Bensapumpun vaihto.
Bensapumpun vaihto.
Omasta ng900 antautui bensapumppu oireista päätellen.
Ajattelin yrittää vaihtaa yläkautta pumpun. Mutta mihin kohdalle se reikä oikein pitäisi tehdää että sattuisi kerralla kohdalle.
Ajattelin yrittää vaihtaa yläkautta pumpun. Mutta mihin kohdalle se reikä oikein pitäisi tehdää että sattuisi kerralla kohdalle.
Re: Bensapumpun vaihto.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... pun+vaihto
Tuossa erään Saabistin foorumille laittamat mainiot ohjeet. Löytyi "Etsi":llä hakusanalla "Bensapumpun vaihto", listassa heti seuraavana tästä ketjusta.
Tuossa erään Saabistin foorumille laittamat mainiot ohjeet. Löytyi "Etsi":llä hakusanalla "Bensapumpun vaihto", listassa heti seuraavana tästä ketjusta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Bensapumpun vaihto.
Oman sekä bensiinitankin,pumppurakenteen,lähiomaisten turvallisuuden kannalta suosittelen alakautta. Eli tankki irti.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Bensapumpun vaihto.
Enpä näe kyllä mitään tarvetta tankin pudotukseen. Miten tuo lisäreikä jo sen olemassaolevan lisäksi muuttaa tilannetta ? Korijäykkyyteen tuossa kohtaa reiällä ei ole mitään merkitystä.
Samanlainen isompi huoltoluukku on vakiona 9-5:ssa josta pumpun oikeasti saa yläkautta leikkelemättä ja samalla tavalla päällä on vain peltinen luukku, lattiamatto ja penkki
Samanlainen isompi huoltoluukku on vakiona 9-5:ssa josta pumpun oikeasti saa yläkautta leikkelemättä ja samalla tavalla päällä on vain peltinen luukku, lattiamatto ja penkki
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Bensapumpun vaihto.
Samaa mieltä edellisen kanssa, en näe syytä tankin irrotukseen. Oleellista on kuitenkin olla erittäin huolellinen reiän tukkimisen kanssa - ettei nyt esim. ruuvaa mitään peltiruuveja tankkiin asti tai suoraan bensaputkiin! Korin ja tankin väli on pieni. Todella typerää, ettei huoltoluukkua ole valmiina, vaikka automalli oli tuotannossa 1993-2003. Samalla kaavalla mentiin loppuun asti.
Re: Bensapumpun vaihto.
Esimerkiksi bmw:sä on AINAKIN 80 luvun alusta 90 luvun loppuun ollut valmiina tuo huoltoluukku, kuten myös eräässä 95 vuoden pösössä joka mulla oli.
Eli ei varmasti vaikuta turvallisuuteen sen tekeminen. Kunhan ei kämmää mitään asennuksessa, esimerkiksi poraa niitä ruuveja tankkiin tms
Eli ei varmasti vaikuta turvallisuuteen sen tekeminen. Kunhan ei kämmää mitään asennuksessa, esimerkiksi poraa niitä ruuveja tankkiin tms
Ng900
Re: Bensapumpun vaihto.
Kummastelinkin teipattua reikää takapenkin alla,eli nähtävästi omaan kiesiin on
pumppu jo vaihdettu.
Eivät ole tehtaalla ajatellu että näillä joku kahjo ajaa puol miljoonaa
pumppu jo vaihdettu.
Eivät ole tehtaalla ajatellu että näillä joku kahjo ajaa puol miljoonaa
Re: Bensapumpun vaihto.
Nyt on reikä penkin alla ja pumppu reiästä ulkona.
Eikun vartumaan jos huomenna uusi pumppu saapuisi asennettavaksi.
Eikun vartumaan jos huomenna uusi pumppu saapuisi asennettavaksi.
Re: Bensapumpun vaihto.
Tai edes 100tkmEivät ole tehtaalla ajatellu että näillä joku kahjo ajaa puol miljoonaa
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Bensapumpun vaihto.
Älä jätä pumpun kumikaulusta ym. kumiosia makaamaan ilman bensiinikylpyä. Kutistuvat nimenomaan yllättävän äkkiä toivottomaan kuntoon ja takaisinasennus on vähimmillään tuskaa tai lopulta mahdotonta.R900 kirjoitti:Nyt on reikä penkin alla ja pumppu reiästä ulkona.
Eikun vartumaan jos huomenna uusi pumppu saapuisi asennettavaksi.
Re: Bensapumpun vaihto.
Mitäs ihmettå. Kurkkasin tonne oman penkin alle. Siinä on lattiamatossa leikattu semmonen U:n muotoinen viilto, kurkkasin sen alle niin siinä on musta muovinen lätkä, jonka alta näkyy hieman pari sähköjohtoa, mitähän ihmeen hyötyä tästä tirkistelyreiästä on?! Näytti aika hankalalta leikata se isompi aukko, on tosiaan ne sähköjohdot siinä kivasti hollilla, no toisaalta hyvä että on toi pieni reikä mistä voi siirrellä niitä johtoja et sais leikattua sen isomman reiän
Ng900
Re: Bensapumpun vaihto.
Tylysti sanottuna se on Opel Astran pohjalevyn reikä joka ei sovi yhteen Saabin tankin pumppuasetelman kera.
Re: Bensapumpun vaihto.
Jumaleissön...onko tosiaa...KERPELE on se geeämmä kyykytäny saabilaisia, oikein vihaksi pistää...*sensuroitu*Minuteman kirjoitti:Tylysti sanottuna se on Opel Astran pohjalevyn reikä joka ei sovi yhteen Saabin tankin pumppuasetelman kera.
Re: Bensapumpun vaihto.
Näillä on älyttömän helppoa leikata siisti läppä tuohon eikä jää johdot tai letkut leukojen väliin. Reilu 5 minuuttia ja luukku on valmis.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... uri-12206/
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... uri-12206/
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit