Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Harvemmin autoliikkeiden myynti-ilmoituksissa on mitään mainintaa huohotinpäivityksen kaltaisista huoltotoimenpiteistä tai edes turbon vaihdoista, molemmat ovat ihan normaaleja asioita, eikä niistä erikseen mainita, paitsi harrastajien keskuudessa.
Turboahtimen kestoiästä on ihan toivotonta antaa veikkauksia etukäteen, ne kun henkilöautojen kokoluokassa hajoavat aikanaan, eikä niitä huolleta määräajoin, vaan vain jos tulee selkeitä vikoja/oireita.
Huohotinpäivitys pitäisi olla tehtynä kaikissa yksilöissä joita on huollatettu merkkiliikkessä päivitysten tulemisen jälkeen, toki osasta voi päivitys puuttua ja osassa se on omistajan tekemänä.
Mun kokemusten mukaan OG9-3 on varsin huoleton auto ja melko edullinen ylläpitää, toki näissä on omat piirteensä niin hyvässä kuin pahassa, mutta en keksi juuri mitään muuta autoa jossa saisi yhtä paljon vastinetta rahoilleen.
Turboahtimen kestoiästä on ihan toivotonta antaa veikkauksia etukäteen, ne kun henkilöautojen kokoluokassa hajoavat aikanaan, eikä niitä huolleta määräajoin, vaan vain jos tulee selkeitä vikoja/oireita.
Huohotinpäivitys pitäisi olla tehtynä kaikissa yksilöissä joita on huollatettu merkkiliikkessä päivitysten tulemisen jälkeen, toki osasta voi päivitys puuttua ja osassa se on omistajan tekemänä.
Mun kokemusten mukaan OG9-3 on varsin huoleton auto ja melko edullinen ylläpitää, toki näissä on omat piirteensä niin hyvässä kuin pahassa, mutta en keksi juuri mitään muuta autoa jossa saisi yhtä paljon vastinetta rahoilleen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Merkkiliikkeestä saamani tiedon mukaan huohotinpäivityksestä on ollut huollossa ohjeistus, että se tehdään jos asiakas valittaa esim öljyvuodoista. Oma autoni oli huollettu merkkiliikkeessä 2002-2009 edellisen omistajan toimesta, eikä huohotinpäivitystä ollut tehty.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
mulla 2002-2003 tjubilee mitää päivityksii ikinä,..,.toki kerran rikottu t7 kone omalla mokalla...sen jälkee t5 männät jas mitää oo ollu..
ja ohan niit hirviä tehty 305hp jne
ja ohan niit hirviä tehty 305hp jne
9-3.1972
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Riippuu kyllä merkkiliikkeestä. Itse sain huoltopäälliköltä "kehotuksen" määräaikaishuollon yhteydessä, että tuo huohotinpäivitys olisi hyvä tehdä. Tämä siis aikanaan Hämeenlinnan Länsiautossa.AZP kirjoitti:Merkkiliikkeestä saamani tiedon mukaan huohotinpäivityksestä on ollut huollossa ohjeistus, että se tehdään jos asiakas valittaa esim öljyvuodoista. Oma autoni oli huollettu merkkiliikkeessä 2002-2009 edellisen omistajan toimesta, eikä huohotinpäivitystä ollut tehty.
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Joo nyt kun tarkemmin mietin, niin en sitä merkkiliikkeestä kuullutkaan, vaan luin Saabin virallisesta korjaamo-ohjeesta, eli tästä:
http://www.partsforsaabs.com/info_docum ... 200_93.pdf
http://www.partsforsaabs.com/info_docum ... 200_93.pdf
Mitään kampanjaa käsittääkseni huohotinpäivityksestä ei ole ollut, eli varmasti ohjeet tekemisestä tai tekemättä jättämisestä ovat olleet liikekohtaisia. Oma autoni oli huollettu aina Mäkelän autotalossa Järvenpäässä, ja alkuperäinen hengitin siellä oli auton ostaessani kolme vuotta sitten.In the case of customer complaint, the following procedure must be carried out.
