OG 9-3 Aero
OG 9-3 Aero
Elikkä tuollaista otsikon mukaista peliä olisi tarkoitus käydä vilkaisemassa. Muutamia kysymyksiä, joihin nyt äkkiseltään en vastausta löytänyt ja tuo T7 itselleni uusi tuttavuus.
Mistä tunnistaa onko huohotin päivitykset tehty, jos ei huoltokirjaa?
Millainen huoltoväli, vesipumppu/moniurahihnan vaihto?
Turbo ilmeisesti Mitsu? Mitä kestäneet?
Öljysihdin putsaus, kuinka usein?
Noi nyt ilmeisesti aika tärkeitä asioita, mitä muuta tuollaisessa kannattaa ottaa huomioon?
Mistä tunnistaa onko huohotin päivitykset tehty, jos ei huoltokirjaa?
Millainen huoltoväli, vesipumppu/moniurahihnan vaihto?
Turbo ilmeisesti Mitsu? Mitä kestäneet?
Öljysihdin putsaus, kuinka usein?
Noi nyt ilmeisesti aika tärkeitä asioita, mitä muuta tuollaisessa kannattaa ottaa huomioon?
#3834
Re: OG 9-3 Aero
Mitsun ahdin kestää todella hyvin, toki porsii sekin jos tulee voiteluongelmaa sludgen takia. Öljynvaihto T7 koneessa aina 10tkm välein, itse vaihdan RE85 kanssa 7500km välein. Imusihdin putsaus teetetään normaalisti parin etanolitankillisen jälkeen tukkeutumisvaaran takia. Kannattaa kuulostella jakopää tarkkaan ja etsiä yksilö missä se on rempattu täydellisesti lähiaikoina tai kannattaa varautua kalliiseen tai työlääseen korjaukseen.
Viimeisen huohotinpäivityksen tunnistaa lisähaarasta öljyntäyttöputkessa. Moniurahihna + rullat taisivat olla n. 100tkm välein, ellen väärin muista. Itsellä oli T7 kanssa järkyttävät ongelmat, ostopäivänä hajosi jakopää, läppäkotelo ja läppäkotelon vaihdon jälkeen lambda-anturi. Kaiken tämän p*skan jälkeen on menty ongelmitta 10tkm ja näyttäisi sille että mitään ikäviä lisämurheita ei toistaiseksi ole edessä. Jos on hyvä peli niin osta pois, itse ainakin toistaiseksi tyytyväinen.
Viimeisen huohotinpäivityksen tunnistaa lisähaarasta öljyntäyttöputkessa. Moniurahihna + rullat taisivat olla n. 100tkm välein, ellen väärin muista. Itsellä oli T7 kanssa järkyttävät ongelmat, ostopäivänä hajosi jakopää, läppäkotelo ja läppäkotelon vaihdon jälkeen lambda-anturi. Kaiken tämän p*skan jälkeen on menty ongelmitta 10tkm ja näyttäisi sille että mitään ikäviä lisämurheita ei toistaiseksi ole edessä. Jos on hyvä peli niin osta pois, itse ainakin toistaiseksi tyytyväinen.
Re: OG 9-3 Aero
Mikä Imusihti? Putsaus aina parin etanolitankillisen jälkeen? Kuulostaa työläältä autolta, vai onko tässä joku kielimuuri mitä tavis taatelintallaaja ei ymmärrä?Zebe kirjoitti:Imusihdin putsaus teetetään normaalisti parin etanolitankillisen jälkeen tukkeutumisvaaran takia.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: OG 9-3 Aero
Tuo imusihdin ja öljypohjan putsaus tehdään sen jälkeen kun on siirrytty bensakäytöstä etanolikäyttöön ja ajettu esim. pari tankillista. Jatkossa tuota ei tarvitse ihan heti tehdä, ellei tunne erityistä tarvetta siihen.
Re: OG 9-3 Aero
Kiitoksia vastauksista, autossa ilmeisesti huohotin päivitykset tekemättä ja kyllähän tuo jakopääkin kuulosti rallattavan. Ja tuulilasi oli halki ja hyvin kivitetty. Lisäksi SIDistä puuttui pikseleitä. Mittarissa jo reilut 240tkm, huoltokirja loppuu 160tkm jonka jälkeen ainakin öljyjä vaihdettu. Jossain vaiheessa myös ajeltu longlife öljyillä. Mitä on arvon raati mieltä, joko peli on pelattu vai vieläkö toivoa jäljellä?
#3834
Re: OG 9-3 Aero
Kyllähän tuollaisesta saa vielä auton, nuo ajotietokoneen (SID) ja ilmastoinnin näyttöjen pikseliviat ovat varsin yleisiä ja ne saa korjattua/korjautettua.
Jos jakopää rallattaa ja huohotinpäivitys on tekemättä, niin kerralla tehden jakopää, öljypohjan putsaus, moniurahihnan rullien vaihto, yms. menee paljon vähemmällä vaivalla kuin jos jokainen homma tehdään erikseen.
Ihan riippuen ajatusmaailmasta ja käytettävästä rahamäärästähän se riippuu kannattaako tuollaista ostaa, toiset tekevät remontit itse ja toiset teettävät, sekin vaikuttaa suuresti kustannuksiin, jos teettämään rupeaa, niin todennäköisesti kannattaa viedä eteläiseen naapurimaahan Saab-Antin huomaan auto ns. isoon huoltoon ja teettää koko konepuoli kerralla kuntoon.
Jos jakopää rallattaa ja huohotinpäivitys on tekemättä, niin kerralla tehden jakopää, öljypohjan putsaus, moniurahihnan rullien vaihto, yms. menee paljon vähemmällä vaivalla kuin jos jokainen homma tehdään erikseen.
Ihan riippuen ajatusmaailmasta ja käytettävästä rahamäärästähän se riippuu kannattaako tuollaista ostaa, toiset tekevät remontit itse ja toiset teettävät, sekin vaikuttaa suuresti kustannuksiin, jos teettämään rupeaa, niin todennäköisesti kannattaa viedä eteläiseen naapurimaahan Saab-Antin huomaan auto ns. isoon huoltoon ja teettää koko konepuoli kerralla kuntoon.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: OG 9-3 Aero
Niin ja pientä ravistustakin ilmeni koeajolla, onko raadilla ajatuksia mitä hirveyksiä tuon takaa voi paljastua?
#3834
Re: OG 9-3 Aero
Ravistus = vetarin holkki ja alatukivarsien ulommat puslat. Jälkimmäiset kannattaa vaihtaa uretaanisiin joka tapauksessa. Og-kolkki on herkkä ravistelemaan noista sekä myös hyvin herkkä pyörien epätasapainolle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG 9-3 Aero
Kiitoksia vielä kaikille vastanneille. Ei taidettu saada kauppoja aikaiseksi, myyjä ei paljoa vastaan hinnassa tule vaikka vikoja löytyy. Perinteinen jobbarin vastaus että eihän se uusi ole... No eipä siinä, jatketaan etsimistä.
#3834