VAG:sta Saabiin
Re: VAG:sta Saabiin
Tulpat ovat oikeat ja uudet.
Pinlit ja muut täsmäävät ihan kuten edellä neuvottiin.
mreg ja mair ovat myös hyvin linjassa
eli siis taitaa olla kasetti menossa.
Pinlit ja muut täsmäävät ihan kuten edellä neuvottiin.
mreg ja mair ovat myös hyvin linjassa
eli siis taitaa olla kasetti menossa.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: VAG:sta Saabiin
Nyt kun aamulla jo on hieman pimeää niin tulipas huomattua etuvalojen kummallinen suuntaus. Lyhyet, ja luonnollisesti pitkätkin, valot osoittavat erittäin vahvasti vastaantulijaa päin eikä valaise yhtään omaa tien reunaa. Katsastuksessa setä on katsonut vain koron eikä tietysti suuntausta. Autolla on ajettu pieni keulakolari joskus edellisellä omistajalla ollessa ja korjausjälki on muutenkin noilta osin ollut huonoa tai täysin kelvotonta. Mitenkähän sivusuuntauksen saa säädettyä oikeaksi? Kuka osaisi auttaa...?
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: VAG:sta Saabiin
Minkähän takia minun autossa etanolipitoisuus laahaa noin 75-78%? Muistaakseni se oli kerran yli 80%. Nyt on tankattu jo 5 kertaa joten pitäisi olla lukemat jo isompia kaiken järjen mukaan.
Ilmavuotojako? Pinlit, marit ja mregit on siellä missä pitääkin. Mitä pitää tarkastaa ja miten?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Ilmavuotojako? Pinlit, marit ja mregit on siellä missä pitääkin. Mitä pitää tarkastaa ja miten?
Kiitos avusta jo etukäteen!
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: VAG:sta Saabiin
Ilmavuotoa saattaa olla vähän, ei tarvitse olla kovin suuri enkä tuollaisesta heitosta liikoja murehtisi jos auto toimii muuten hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: VAG:sta Saabiin
Auto toimii tosi hienosti - eli kovaa ajoa!
Kiitos ERITTÄIN nopeasta vastauksesta!
Kiitos ERITTÄIN nopeasta vastauksesta!
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: VAG:sta Saabiin
ismi taitaa hiipiä pikkuhiljaa syvemmälle...
Nyt on Turbo uusittu (Mitsu), Aeron jouset ja Viggen iskarit hankittu. Uretaanipuslaa tulossa sekä itsekunnostettu rattia ja vähän sitä sun tätä fiksattu.
Tästä taitaa tulla todellakin sairaus.
Nyt on Turbo uusittu (Mitsu), Aeron jouset ja Viggen iskarit hankittu. Uretaanipuslaa tulossa sekä itsekunnostettu rattia ja vähän sitä sun tätä fiksattu.
Tästä taitaa tulla todellakin sairaus.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: VAG:sta Saabiin
Mietin vielä softan pävittämistä Mitsulle. Hyvin toimii toki noinkin.
Kasetin ja pikkuletkut uusin konehuoneesta jo jokin aika sitten. Nyt tuntuu kaikki pelaavan paremmin kuin ikinä. Vanhassa Garretissa ei ollut akselissa juurikaan välystä, mutta jostain tiivisteen välistä vuoti öljyä. Olipa hyvä vaihtaa ajoissa ilman isompaa hässäkkää.
Kasetin ja pikkuletkut uusin konehuoneesta jo jokin aika sitten. Nyt tuntuu kaikki pelaavan paremmin kuin ikinä. Vanhassa Garretissa ei ollut akselissa juurikaan välystä, mutta jostain tiivisteen välistä vuoti öljyä. Olipa hyvä vaihtaa ajoissa ilman isompaa hässäkkää.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: VAG:sta Saabiin
Onko bensapumppu vaihettu?
