NG900 moottorin kumituet levähti?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja saabser »

Vaihtaessa ja kaasua äkkiä painaessa rysäyttää konetta ilkeesti, myös hidastetöyssyt yms muut rysäyttää ja heilauttaa konetta hitaastikkin ajaessa. Päädyin moottorin kumityynyihin. Minkähänlainen homma tommosia on vaihtaa? Entä jos vie huoltoon onkohan pk seudulla jotain hyvää ja edes melkeen halpaa liikettä taikka nyrkkipajaa jota joku uskaltais suositella?

Puhetta ollu joskus kai myös uretaanisista ja diisselimallin tyynyistä, onko ne parempia ja kannattaako laitattaa semmoset?

Kone siis 2.0T
900R Weinmann
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 943
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Voikohan esim. ykkösvaihteella hitaasti ajaminen ja kaasun ylöspäästämisestä tuleva nykäys olla oire samasta asiasta? Meikäläisellä tekee tuota jonkun verran.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja saabser »

Joo tätä juuri sama homma itellä. Lähinnä ne isoimmat vaihteet ja nopeudet on ne jolloin se kone pysyy melkeen kohallaan. Keppi vetää tietenki myös omaa ralliaan kajuutan puolella. En keksi muuta ku ne kumityynyt, onko kellään mitää painavaa sanottavaa?
900R Weinmann
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

Ettei vaan moottorin takimmainen kumityyny olisi revennyt. Sehän on hydraulista mallia. Siinä on vielä semmoinen vaijeri minkä pitäisi pitää kone edes lähellä omaa paikkaansa tyynyn revetessä. Yhden tuollaisen korjasin oli revennyt kiinnityspultti irti ja vaijerikaan ei siinä tapauksessa auta. Autolla ei voinut peruuttaa kuin hyvin varovasti, muuten moottori osui konepeltiin. Tämä korjattiin hitsaamalla. On kestänyt jo pari vuotta.
Pakki päälle ja jarrua vasten varovasti nostaa kytkintä. Apumies katsomaan mistä moottorin kiinnitys antaa periksi.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja saabser »

sehän se nimenomaan oli. Kannattaako sinne laittaa alkuperäinen vaiko millanen?
900R Weinmann
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

dieselin vissiin oli jämäkämpi.,.,.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabser kirjoitti:sehän se nimenomaan oli. Kannattaako sinne laittaa alkuperäinen vaiko millanen?
Mä laitoin alkuperäiset, kun auton orkkis moottorintukityynyt alkoi vedellä viimeisiään. Toistaiseksi toimineet aivan hyvin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 moottorin kumituet levähti?

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Mitäs veikkaatte, omassa kolkissa keppi seilaa edestakaisin kun kaasua ensin painaa ja sitte päästää nopeasti ylös, jos talvella renkaat sutivat niin keppi alkaa vatkata samalla tavalla sekä joka kerta kun kaasua painaa (rauhassa) niin keppi liikahtaa muutaman sentin.. :x
Nin ja oikein huonokuntoisilla sorateilä keppi myös ravistaa.... Kaikki liike siis pikittäistä :D
Vaihteet kuitenki pysyvät päällä. 8)
Saab 9-3 -00
#5685
Vastaa Viestiin