NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Kun nyt meinasin huomenna käydä hakemassa uudet alipaineletkut tuohon tuomiopäivän rotiskoon, niin meinasin ihan laiskuuttani kysellä täältä ennakkotietoa. Onko jollain selkeää perstuntumaa tai jopa tarkkaa tietoa, että minkä kokoista (sisähalkaisija) ja kuinka monta metriä sitä letkua olisi hyvä hakea saman tien? Mahtaakohan eri paikoissa (esim. Motonet ja doc power) myytävillä silikoniletkuilla olla suuriakin eroja?
Viimeksi muokannut Azanovix, To Syys 06, 2012 08:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: NG900 alipaineletkut
4mm sisähalkaisija ja 1,5 metriä riittää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24622
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NG900 alipaineletkut
motonetin nettisivuilta en löytäny sopivaa letkua.. viimeks piti hätäkädessä tyytyä pissapojan letkuun
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NG900 alipaineletkut
Kuinkas paljon tuo sais suhista kun siihen kärsään puhaltaa? Olen siis irrottanut sen huohotinletkun ja pistänyt sormen tulpaksi. Silti kun puhaltaa niin tuntuu vain pieni vastus. Irrotin sen haitariputken ja tutkailin bypassille menevää letkua ja puhaltelin; ei falskaa mistään. Kiristin sen kunnolla takaisin paikalleen (oli aika löysällä) ja puhalsin jälleen; ei muutosta.
Suhina kuuluu jostain turbon lähistöltä, mutta ei siellä mitään letkuja ainakaan ihan valtoimenaan pyöri. Eihän tuo varmaan ihan normaalia ole, joten onko ideoita, mistä mahtaa falskata?
Suhina kuuluu jostain turbon lähistöltä, mutta ei siellä mitään letkuja ainakaan ihan valtoimenaan pyöri. Eihän tuo varmaan ihan normaalia ole, joten onko ideoita, mistä mahtaa falskata?
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Jatketaanpa tätäkin.
Olen nyt vaihtanut kaikki 4mm alipaineletkut silikonisiin (on oikein punaista, joten varmasti kulkee kovaa). Eilen vaihdoin myös bypass-venttiilin uuteen orkkikseen. Mutta kun ei niin ei...
Silmämääräisesti ihmetellen näyttäisi, että ic:ltä tuleva paksu (ja pitkä) kuminen putki olisi vähän haperossa kunnossa klemmarien läheltä. Mistäs tuollaista putkea saisi vähän uudempana? Esim. bolt-on, koska en nyt jaksaisi nähdä ylimääräistä vaivaa tuossa tilassa ruveta rakentamaan palapelejä.
Olen tosiaan yrittänyt metsästää vikaa puhaltelemalla siihen imutorveen, mutta suhinaa en osaa paikantaa oikein mihinkään.
Mitenkäs tuo huohottimen takaisku? Kulkeeko järjestelmässä koskaan niin suuri paine, ettei puhaltamalla ja imemällä voisi varmistua takaiskun toimivuudesta?
Sen sijaan tuo venttiilikopan kanteen menevä huohottimen haaraliitin (on tälle varmaan taas parempikin nimi, vaan ei tullut mieleen) on vaihtokunnossa. Saako näitä muualta kuin marmorilta?
Auttaako vian etsinnässä yhtään tieto siitä, että mankkuvenalta w-letkun irrottamalla ahtaa kuin viimeistä päivää ilman ongelmia, mutta letku kiinnitettynä ei sitten ollenkaan. Tuntuu siis aivan vaparilta ajaessa.
Olen nyt vaihtanut kaikki 4mm alipaineletkut silikonisiin (on oikein punaista, joten varmasti kulkee kovaa). Eilen vaihdoin myös bypass-venttiilin uuteen orkkikseen. Mutta kun ei niin ei...
Silmämääräisesti ihmetellen näyttäisi, että ic:ltä tuleva paksu (ja pitkä) kuminen putki olisi vähän haperossa kunnossa klemmarien läheltä. Mistäs tuollaista putkea saisi vähän uudempana? Esim. bolt-on, koska en nyt jaksaisi nähdä ylimääräistä vaivaa tuossa tilassa ruveta rakentamaan palapelejä.
Olen tosiaan yrittänyt metsästää vikaa puhaltelemalla siihen imutorveen, mutta suhinaa en osaa paikantaa oikein mihinkään.
Mitenkäs tuo huohottimen takaisku? Kulkeeko järjestelmässä koskaan niin suuri paine, ettei puhaltamalla ja imemällä voisi varmistua takaiskun toimivuudesta?