Symptom description: Oil leakage from the engine.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Minulle kerrottiin Tikkurilan Metroautossa, että Aerossa on tavallista parempi huohotinsysteemi eikä vikaoireita ollut ja päivitys vaikutti kalliilta, annoin olla.
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Kyllä Metroautossa on nyt puhuttu paskaa. Aerossa on ihan sama ja yhtä huono huohotin kuin muissakin, ja ehdottomasti on syytä päivittää se. Osat maksaa muutaman kympin ja asennukseen ei paljoa tuntia enempää saisi mennä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
paralogiX kirjoitti:Moro!
Ajatuksena olisi siirtyä maailmaan, hakusessa on siis OG 9-3 turbolla.
Tarvitsisin kuitenkin vähän apua kokeneimmilta.
Olen katsellut 200tkm ~ ajettuja, mitä minun kannattaa ottaa huomioon näissä?
Ilmeisesti tuo vakioturbo ei kovin kauaa kestä ja huohotinpäivityskin saisi olla tehty..?
P.S Jos jollain klubilaisella olisi kriteereihin sopiva ajokki, niin yksityisviestiä vaan tänne
Jos olisin ostamassa itselle niin tässä olis oma suosikki http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5062882
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
AZP kirjoitti
jcarlson kirjoitti
Tuo pitää paikkansa ainakin Suomessa, omasta kokemuksesta.Mitään kampanjaa käsittääkseni huohotinpäivityksestä ei ole ollut, eli varmasti ohjeet tekemisestä tai tekemättä jättämisestä ovat olleet liikekohtaisia.
jcarlson kirjoitti
Tuo pitää paikkansa ainakin jos puhuivat Aeron vs. not, hj päivityksestä. Aero moottorin&turbon osalta lienevät vähemmän "herkkiä" huohotinongelmalle, mutta yhtä tarpeellinen päivitys kuitenkin.Kyllä Metroautossa on nyt puhuttu paskaa. Aerossa on ihan sama ja yhtä huono huohotin kuin muissakin, ja ehdottomasti on syytä päivittää se. Osat maksaa muutaman kympin ja asennukseen ei paljoa tuntia enempää saisi mennä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Onkos kellään tietoa tuollaisesta kärrystä? Kaverin puolesta kyselen ku on kiinnostunut.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6946563
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6946563
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Toi oli viime kesän aikoihin myynnissä pitkään Närpiön suunnilla, viimeisin googlella löytynyt tieto pyyntihinnasta 2400e: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6029871 ja ilmoituksen alta lataa/tulosta PDF
Itsekin katselin, mutta myyjä ei tuntunut olevan kauppatuulella kun koitti kysellä lisätietoja.
Itsekin katselin, mutta myyjä ei tuntunut olevan kauppatuulella kun koitti kysellä lisätietoja.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Okei, no aika vahvasti tuntuu et ollaa laitettu vähä extraa päälle. Vaikka palikkaa olisikin laitettu lisää. Kuulemma jakopäässä rahisee kylmäkäynnistyksen yhteydessä hetken. Viimekäden tiedon mukaan.
Edit; Näyttääkin olevan klubilaisia =)
Edit; Näyttääkin olevan klubilaisia =)
Re: Apua OG 9-3:sen ostamisessa.
Riippuu vähän muustakin kuin liikkeestä. Ainakaan mulle ei tuolla mainittu aiheesta mitään, autoa oli tuolla huollettu edellisen omistajan ja itsenikin toimesta...Riippuu kyllä merkkiliikkeestä. Itse sain huoltopäälliköltä "kehotuksen" määräaikaishuollon yhteydessä, että tuo huohotinpäivitys olisi hyvä tehdä. Tämä siis aikanaan Hämeenlinnan Länsiautossa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2