T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Mikähän mahtaa kolkkia vaivata?
RE85 pitoisuus näyttää 60% vaikka tankissa pelkkää viinaa ja bensalla näyttää vain 2%
Auto kuluttaa pari litraa yli totutun.
Vikakoodit on luettu, eikä mitään löytynyt.
Osan alipaineletkuista olen vaihtanut ja loputkin vaihdan alkuviikosta.
Oireet alkaneet kannentiivisteen vaihdon ja moottorin pesun jälkeen (en tehnyt itse)
Mistäs kannattas aloittaa. Femmasta voin kokeilla taatusti toimivia osia.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Imuvuoto? Onko nokkien ajoitus varmasti kohdallaan kansiremontin jäljiltä? Itse tarkastaisin ihan ensimmäisenä sen.
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Viesti Kirjoittaja Henke »

ruohonet80 kirjoitti:RE85 pitoisuus näyttää 60% vaikka tankissa pelkkää viinaa ja bensalla näyttää vain 2% Auto kuluttaa pari litraa yli totutun.
Mulla allekirjoituksen vemmassa viallinen IMM teki sen, että etanolipitoisuudet tuli väärin ja kulutuslukemat näytti pari litraa tavallista suuremmilta.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Henke kirjoitti:Mulla allekirjoituksen vemmassa viallinen IMM teki sen, että etanolipitoisuudet tuli väärin ja kulutuslukemat näytti pari litraa tavallista suuremmilta.
Tuo kuluttaa oikeasti enemmän eikä vain näytä. Näkyykö toi immu vika openSID arvoissa ja jos näkyy niin missä ja miten? Pyydetty ilmamassa on aikalailla sama numeroina, kun toteutunut ilmamassa.
Zebe kirjoitti:Imuvuoto? Onko nokkien ajoitus varmasti kohdallaan kansiremontin jäljiltä? Itse tarkastaisin ihan ensimmäisenä sen.
Asentaja oli ainakin tietoinen ajoitusmerkkien olemassaolosta, eli todennäköisesti kohillaan ovat.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos kuluttaa oikeasti enemmän kuin ennen niin lambda on vanhentunut melko todennäköisesti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

ruohonet80 kirjoitti: Tuo kuluttaa oikeasti enemmän eikä vain näytä. Näkyykö toi immu vika openSID arvoissa ja jos näkyy niin missä ja miten? Pyydetty ilmamassa on aikalailla sama numeroina, kun toteutunut ilmamassa.

kohillaan ovat.
Immun viallisuus on helpoin todeta vertaamalla imusarjan painetta toteutuneeseen ilmamassaan täyskaasuvedossa. Kaksilitraisessa pitäisi olla 1 bar ahdoilla palttiarallaa 1000mg/c ilmamassa.

Muistaakseni rikkinäinen IMM aiheuttaa todellisuutta suurempaa etanoliadaptaatioprosenttia ja imuvuoto taas pienempää.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: T7 kulutus sidssä järjetön ja RE85 pitoisuus jää oikeasta

Viesti Kirjoittaja nugge »

Frostwind kirjoitti:
ruohonet80 kirjoitti: Tuo kuluttaa oikeasti enemmän eikä vain näytä. Näkyykö toi immu vika openSID arvoissa ja jos näkyy niin missä ja miten? Pyydetty ilmamassa on aikalailla sama numeroina, kun toteutunut ilmamassa.

kohillaan ovat.
Immun viallisuus on helpoin todeta vertaamalla imusarjan painetta toteutuneeseen ilmamassaan täyskaasuvedossa. Kaksilitraisessa pitäisi olla 1 bar ahdoilla palttiarallaa 1000mg/c ilmamassa.

Muistaakseni rikkinäinen IMM aiheuttaa todellisuutta suurempaa etanoliadaptaatioprosenttia ja imuvuoto taas pienempää.

Rikkinäinen IMM voi myös aiheuttaa pienempää. Voi aika vammaisesti rikkoontua.

Noi alipaineletkut nyt alkuun ja sit puhallustestiä sinne imuputkenkärsään. Jos tupakoit niin keuhkot täyteen sahua ja puhalla sinne niin näkeekin mistä tulee.

Omassa niin jää AD85 siihe 751 vaikka mitä tekis, imuvuodot ja muut etsitty,immu vaihdettu, testattu kolmella eri immulla eikä vaikutusta.

751 tarkoittaa siis noin 3.2-3.6% heittoa tuotossa.

Sid Infon kulutusmittauskin tuntuis olevan pielessä kun nyt pensalla heittää 11L/100km vaikka yli puoli tankkia jäljellä ja 380km ajettu O_o

Samoilla kirjoilla sis.

IMM vikaa voit katsoa opensidistä mReq ja mAir. mReq pyydetty ja mAir mitattu. Ei sais jäädä mAir ku max 30-50 pyydetystä.

Tarkista samalla pInl että paljonko ahtaa sinne täyskaasuvedossa. ~5sekunnin veto 3000rpmästä on aika hyvä testi.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin