
SID2 korjausopas
Re: SID2 korjausopas
Joo huomioäänet, eikä kannata sitäkään ruveta miettimään et miksei stereoiden ohjaus ratista toimi tai miks taustavalaistus on aina täysillä. 

Re: SID2 korjausopas
Olen samaa mieltä. Kesähelteellä kun radio on päällä ja ajelee pitkiä matkoja, niin SIDin näyttö voi olla suorastaan polttavan kuuma. Jos näyttö on kuuma, niin herää kysymys että mitenköhän kuumia ne sisuskalut. on.Lilsu kirjoitti:Kaikki nämä johtuvat mielestäni tiivisteiden, voiteluaineiden ja liimausten pettämistä, koska on liiallista lämmöntuottoa. Testatkaapa joskus kuinka paljon tämä Saabin oma radiolaite jossa vahvistin vielä samassa paketissa tuottaa lämpöä. Onnettoman pieni jäähdytyssäleikkö eikä ilma taida juuri kiertää eli lämpö saa nousta kojetaulun sisällä ihan vapaasti. Samalla kun ottaa irti lattakaapelinsa pudottaneen Sidin niin kättä vaan radion päälle(varovasti ettei näpit pala). Onko joku muu pohtinut samanlaista ongelman aiheuttajaa?
(PS. Olen pari kertaa korjannut näytön pistelyllä. Toisella kerralla jäi vain yksi pystyrivi pimeäksi ja tilanne on sabiloitunut tähän eli ei ole tullut enää uusia pikselivikoja hyvin pitkään aikaan.)
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 23:35
- Paikkakunta: Viitasaari-pks-kempele
Re: SID2 korjausopas
Tuli tänään irroitettua tuttavan og 9-5 -03:sta tuo SID2.
Oli myöhemmin ajamaan lähtiessään syttynyt mittaristoon ratas, jossa huutomerkki sisällä! Ohjekirjan mukaan viittaa vaihteistoon!?!
Mikä avuksi
Tuo tuli näytön irroituksen seurauksena. SID:n liitin suojattiin hyvin ilmastointiteipillä.
e: on automaatti.
Oli myöhemmin ajamaan lähtiessään syttynyt mittaristoon ratas, jossa huutomerkki sisällä! Ohjekirjan mukaan viittaa vaihteistoon!?!
Mikä avuksi

e: on automaatti.
Re: SID2 korjausopas
Enpä usko noiden liittyvän toisiinsa, sattuman kauppaa saman aikaisuus. SID ei ymmärrykseni mukaan vaikuta suoranaisesti mihinkään auton toimintoihin mitenkään, muuta kuin äänimerkkien ja esim. eberin suhteen. Auto pelittää ilman SIDiäkin "täydellisesti". Ainoa vaihtoehto olisi, että joku muu johto on saanut homman yhteydessä saanut konsolissa siipeensä tai liitin irronnut/löystynyt tms.Oli myöhemmin ajamaan lähtiessään syttynyt mittaristoon ratas, jossa huutomerkki sisällä! Ohjekirjan mukaan viittaa vaihteistoon!?!
Mikä avuksi Tuo tuli näytön irroituksen seurauksena. SID:n liitin suojattiin hyvin ilmastointiteipillä.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 23:35
- Paikkakunta: Viitasaari-pks-kempele
Re: SID2 korjausopas
Kyllä itseasiassa on, nyt tarkemmin asiaa selvittäessäni.
Simon sanoo sivuillaan:
"The only exception is the Saab 9-5 fitted with paddleshift control"
Autossa on rattivaihteet automaatille.
Katsotaan, mitä sanoo mailiin.
Simon sanoo sivuillaan:
"The only exception is the Saab 9-5 fitted with paddleshift control"
Autossa on rattivaihteet automaatille.
Katsotaan, mitä sanoo mailiin.
Re: SID2 korjausopas
ok, eli ne vaihteiston läpsykät ratin takana ei varmaan myöskään toimi? Luultavimmin vaihteiston varoitusvalo sammuu kun saat SIDin takaisin, tai muutaman kymmenen starttauksen jälkeen, akun puolentunnin irtiolon jälkeen tai viimeistään TECHillä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: SID2 korjausopas
Jep, ne läpyskät on kytketty SIDiin ja SID lähettää TCM:lle (automaattilaatikon boksi) väyläviestin, kun niitä painellaan. Nyt kun SID:iä ei ole, TCM sytyttää vikavalon. Mitään muuta haittaa tästä ei ole, kuin että sattumalta SID:in poissaollessa ilmenevä muu vaihdelaatikon vika jää huomaamatta. (Ja läpyskät eivät tietenkään toimi.)
Ajelin ex '03 9-5:lläni pari kertaa ilman SIDiä, ja toinen startti SIDin asennuksen jälkeen sammutti vikavalon molemmilla kerroilla.
Ajelin ex '03 9-5:lläni pari kertaa ilman SIDiä, ja toinen startti SIDin asennuksen jälkeen sammutti vikavalon molemmilla kerroilla.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 23:35
- Paikkakunta: Viitasaari-pks-kempele
Re: SID2 korjausopas
Kyllä, näinhän se oli. SID laitettiin paikalleen ja seuraavana päivänä sain omistajalta tekstarin vikavalon sammumisesta. Läpistä en tiedä oliko niitä painellut, mutta kuten edellä sanottu, eivät todennäköisesti olisi toimineet.
