Mikähän mahtaa kolkkia vaivata?
RE85 pitoisuus näyttää 60% vaikka tankissa pelkkää viinaa ja bensalla näyttää vain 2%
Auto kuluttaa pari litraa yli totutun.
Vikakoodit on luettu, eikä mitään löytynyt.
Osan alipaineletkuista olen vaihtanut ja loputkin vaihdan alkuviikosta.
Oireet alkaneet kannentiivisteen vaihdon ja moottorin pesun jälkeen (en tehnyt itse)
Mistäs kannattas aloittaa. Femmasta voin kokeilla taatusti toimivia osia.
T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
Imuvuoto? Onko nokkien ajoitus varmasti kohdallaan kansiremontin jäljiltä? Itse tarkastaisin ihan ensimmäisenä sen.
Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
Mulla allekirjoituksen vemmassa viallinen IMM teki sen, että etanolipitoisuudet tuli väärin ja kulutuslukemat näytti pari litraa tavallista suuremmilta.ruohonet80 kirjoitti:RE85 pitoisuus näyttää 60% vaikka tankissa pelkkää viinaa ja bensalla näyttää vain 2% Auto kuluttaa pari litraa yli totutun.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
Tuo kuluttaa oikeasti enemmän eikä vain näytä. Näkyykö toi immu vika openSID arvoissa ja jos näkyy niin missä ja miten? Pyydetty ilmamassa on aikalailla sama numeroina, kun toteutunut ilmamassa.Henke kirjoitti:Mulla allekirjoituksen vemmassa viallinen IMM teki sen, että etanolipitoisuudet tuli väärin ja kulutuslukemat näytti pari litraa tavallista suuremmilta.
Asentaja oli ainakin tietoinen ajoitusmerkkien olemassaolosta, eli todennäköisesti kohillaan ovat.Zebe kirjoitti:Imuvuoto? Onko nokkien ajoitus varmasti kohdallaan kansiremontin jäljiltä? Itse tarkastaisin ihan ensimmäisenä sen.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
Jos kuluttaa oikeasti enemmän kuin ennen niin lambda on vanhentunut melko todennäköisesti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
Immun viallisuus on helpoin todeta vertaamalla imusarjan painetta toteutuneeseen ilmamassaan täyskaasuvedossa. Kaksilitraisessa pitäisi olla 1 bar ahdoilla palttiarallaa 1000mg/c ilmamassa.ruohonet80 kirjoitti: Tuo kuluttaa oikeasti enemmän eikä vain näytä. Näkyykö toi immu vika openSID arvoissa ja jos näkyy niin missä ja miten? Pyydetty ilmamassa on aikalailla sama numeroina, kun toteutunut ilmamassa.
kohillaan ovat.
Muistaakseni rikkinäinen IMM aiheuttaa todellisuutta suurempaa etanoliadaptaatioprosenttia ja imuvuoto taas pienempää.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta
Frostwind kirjoitti:Immun viallisuus on helpoin todeta vertaamalla imusarjan painetta toteutuneeseen ilmamassaan täyskaasuvedossa. Kaksilitraisessa pitäisi olla 1 bar ahdoilla palttiarallaa 1000mg/c ilmamassa.ruohonet80 kirjoitti: Tuo kuluttaa oikeasti enemmän eikä vain näytä. Näkyykö toi immu vika openSID arvoissa ja jos näkyy niin missä ja miten? Pyydetty ilmamassa on aikalailla sama numeroina, kun toteutunut ilmamassa.
kohillaan ovat.
Muistaakseni rikkinäinen IMM aiheuttaa todellisuutta suurempaa etanoliadaptaatioprosenttia ja imuvuoto taas pienempää.
Rikkinäinen IMM voi myös aiheuttaa pienempää. Voi aika vammaisesti rikkoontua.
Noi alipaineletkut nyt alkuun ja sit puhallustestiä sinne imuputkenkärsään. Jos tupakoit niin keuhkot täyteen sahua ja puhalla sinne niin näkeekin mistä tulee.
Omassa niin jää AD85 siihe 751 vaikka mitä tekis, imuvuodot ja muut etsitty,immu vaihdettu, testattu kolmella eri immulla eikä vaikutusta.
751 tarkoittaa siis noin 3.2-3.6% heittoa tuotossa.
Sid Infon kulutusmittauskin tuntuis olevan pielessä kun nyt pensalla heittää 11L/100km vaikka yli puoli tankkia jäljellä ja 380km ajettu O_o
Samoilla kirjoilla sis.
IMM vikaa voit katsoa opensidistä mReq ja mAir. mReq pyydetty ja mAir mitattu. Ei sais jäädä mAir ku max 30-50 pyydetystä.
Tarkista samalla pInl että paljonko ahtaa sinne täyskaasuvedossa. ~5sekunnin veto 3000rpmästä on aika hyvä testi.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