Dumppi Saab 9-3:seen
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Joo ei siitä tuollaista ääntä kuulu..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
HKS SSQW "aito kiinalainen" dumppi löytyy omasta kii, ja kyllä kuuluu
Jos aidon hookooässän haluat niin kustantaa melkein 300€, tuon kopion saa 60€ nurkilta. Itsellä tuo kiinalainen on ollut kohta vuoden ja ensimmäistäkään ongelmaa ei ole ollut, ja rakenteensa vuoksi toimintavarma kun perustuu siihen mitä kovemmat ahdot, sitä piukemmin se pysyy kiinni
Jos aidon hookooässän haluat niin kustantaa melkein 300€, tuon kopion saa 60€ nurkilta. Itsellä tuo kiinalainen on ollut kohta vuoden ja ensimmäistäkään ongelmaa ei ole ollut, ja rakenteensa vuoksi toimintavarma kun perustuu siihen mitä kovemmat ahdot, sitä piukemmin se pysyy kiinni
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Jokaisen venttiilin alipaine nippaan tulee myös ahtopaine joka kyllä varmistaa kalvon kiinni pysymisen.. dumpin jousen jäykkyys puolestaan varmistaa sen, että jos tuo letku irtoaa niin dumppi ei rupea valskaamaan ahtopainetta lävitse.
Löysä jousi=Dumppi/ bypass aukeaa jo pienillä ahdoilla
Jäykkä jousi= Pienet ahdot eivät jaksa työntää venttiiliä auki, ahdin sakkaa mutta isommilla ahdoilla puolestaan aukeaa ja yleensä ääni on melko sähäkkä
Löysä jousi=Dumppi/ bypass aukeaa jo pienillä ahdoilla
Jäykkä jousi= Pienet ahdot eivät jaksa työntää venttiiliä auki, ahdin sakkaa mutta isommilla ahdoilla puolestaan aukeaa ja yleensä ääni on melko sähäkkä
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Dumpin tai by-passin jousen tarkoitus on juuri ja juuri pystyä sulkemaan venttiili tyhjäkäynnillä. Samainen ominaisuus lyhentää mitattavasti myös viivettä ahdoille siirryttäessä. Normaaliajotilassa kun imusarjan paineet ovat hyvinkin lähellä tyhjäkäyntipaineita.
Ilman painereferenssiä oleva dumppi tai by-pass rajaa ahdot siihen mitä pystyy sylkemään ulos, turbon tuotto huomioiden toki.
Ilman painereferenssiä oleva dumppi tai by-pass rajaa ahdot siihen mitä pystyy sylkemään ulos, turbon tuotto huomioiden toki.
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
http://www.evilution.co.uk/249
Siinä kolme erilaisella toimintaperiaatteella toimivaa venttiiliä.
Rakenteesta voimme myös päätellä että sekventiaalidumppi ei jää vuotamaan, vaikka se oli säädetty kaikkein löysimmälle
En ala kuitenkaan väittämään sitä parhaaksi, itse olen sen omaan käyttöön vain parhaaksi todennut.
Siinä kolme erilaisella toimintaperiaatteella toimivaa venttiiliä.
Rakenteesta voimme myös päätellä että sekventiaalidumppi ei jää vuotamaan, vaikka se oli säädetty kaikkein löysimmälle
En ala kuitenkaan väittämään sitä parhaaksi, itse olen sen omaan käyttöön vain parhaaksi todennut.
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Kokeilumielessä tuli haettua Biltemasta parilla eurolla tuommoinen mopon filtteri, jonka liimauksia vielä vahvistin hieman. Mistään en tähän hätään tosin löytänyt tuohon imuputkeen 20mm paksumpaa pulttia, joten tyydyin siihen ja klemmari vaan kireelle.
Pienen koeajon ja usean aivastuksen jälkeen filtterikin olit vielä yhtenä kappaleena. Toivottavasti ei tartuta syysflunsaansa minuun
Pienen koeajon ja usean aivastuksen jälkeen filtterikin olit vielä yhtenä kappaleena. Toivottavasti ei tartuta syysflunsaansa minuun
9-3 1.9TiDS SC -07
9-3 2.0T SE -99 RE85
9-3 2.0T SE -99 RE85