Kaksi saabistia keskisuomesta suosittelee Simonia. 75€ kaikkine kuluineen, viikon arkipäivät kesti kun oli vloppu välissä, kunnes oli takaisin.
Kaksi saabistia keskisuomesta suosittelee Simonia. 75€ kaikkine kuluineen, viikon arkipäivät kesti kun oli vloppu välissä, kunnes oli takaisin.
Re: SID2 korjausopas
Perskules, käytin ostamani SID2:n ja ACC:n Simonilla (sai muuten hyvät alet kun oon jo kerran yhden SID2:n korjauttanu). Laitteet on poimittu Aerosta. Noh, hyvin pelittää kumpikin paitsi että SIDistä en saa Eberiä päälle. Eli vaatinee tech:llä käyntiä, jotta sieltä saa käskytettyä eberiä? Auton oma SID1 toimii kyllä mutta alkaa pixelit olemaan kadoksissa sen verran pahasti että siksi olin vaihtamassa.
Simonille isot plussat kyllä korjauksesta...
Simonille isot plussat kyllä korjauksesta...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: SID2 korjausopas
Mulla oli ostaessa tuo ACC:n näyttö lähes täysin kuollut. Tilasin pixelfix.netistä uuden välikaapelin.
Vaihto oli simppeli, vanha kaapeli raakasti irti näytöstä ja piirilevyltä. Kontaktien puhdistus esim. asetonilla ja pumpulipuikolla.
Uusi kaapeli teipillä kiinni, piirilevyn päähän tuli semmonen kiinnitysrauta ja pari pulttia. Näyttöön kaapeli jäi pelkällä tarralla kiinni. Sen valkoisen "valonjohdatinkupin" kylkeen liimattiin huopatarraa joka painaa kaapelia näyttöön kiinni laitteen ollessa kasassa.
Ainakin toistaiseksi toimii 100%.
Vaihto oli simppeli, vanha kaapeli raakasti irti näytöstä ja piirilevyltä. Kontaktien puhdistus esim. asetonilla ja pumpulipuikolla.
Uusi kaapeli teipillä kiinni, piirilevyn päähän tuli semmonen kiinnitysrauta ja pari pulttia. Näyttöön kaapeli jäi pelkällä tarralla kiinni. Sen valkoisen "valonjohdatinkupin" kylkeen liimattiin huopatarraa joka painaa kaapelia näyttöön kiinni laitteen ollessa kasassa.
Ainakin toistaiseksi toimii 100%.
Saab 9-3 2.0t -03 Biopower
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
Re: SID2 korjausopas
Vastataan nyt itselle että Techillä 2 minuutissa saatiin Eberin ohjaus toimimaan...tturku kirjoitti:Perskules, käytin ostamani SID2:n ja ACC:n Simonilla (sai muuten hyvät alet kun oon jo kerran yhden SID2:n korjauttanu). Laitteet on poimittu Aerosta. Noh, hyvin pelittää kumpikin paitsi että SIDistä en saa Eberiä päälle. Eli vaatinee tech:llä käyntiä, jotta sieltä saa käskytettyä eberiä? Auton oma SID1 toimii kyllä mutta alkaa pixelit olemaan kadoksissa sen verran pahasti että siksi olin vaihtamassa.
Simonille isot plussat kyllä korjauksesta...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: SID2 korjausopas
Jees näytön sain toimimaan, kaikki pixelit on tallella.
Mistähän tohon sais uuden näytön polttimon kun yksi on näköjään palanut?
Mistähän tohon sais uuden näytön polttimon kun yksi on näköjään palanut?
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Re: SID2 korjausopas
Motonetistä löysin kaikki polttimot. Vaihdoin samalla acc:n kaikki lamput, niin on yhtä kirkkaat.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: SID2 korjausopas
Simonia voin suositella myös. Sid ja ACC kävivät loman aikana postin kirjeenä Englannissa ja nyt toimivat, kuin 9 vuotta sitten.
Re: SID2 korjausopas
Simonilla kävi myös näyttö täältä ja nyt toimii kaikki pikselit. Itellan nopeudesta voisi kirjoitella vaikka kokonaisen topikin; kaksi viikkoa kesti operaatio Itellan "nopeuden" vuoksi. Simon pisti paketin tulemaan takaisinpäin samana päivänä, kun paketti oli perillä, eli täydet pisteet sinne.
Onko muilla käynyt korjauksen jälkeen niin, että huomioäänet ovat ruvenneet häviämään välillä? Välillä ei kuulu mitään, välillä kuuluu erittäin vaimeasti ja välillä normaalisti. Ei tuo sinänsä haittaa, kun se vilkun raksutus on normaalisti ärsyttävänkin kova. Ennen brittireissua kuului ihan normaalisti.
Onko muilla käynyt korjauksen jälkeen niin, että huomioäänet ovat ruvenneet häviämään välillä? Välillä ei kuulu mitään, välillä kuuluu erittäin vaimeasti ja välillä normaalisti. Ei tuo sinänsä haittaa, kun se vilkun raksutus on normaalisti ärsyttävänkin kova. Ennen brittireissua kuului ihan normaalisti.
9-3 Aero MY00