2,0T ja CE-valo
2,0T ja CE-valo
Potilas on NG900 2,0T AT, ja ongelma on seuraavanlainen:
Hetki sitten syttyi CE-valo, ja käynti oli tyhjäkäynnillä vähän epätasaista käyntiä.
Seuraavat koodit sain:
P1171 Too lean on acceleration
P0171 System too lean
P0300 Multiple Cylinder Misfire Detected
Testerissä (korjaamolla) kaikki anturit yms, siis lambda, lämpötila-anturit, antoivat oikeat arvot. Vika löydettiin, alipaineletku oli murtunut. Vika korjattiin.
Ongelma ei kuitenkaan hävinnyt, vaan edelleen syttyy CE-valo, ja vikakoodiksi tulee:
P1171 Too lean on acceleration
Käynti on tasainen, enkä huomaa mitään muuta erikoista.
Enemmän ilmavuotoja ei ole löydetty. Toisella DI:llä kokeiltu. Tulpat vaihdettu (vikakoodi ei silloin tullut ku vasta pari päivän päästä uudestaan).
Mistäköhän lähden etsimään vikaa?
Hetki sitten syttyi CE-valo, ja käynti oli tyhjäkäynnillä vähän epätasaista käyntiä.
Seuraavat koodit sain:
P1171 Too lean on acceleration
P0171 System too lean
P0300 Multiple Cylinder Misfire Detected
Testerissä (korjaamolla) kaikki anturit yms, siis lambda, lämpötila-anturit, antoivat oikeat arvot. Vika löydettiin, alipaineletku oli murtunut. Vika korjattiin.
Ongelma ei kuitenkaan hävinnyt, vaan edelleen syttyy CE-valo, ja vikakoodiksi tulee:
P1171 Too lean on acceleration
Käynti on tasainen, enkä huomaa mitään muuta erikoista.
Enemmän ilmavuotoja ei ole löydetty. Toisella DI:llä kokeiltu. Tulpat vaihdettu (vikakoodi ei silloin tullut ku vasta pari päivän päästä uudestaan).
Mistäköhän lähden etsimään vikaa?
NG900 2,0T AT
Re: 2,0T ja CE-valo
Käytitkö akun navan irti (eli nollasitko koodit)? Montako välähdystä CE valo antaa kun laitat virrat päälle?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 2,0T ja CE-valo
P1171 vikakoodia ei trionicista edes löydy, mutta tuo P0171 kyllä viittaa laihaan seokseen.
Voi olla että bensapumpusta ei enää riitä kapasiteetti kovemmalle syötölle, tai sitten bensafiltteri on tukkeutunut.
Voi olla että bensapumpusta ei enää riitä kapasiteetti kovemmalle syötölle, tai sitten bensafiltteri on tukkeutunut.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 2,0T ja CE-valo
Ei vilku ollenkaan. Kävin justiin kokeilemassa. Koodit on nollattu kerran lukijalla ja kerran irrottamalla akkua.KAPU2 kirjoitti:Käytitkö akun navan irti (eli nollasitko koodit)? Montako välähdystä CE valo antaa kun laitat virrat päälle?
Vikakoodinlukija (ei Tech) antaa P1171 Too lean on acceleration, siis pelkästään se koodi nyt. En tajua miten se sitten on mahdollista. Auto on ihan vakiokunnossa, ja koodi tulee rauhallisissa ajoissa. Ei ole tietoa koska bensafiltteri on vaihdettu, joten ehkä se kannattaisi vaihtaa sitten seuraavaksi.vesa67 kirjoitti:P1171 vikakoodia ei trionicista edes löydy, mutta tuo P0171 kyllä viittaa laihaan seokseen.
Voi olla että bensapumpusta ei enää riitä kapasiteetti kovemmalle syötölle, tai sitten bensafiltteri on tukkeutunut.
NG900 2,0T AT
Re: 2,0T ja CE-valo
Aha.... et kertonut että sulla on OBD2 variantti NG900:sta, siellä onkin tuo vikakoodi P1171.
Viittaa laihaan seokseen ja lisää luettavaa mahdollsisita syypäistä löytyy täältä:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=77241
Viittaa laihaan seokseen ja lisää luettavaa mahdollsisita syypäistä löytyy täältä:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=77241
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 2,0T ja CE-valo
Tuo on luettu läpi. Mutta, en oikein mitään selkeetä vastausta saanut, tietysti tajusin että se voi olla melkein mitä vain. Niin, bensankulutus on vähän korkeampi tällä hetkellä. No, pitää tutkia lisää.vesa67 kirjoitti:Aha.... et kertonut että sulla on OBD2 variantti NG900:sta, siellä onkin tuo vikakoodi P1171.
Viittaa laihaan seokseen ja lisää luettavaa mahdollsisita syypäistä löytyy täältä:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=77241
NG900 2,0T AT
Re: 2,0T ja CE-valo
Onko bensankulutus ajotietokoneen mukaan korkea, vai onko mittaus tehty laskemalla tankkauksista?
Alhainen bensanpaine kaiken järjen mukaan saa moottorinohjauksen lisäämään suutinten aukioloa ja sen pitäisi näkyä ajotietokoneessa lisääntyneenä kulutuksena vaikka tosiasiassa bensaa menee alhaisen paineen takia vähemmän läpi?
Mä aloittaisin bensafiltterin vaihdolla, jos kerran sen iästä ei ole tietoa, yleensä helppo homma, muutama kiintoavain (välillä 16-24mm, en muista mitkä tarkalleen), tunkki ja torx-avain tarvitaan.
Alhainen bensanpaine kaiken järjen mukaan saa moottorinohjauksen lisäämään suutinten aukioloa ja sen pitäisi näkyä ajotietokoneessa lisääntyneenä kulutuksena vaikka tosiasiassa bensaa menee alhaisen paineen takia vähemmän läpi?
Mä aloittaisin bensafiltterin vaihdolla, jos kerran sen iästä ei ole tietoa, yleensä helppo homma, muutama kiintoavain (välillä 16-24mm, en muista mitkä tarkalleen), tunkki ja torx-avain tarvitaan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: 2,0T ja CE-valo
Ajotietokoneen mukaan, vika on sen verran "uusi", etten ole tehtinyt tarkemmin laskea kulutus. Pitää uusia filtteri nyt aluksi.ippe kirjoitti:Onko bensankulutus ajotietokoneen mukaan korkea, vai onko mittaus tehty laskemalla tankkauksista?
Alhainen bensanpaine kaiken järjen mukaan saa moottorinohjauksen lisäämään suutinten aukioloa ja sen pitäisi näkyä ajotietokoneessa lisääntyneenä kulutuksena vaikka tosiasiassa bensaa menee alhaisen paineen takia vähemmän läpi?
Mä aloittaisin bensafiltterin vaihdolla, jos kerran sen iästä ei ole tietoa, yleensä helppo homma, muutama kiintoavain (välillä 16-24mm, en muista mitkä tarkalleen), tunkki ja torx-avain tarvitaan.
NG900 2,0T AT