Re: VAG:sta Saabiin
No, ei vielä. Pitäisköhän sekin tehdä ennakoivasti? Mikäs se olikaan se luotettavin pumppu? Mitään HighPerformace-sekoiluja ei ole tarkoitus tehdä nyt eikä tulevaisuudessakaan.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: VAG:sta Saabiin
Kannattaa tehdä ehdottomasti, pahimmissa tapauksessa sulatat männän/männät rikkinäisen pumpun takia.jolkkon kirjoitti:No, ei vielä. Pitäisköhän sekin tehdä ennakoivasti? Mikäs se olikaan se luotettavin pumppu? Mitään HighPerformace-sekoiluja ei ole tarkoitus tehdä nyt eikä tulevaisuudessakaan.
Walbro/Henko/Biltema/AEM on hyväksi todettuja. Motonetin pumppua ei kannata laittaa, ellei halua ryhtyä pumppu jumppaan muutaman tuhannenkilometrin välein.
Re: VAG:sta Saabiin
Se Motonetinkin pumppu saattaa olla Walbro, ainakin oli muutama vuosi sitten.
Mikäs Bilteman pumpuista tuonne sopii? Luettelo ei tunne näihin sopivaa.
Mikäs Bilteman pumpuista tuonne sopii? Luettelo ei tunne näihin sopivaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: VAG:sta Saabiin
Biltemassa on kaksi pumppua jotka sopii 9-5. 52200 on se mitä täällä yleisesti on käytetty ja sen tuotto on 110l/h @ 3bar. Biltemasta saa nykyään tehokkaampaa, 220l/h@3bar pumppua joka on tuote nro: 52260SS kirjoitti:Se Motonetinkin pumppu saattaa olla Walbro, ainakin oli muutama vuosi sitten.
Mikäs Bilteman pumpuista tuonne sopii? Luettelo ei tunne näihin sopivaa.
Molemmat pumput ovat hyvin edullisia (alle 50e molemmat] ja todettu yllättävän hyvin toimivan myös E85 kanssa.
Re: VAG:sta Saabiin
Onpas aikaa mennytkin paljon edellisestä päivityksestä! Paljon on kyllä elämässä tapahtunut, mutta nyt lienee oikea aika aloittaa taas.
Tein kesäkuussa 2016 elämäni yhden typerimmistä teoista; luovuin Saabista. Sijoitin ihan sikana rahaa lisää ja ostin XC70 Volvon. Volvo toimi hienosti, turvallisesti ja kivasti. Sielua kalvasi kuitenkin tyhjyys ja onttous. Viime sunnuntaina työkaverini luvasti Volvon pois. Ei harmita omasta, eikä työkaverin, puolesta.
Uusin silmin aloin etsiä autoa, kun merkki olikin jo tiedossa .
Nyt istun junassa kohti Helsinkiä jossa tapaan viirusilmän myyjän ja jos päästään kauppoihin niin kerron sitten lisää. Viime yönä en jurikaan nukkunut. Tästä se taas alkaa!
Tein kesäkuussa 2016 elämäni yhden typerimmistä teoista; luovuin Saabista. Sijoitin ihan sikana rahaa lisää ja ostin XC70 Volvon. Volvo toimi hienosti, turvallisesti ja kivasti. Sielua kalvasi kuitenkin tyhjyys ja onttous. Viime sunnuntaina työkaverini luvasti Volvon pois. Ei harmita omasta, eikä työkaverin, puolesta.
Uusin silmin aloin etsiä autoa, kun merkki olikin jo tiedossa .
Nyt istun junassa kohti Helsinkiä jossa tapaan viirusilmän myyjän ja jos päästään kauppoihin niin kerron sitten lisää. Viime yönä en jurikaan nukkunut. Tästä se taas alkaa!
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: VAG:sta Saabiin
On tainnut näin käydä itse kullekin...
Toivottavasti löytyi hyvä yksilö!
Toivottavasti löytyi hyvä yksilö!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: VAG:sta Saabiin
Kyllä. Kaupat tuli.
Harvoinhan ne autot paranee myyjän puheista kun itse menee paikanpäälle. Nytkin kävi juuri noin. "Täysin ruosteeton" ei sitä ollut. Hieman pötöstyksen makua, mutta pääsimme sitten hintakompensoinnin kautta kaupoille.
