ng900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Saabas teki tossa tenän kuukausi sitte ja siihen vaihdettiin uusi sytkäkasetti setti. Sen jälkeen on ilmennyt kiihdytettäessä ulinaa/kovaa ujellusta koneesta. Lakkkaa välittömästi kun kaasusta höllää. Mikäs mikäs? ei nimittäin ennen oo kuulunu muutaku optiflown pihahdus.Ja joo ei oo huoltomies jääny konehuoneeseen =D
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

porsinut by-bass venttiili...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Pystyykö vian miten helposti paikantamaan tohon by-passiin? Entä millainen operaatio on vaihtaa? ja hinta?
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

2 klemmaria auki, alipaineletku irti. Motonettiin ja uus kustantaa muutaman kympin.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Pitäisikö muuten check engine valon syttyä jos bypassissa on vikaa? ei nimittäin syty eikä herjaa muutenkaan muusta kuin vähäisestä tuulilasinpesu aineesta
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei osaa sytyttää vikavaloa By-Passin viasta. Ennen ostoksille syöksymistä voi koettaa puhallella ja imeä By-Passin pikkuletkusta, ehjän passin kalvo ei saisi laskea ilmaa läpi. Sen optiflow:n voi lahjoittaa vaikka jauhosiiviläksi ja hankkia tilalle ilmansuodattimen.
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Kävin saabbaan marmoritiskillä, sain testaukseen uuden bypassin, ei kadonnut vika. Nyt himassa kattelin vielä kerran konehuoneeseen ja lähemmässä tarkastelussa huomasin alipaineletkun olevan aika haperassa kunnossa. Voisiko tuo tuottaa sen ongelman että ahdot ei nouse klo 12.00 :sta ylemmäs? Minkäs millistä alipaineletkun pitäisi olla vai kuinka tarkkaa sen kanssa on? Mistäs sitte ulinan etsimistä jatkaisi? Turboko?
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

onko ääni enemmän ulinaa vai vihellystä?

tuleeko ääntä heti kun paat jalan kaasulle vai vasta ahdoilla eli kun kuormitat/väännätät moottoria?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

vislaa ja alkaa heti kun näyttää jalkaa kaasulle, ja loppuu kun irrottaa
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Porin lähellä ketään saabistia joka viitsisi kurkata tota?
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Alipaineletku on 4mm sisähalkaisijaltaan, mutta etenkin tuo bypassilta kaasuläppäkotelolle menevä lienee joissain tapauksissa hyvä pistää pienellä klemmarilla kiinni läppäkotelon päästä. Ainakin itselläni ampui pariin otteeseen vedossa irti.
Silikoniletku menee paljon kivemmin paikalleen kuin kuminen ja ainakin Docpowerin silikoninen maksoi vähemmän kuin motonetin kuminen.
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Alipaineletku vaihdettu. Vihellys laantui mutta ei loppunut kokonaan.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kun katselet siitä kaasuläppäkoteloa, huomaat, että siitä lähtee vielä pari muutakin alipaineletkua samassa koossa. Nehän vaihtelee näppärästi siinä samalla.
Testasitko sen bypassin?
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Testattu marmotiskillä 2 eri bypassia, ei vaikutusta. Huomenna taas tutkitaan....letkuja
Vehvis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 16:29

Re: ng900

Viesti Kirjoittaja Vehvis »

Mietin tossa voisiko vika olla esim. välijäähdyttimessä ( sijaitsee missä? Vai onko?) entä oisko sitten vaan imuputket falskaus kunnossa? Itse vaan niin vähän autojen kanssa pelanneena en osaa paikallistaa mikä putki on mikäkin :lol:
Vastaa Viestiin