NG900 moottorin kumituet levähti?
NG900 moottorin kumituet levähti?
Vaihtaessa ja kaasua äkkiä painaessa rysäyttää konetta ilkeesti, myös hidastetöyssyt yms muut rysäyttää ja heilauttaa konetta hitaastikkin ajaessa. Päädyin moottorin kumityynyihin. Minkähänlainen homma tommosia on vaihtaa? Entä jos vie huoltoon onkohan pk seudulla jotain hyvää ja edes melkeen halpaa liikettä taikka nyrkkipajaa jota joku uskaltais suositella?
Puhetta ollu joskus kai myös uretaanisista ja diisselimallin tyynyistä, onko ne parempia ja kannattaako laitattaa semmoset?
Kone siis 2.0T
Puhetta ollu joskus kai myös uretaanisista ja diisselimallin tyynyistä, onko ne parempia ja kannattaako laitattaa semmoset?
Kone siis 2.0T
900R Weinmann
Re: NG900 moottorin kumituet levähti?
Voikohan esim. ykkösvaihteella hitaasti ajaminen ja kaasun ylöspäästämisestä tuleva nykäys olla oire samasta asiasta? Meikäläisellä tekee tuota jonkun verran.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: NG900 moottorin kumituet levähti?
Joo tätä juuri sama homma itellä. Lähinnä ne isoimmat vaihteet ja nopeudet on ne jolloin se kone pysyy melkeen kohallaan. Keppi vetää tietenki myös omaa ralliaan kajuutan puolella. En keksi muuta ku ne kumityynyt, onko kellään mitää painavaa sanottavaa?
900R Weinmann
Re: NG900 moottorin kumituet levähti?
Ettei vaan moottorin takimmainen kumityyny olisi revennyt. Sehän on hydraulista mallia. Siinä on vielä semmoinen vaijeri minkä pitäisi pitää kone edes lähellä omaa paikkaansa tyynyn revetessä. Yhden tuollaisen korjasin oli revennyt kiinnityspultti irti ja vaijerikaan ei siinä tapauksessa auta. Autolla ei voinut peruuttaa kuin hyvin varovasti, muuten moottori osui konepeltiin. Tämä korjattiin hitsaamalla. On kestänyt jo pari vuotta.
Pakki päälle ja jarrua vasten varovasti nostaa kytkintä. Apumies katsomaan mistä moottorin kiinnitys antaa periksi.
Pakki päälle ja jarrua vasten varovasti nostaa kytkintä. Apumies katsomaan mistä moottorin kiinnitys antaa periksi.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: NG900 moottorin kumituet levähti?
sehän se nimenomaan oli. Kannattaako sinne laittaa alkuperäinen vaiko millanen?
900R Weinmann
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: NG900 moottorin kumituet levähti?
dieselin vissiin oli jämäkämpi.,.,.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG900 moottorin kumituet levähti?
Mä laitoin alkuperäiset, kun auton orkkis moottorintukityynyt alkoi vedellä viimeisiään. Toistaiseksi toimineet aivan hyvin.saabser kirjoitti:sehän se nimenomaan oli. Kannattaako sinne laittaa alkuperäinen vaiko millanen?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG900 moottorin kumituet levähti?
Mitäs veikkaatte, omassa kolkissa keppi seilaa edestakaisin kun kaasua ensin painaa ja sitte päästää nopeasti ylös, jos talvella renkaat sutivat niin keppi alkaa vatkata samalla tavalla sekä joka kerta kun kaasua painaa (rauhassa) niin keppi liikahtaa muutaman sentin..
Nin ja oikein huonokuntoisilla sorateilä keppi myös ravistaa.... Kaikki liike siis pikittäistä
Vaihteet kuitenki pysyvät päällä.

Nin ja oikein huonokuntoisilla sorateilä keppi myös ravistaa.... Kaikki liike siis pikittäistä

Vaihteet kuitenki pysyvät päällä.

Saab 9-3 -00
#5685
#5685