Sen sijaan tuo venttiilikopan kanteen menevä huohottimen haaraliitin (on tälle varmaan taas parempikin nimi, vaan ei tullut mieleen) on vaihtokunnossa. Saako näitä muualta kuin marmorilta?
Auttaako vian etsinnässä yhtään tieto siitä, että mankkuvenalta w-letkun irrottamalla ahtaa kuin viimeistä päivää ilman ongelmia, mutta letku kiinnitettynä ei sitten ollenkaan. Tuntuu siis aivan vaparilta ajaessa.
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Näinkö ainutkertaisesta viasta on kyse?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Onko peruspaineet katsottu ja todettu olevan kohdillaan? Mites mankkuvena, toimivaksi tiedettyä T5 venaa on tietty kokeiltu, vai onko katiska peräti T7 konversiolla? Ahtoputki (siis kuvailemasi "IC:ltä tuleva paksu (ja pitkä) kuminen putki") tuskin kovin kummoisesti vuotaa jos kerran W-letku irti ahtaa kuin pieni eläin.
Imutorveen puhaltelemalla aikaan saatu suhina lienee bypassin putken lähtö. Se kun ei oikeen missään normitilanteessa (siis tuo imutorvi) koe "korkeapainetta", vaan siellä on aina alipaine (=imu), eli se löysä L-rauta/O-rengasviritys siinä tuppaa suhisemaan jos sinne imurööriin tuuppaa painetta...
Imutorveen puhaltelemalla aikaan saatu suhina lienee bypassin putken lähtö. Se kun ei oikeen missään normitilanteessa (siis tuo imutorvi) koe "korkeapainetta", vaan siellä on aina alipaine (=imu), eli se löysä L-rauta/O-rengasviritys siinä tuppaa suhisemaan jos sinne imurööriin tuuppaa painetta...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Rotiskoon on kätöstelty Napen toimesta aikanaan T7-modaus, joten "periaatteessa" ei pitäisi olla siitä kiinni. Toki edelleen on epäselvää kuuluuko sen pitää jatkuvasti jotain sirinää ja rätinää (siis virrat päällä, auto ei käynnissä) vai ei.
Peruspaineita en ole tutkinut.
Sen sijaan sisään kuuluu jopa tällä kuulovauriolla vaimea ujellus, kun kierrokset nousevat noin 2000:een. Ehkä jopa hiukan ennen. Selvimmin se kuuluu isoilla vaihteilla maanteillä, mutta rauhaksiin kiihdytellessä myös kakkosella ja kolmosella.
Onko seuraava toimenpide kuitenkin peruspaineiden tarkistus ja säätö?
Peruspaineita en ole tutkinut.
Sen sijaan sisään kuuluu jopa tällä kuulovauriolla vaimea ujellus, kun kierrokset nousevat noin 2000:een. Ehkä jopa hiukan ennen. Selvimmin se kuuluu isoilla vaihteilla maanteillä, mutta rauhaksiin kiihdytellessä myös kakkosella ja kolmosella.
Onko seuraava toimenpide kuitenkin peruspaineiden tarkistus ja säätö?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
letkuja jos meinaat uusia niin suosittelen -> www.do88.se
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Riittääkö ahtopaineen tarkistukseen obd-portista kaivettu tieto vai pitääkö ruveta kötöstelemään jotain ylimääräisiä mittareita autoon?
Canusb-vehkeet myin jo aikoja sitten pois, kun ei tätä pommia kannata ainakaan virittelemään ruveta.
Canusb-vehkeet myin jo aikoja sitten pois, kun ei tätä pommia kannata ainakaan virittelemään ruveta.
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Hommaa joku ahtopainemittari, oven välistä letku sisälle ja kokeilemaan vetoja. Orkkis mittaristakin pystyy jotain päättelemään
Ng900
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Orkkismittari osoittaa vain ja ainoastaan saman kuin persdyno eli w-letku paikallaan täyskaasukiihdytys millä hyvänsä vaihteella viisari liikahtaa piirun verran keltaisen alueen puolivälin yli. W-letku irrallaan viisari värähtää helposti punaisen loppupuoliskolle.
Vai kertooko se jotain muuta?
Vai kertooko se jotain muuta?
Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä
Kertoo ettei se mankkuvenakonfiguraatio toimi oikein. Menee peruspaineilla vaikka pitäis säätää softan mukaiset paineet sinne. W-letku irti jos tempoo ahdot noin niin systeemi pystyy tuottamaan painetta mutta ahtopaineen säädössä on sitten vikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko