Suuttimet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Suuttimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Eli millaiset suuttimet ng900:seen kuuluu? Topfeedit selvästikkin, mutta mites noi muut arvot? Tehoja on nyt tulossa noin 350 etanolilla, mutta varaa saa jäädä, pumppu on henko.
Siemens decoja monet käyttävät, mutta itseä ei oikein innosta nuo kivikautiset yksireikäsuuttimet, tai sitten ne on oltava 1000cc luokkaa.
Esimerkiksi finjectorilta kun katsoo noita boschin ev14 suuttimia, mitä minun pitää tietää että osaan valita oikeanlaiset suuttimet autooni? 14 vai 11 mm kanta?
Pituus? Ohmi määrä? Liitin? Ja muutenkin saa esittää näkemyksiä, varsinkin softaajat? Ymmärtääkseni noi ev14 ei ole vielä niin yleisiä että säätö voi olla hankalaa? Siemens vanha tuttu ja säädöt löytyy helpommin?
Ng900
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Finjectorilta sai tietoa mitkä suuttimet fyysisesti käy.
Vielä kiinnostaisi nuo säätäjien mielipiteet suuttimista.
Harkinnassa on nyt 1100cc ev14:set. Ymmärtääkseni noi ev14 suuttimet on niin hyviä että tyhjäkäynnissä ja osakaasu ajossa ei pitäisi esiintyä mitään ongelmia ja kulutuskin normiajossa pitäisi pysyä järkevänä?
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Normisuuttimethan on 75 mm pitkät ja korkeaohmiset (12-16 ohm luokkaa yleensä) ja O-renkaat 14mm.
875 dekat on paremmat kuin vanhat 630:set mutta ainakin omien säätöjen perusteella 714cc EV14 toimi todella upeasti. Niihin vaan joutui jatkoholkkeja ja/tai liitinadaptereita hankkimaan samasta kaupasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja jull3 »

vesa67 kirjoitti:ainakin omien säätöjen perusteella 714cc EV14 toimi todella upeasti. Niihin vaan joutui jatkoholkkeja ja/tai liitinadaptereita hankkimaan samasta kaupasta.
Mikäs pumppu sulla Vesa työntää tavaraa noille suuttimille? Itse meinasin jos noi 550 cc EV14 pistäisi DW200 kaveriksi, käsittääkseni vielä noille suuttimille DW200 piisaisi helposti.
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mitenkäs pitkälle noiden 714 tuotto pitäis riittää? Aattelin laittaa kerralla kunnolliset ettei tartte ruveta vaihtelee, mut onko noi 1100 kuitenki vähä ylilyönti..
Ng900
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja testing1 »

770cc riittää ~550hv bensalla ja tappiin vedettynä noin 440hv etanolilla.
Tuosta voi sitten kattella tarpeen mukaan isompaa tai pienempää riippuen millä aineella ajelee.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla ole ollu mitään ongelmia pitkiin aikoihin 630sillä, sen jälkeen kun sain kartat kohilleen.
9-3.1972
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Hmm, mitenköhän toi henkon tuotto, loppuu varmaa samaan ku noi 770?
Ja nythän puhutaan siis ev14 eikä mistään decoista..
Ng900
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Siis EV14 770cc on kokemusta omassa ja niitä syöttämässä ollu Bosch 044 bensalla(max kesto E85 500h) ja etanolilla DW300.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Suuttimet

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

testing1 kirjoitti:Siis EV14 770cc on kokemusta omassa ja niitä syöttämässä ollu Bosch 044 bensalla(max kesto E85 500h) ja etanolilla DW300.
Jaa ihmeessä vähän sitä kokemusta.. :wink:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Vastaa Viestiin