Kotimatka Porvoosta Joensuuhun sujui ihan miellyttävästi. Muutama juttu toki hieman kummastuttaa, joten näihin tarvitsisin teidän, kanssasairaiden, tukea
1) Ihan kuin auto olisi hieman kallellaan kuskin puolelle päin ja joka tapauksessa ihan kuin perä hieman olisi keulaa alempana. Mikähän tätä vaivaa?
2) Edellistä edeltävä omistaja Ruotsissa on toheloinut jotain kummallista radion kanssa. Originaali on poistettu ja kontissa on vissiin ollut subbari kun siellä on johtoja ja vahvari. Kaiuttimiakin on kait vaihdettu. Toisaalta haluaisin vaihtaa alkuperäisen soittimen takaisin, mutta toisaalta jos tuossa saisi ratin napit toimimaan niin olisihan se BT ja lukematon määrä muita kirjainyhdistelmiä. Käsittääkseni ihan arvokas Kenwoodin malli.
3) Keskiöissä on havaittavissa pientä vuosimallivrhettä. Löytyisikö joltain kätköistä vanteiden keskiöitä -tekstillä? Tarve 2-4kpl.
4) Sivuvilkku on säpäleinä. Kiinnityskynnet ovat poikki. Onko jollain varaosaa myytävänä?
5) Autossa on nimimerkin NAPPE tekemä Stage 1 softa. Auto toimii tosi kivasti. Ainoastaan en tajua kuinka saan Open SID:n päälle ja etenkin pois. Sain sen kerran jollain ratin näppäinyhdistelmällä, mutta enpäs sitten saanut sitä pois. Auttakaa!
Olen tosi kiitollinen jos voisitte auttaa kohtien 1-5 kanssa. Pääsisin alkuu hyvällä mielellä hieman arveluttavan alun jälkeen.
Harvoinhan ne autot paranee myyjän puheista kun itse menee paikanpäälle. Nytkin kävi juuri noin. "Täysin ruosteeton" ei sitä ollut. Hieman pötöstyksen makua, mutta pääsimme sitten hintakompensoinnin kautta kaupoille.
Kotimatka Porvoosta Joensuuhun sujui ihan miellyttävästi. Muutama juttu toki hieman kummastuttaa, joten näihin tarvitsisin teidän, kanssasairaiden, tukea
1) Ihan kuin auto olisi hieman kallellaan kuskin puolelle päin ja joka tapauksessa ihan kuin perä hieman olisi keulaa alempana. Mikähän tätä vaivaa?
2) Edellistä edeltävä omistaja Ruotsissa on toheloinut jotain kummallista radion kanssa. Originaali on poistettu ja kontissa on vissiin ollut subbari kun siellä on johtoja ja vahvari. Kaiuttimiakin on kait vaihdettu. Toisaalta haluaisin vaihtaa alkuperäisen soittimen takaisin, mutta toisaalta jos tuossa saisi ratin napit toimimaan niin olisihan se BT ja lukematon määrä muita kirjainyhdistelmiä. Käsittääkseni ihan arvokas Kenwoodin malli.
3) Keskiöissä on havaittavissa pientä vuosimallivrhettä. Löytyisikö joltain kätköistä vanteiden keskiöitä -tekstillä? Tarve 2-4kpl.
4) Sivuvilkku on säpäleinä. Kiinnityskynnet ovat poikki. Onko jollain varaosaa myytävänä?
5) Autossa on nimimerkin NAPPE tekemä Stage 1 softa. Auto toimii tosi kivasti. Ainoastaan en tajua kuinka saan Open SID:n päälle ja etenkin pois. Sain sen kerran jollain ratin näppäinyhdistelmällä, mutta enpäs sitten saanut sitä pois. Auttakaa!
Olen tosi kiitollinen jos voisitte auttaa kohtien 1-5 kanssa. Pääsisin alkuu hyvällä mielellä hieman arveluttavan alun jälkeen.
Viimeksi muokannut jolkkon, La Helmi 02, 2019 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.