen. Suositelkaa parempia mutta ei liian kalliita 

Saab 9-3 2.0t -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: NG 900 iskarit
madallettuihin ostakaa ees eteen konit tai bilsteinit, muuten ihan hirvee ajaa. takana nyt menee perusiskaritki.
http://www.larkspeed.com/
tuolta tuli pari vuotta sitten edullisesti konit.
http://www.larkspeed.com/
tuolta tuli pari vuotta sitten edullisesti konit.