![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ryytyi Hämeenlinnan motarin tietyömaan kohdille cruisella n. 60km/h ajaessa (=pintakaasulla rullaillen, ei siis putki punasena polkiessa ryytynyt). Veto pätkäisi, ei ottanut kierroksia ja kun rullatessa painoi kytkimen pohjaan sammui lopullisesti. Vikakoodiksi tarjosi P1105 (imuputken paineanturi / imuvuoto). Tuo on nollattu, sittemmin ei ole tullut muita koodeja eikä tuokaan koodi siis enään ole palannut. Välillä vähän lupailee, saattaa jopa käynnistyäkin n. sekunniksi kunnes stumppaa, ei vastaa kaasuun käynnistyessään. Öljyt sun muut nesteet ihan normaalit ja pysyneet omilla paikoillaan, viinaakin on tankissa joku 40-50 litraa ainakin (tankattu about 150km ennen ryytymistä).
Tehtyä:
Imuputkessa ja imusarjassa olleet paineanturit irroitettu ja asennettu toiseen autoon, jossa toimivat moitteetta eivätkä aiheuttaneet vikakoodeja. SID infossa kaikki painearvot järkeviä (ei siis varmaankaan johtosarjavika?), startatessa Pinl menee ~900 ja Pair on karvan yli 1000, kun ei starttaa, ovat kaikki painearvot yhteneväisiä.
Kokeiltu toista DI-kasettia ja tulppia.
Irroitettu imuputki IMMulta, tulpattu se ja laskettu paineilmaa imupuolelle. Ei havaittu vuotoja, alipainelerssit uudenkarheita ja vähänkin epäilyttävät vaihdettu uusiin. IC-koeponnistettiin erikseen 0,5bariin, ei vuoda.
Bensakiskolle tulee tavaraa. Suutintukki ja suuttimet kaivettu esiin ja todettu, että startatessa tulee myös sumua. Pilttipurkkien pohjalle kertyneestä tavaran määrästä päätellen vieläpä aikalailla saman verran joka suuttimesta.
DI-kasetti ja tulpat irroitettu sekä maadoitettu ja omin silmin todettu että kivannäkönen sähkönsininen kipuna tulee kun starttailee.
SID infossa rpm-signaali n. 200 startilla ja pompsahtaa sinne reiluun tonniin jos kone sattuu edes hetkeksi hörähtämään. Myös rundimittari osoittaa elonmerkkejä sekä järkeviä arvoja.
Puristukset mitattu, 1,2 ja 4 pytyissä tasainen 10,5 ja kolmospytyssä 8,0 (voiko aiheuttaa mukamas kokonaan käymättömyyttä jos vaikka kolmospytty onkin vähän "väljä"?)
Bensapumppu vaihdettu n. 5000km (Henko) sitten ja ämpärissä irronut pumpun paineletku laitettu takaisin paikoilleen n. 1500km sitten, jolloin pumpun vaihdon yhteydessä asennettu letku todettu olevan hyvässä kunnossa (Gates viinan- ja upotuksen kestävä).
Mreq ja Mair arvot hiukan ihmetyttää, pyynti n. 300 kun starttia pyörittää (kylmä kone), Mair luokkaa 70 max startatessa.
IMMu putsattu, sekin on uusittu vissiin edellisen omistajan toimesta (arviolta ehkä 3 vuotta sitten?).
Kampuran asentotunnistinta EI ole vaihdettu, mutta tosiaan ihan validi rpm signaali tulee SID infoon ja kipinää antaa ja suuttimistakin tulee tavaraa...Eli niinQ että mitä vittuuu??? Paaliin vaan koko roska? Vaiko kenties jotain muita ideoita? Oma niksipakki on nyt tyhjä.