Elieli, seuraavanlaista ongelmaa kaverin T5-kolkissa. Auto ollut alunperin ilmeisesti matalapaine, koska mittaristosta puuttuu tuo turbo-viisari. Jälkeenpäin tehdyistä softauksista ei mitään havaintoa, T5-mankku löytyy. OBD-lukijalla mittailtu ahtopaine n. 0.9bar. Vaihdoimme tuon by-passille menevän alipaineletkun ja laitoimme ahtopainemittarin. Vanha alipaineletku oli ihan lakritsia, halki muutamasta kohtaa ja turbosta kuului sakkaava ääni.
Ensimmäinen testiajo uudella letkulla: Sakkausäänet hävisivät, kakkosella tuon ahtopainemittarin mukaan ahtoja n. 1,5bar ja fuelcutti. Mankkuvenan liitin irti, edelleen samat oireet. Toisella mankkuvenalla edelleen sama ongelma. Mankkuvena ohitettuna, eli suoraan c-letku hukkiksen kellolle, edelleen fuelcuttia...
Jumittaako tuossa nyt sitten hukkaportti ihan täysin, vai onko jotain muita syypäitä? Vikakoodeja ei näkynyt. Mitä mieltä raati on, missä on vika ja paaliin vai maaliin? Huomenna pitänee ottaa tarkasteluun tuo hukkaportin+kellon toiminta.
Ahdot karkaa ja Fuelcut, OG9-3 2.0t -99
Ahdot karkaa ja Fuelcut, OG9-3 2.0t -99
Saab 9-5 2.3tA 2006
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
Re: Ahdot karkaa ja Fuelcut, OG9-3 2.0t -99
Jos selvä fuelcut tulee vaikka suora letku on hukkaportilta kompuralle niin kyllä se hukkis jumittaa silloin melko varmasti.
0,9 bar viittaisi suunnilleet täyspaineisen softaan eli lieneekö lpt malliin vaan jälkeenpäin vaihdettu täyspaineecu ja mankkuvena paikalleen.
Samon fuelcut on täyspaineisessa jossain 1,2 bar paikkeilla.
0,9 bar viittaisi suunnilleet täyspaineisen softaan eli lieneekö lpt malliin vaan jälkeenpäin vaihdettu täyspaineecu ja mankkuvena paikalleen.
Samon fuelcut on täyspaineisessa jossain 1,2 bar paikkeilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ahdot karkaa ja Fuelcut, OG9-3 2.0t -99
Jooh, eli minun autosta kyse. Ei vaan ollut konetta millä olisi itse päässyt eilen naputtelemaan. Tuossa hukkista ja kelloa tutkaillessa huomasin, ettei tuo tanko kyllä liiku suosiolla edes pihtien kanssa.. Onko tuota nyt mahdollista sitten ilman turbon irroittamista saada edes ranetettua kuntoon? Pitäisi lähteä yli 200km reissulle autolla jo tänään..
Saab 9-3 MY99 2,0T "Biopower" E85
Re: Ahdot karkaa ja Fuelcut, OG9-3 2.0t -99
Kävin vilkasemassa laitosta. Hukkaportti jumissa, crc:tä herkistelyä, tätä rumbaa puol tuntii niin alko liikettä tapahtumaan. Koeajo lenkillä ahdot piikkas 1.2bar mistä tipahti tuonne 1.0bar kohille, johtunee piikki varmastikkin T5 mankusta. Tuota ahtoa vielä mietin oisko sinne laitettu joku softa, mutta ainakin purkissa oli sinetit tallella. Varmaan tuo liiallinen ahtaminen johtunee peruspaineista.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653