Veto hävisi
Re: Veto hävisi
kiitos vastauksista! Tänää saa auton tallii ja nostureille nii täytyy ihmetellä. Ja joo eipä omaankaa järkee oikein käy että kytkin. Eli siis varmaa joutunee alkaa ettii uutta laatikkoa
Re: Veto hävisi
Jos tarkoitus on päivittää kytkin enemmän vääntöä kestäväksi, niin samalla se kannattaa päivittää vaijeritoimisesta hydrauliseksi, nestekäyttöinen kestää paremmin ja on mukavampi käyttää, OG9-3 ja NG900 hydrauliset taitavat olla saabmaiseen tapaan akselin suuntaisesti työntävällä sylkällä ilman vivustoa, mikä on erityisen hyvä systeemi...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Veto hävisi
Jaa no makuasioista ei voi kiistellä, itelläni oli ensimmäinen auto ng satku ja siinä tais kerran lähtee vaijerin päästä klunssi irti! Kilometrejä oli n.230tkm. Ihan mukava tuo on muuten käyttää
Onhan siinä hydrauli kytkimessäkin hyvät ja heikommat puolet, ainakin löysempi käyttää. Aika kallis ja jokseenkin työläs homma ruveta koko systeemiä vaihtamaan, puhutaan kuitenkin max 2tonnin arvoisesta autosta
Onhan siinä hydrauli kytkimessäkin hyvät ja heikommat puolet, ainakin löysempi käyttää. Aika kallis ja jokseenkin työläs homma ruveta koko systeemiä vaihtamaan, puhutaan kuitenkin max 2tonnin arvoisesta autosta
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Veto hävisi
Kerran lähti kytkinlevystä keskiö irti, vaihteet meni päälle ja poljin tuntui normaalilta, ei vaan tapahtunut mitään kun nosti kytkintä. Kyseessä oli (Rellu)Volvo.
Re: Veto hävisi
Jaaha kahentonnin auto -.- Kannattaakoha tätä sit korjata ollenkaa ku onki noin edukas?
Ja tuski mitää hydraulikytkintä tulee, salille vaa jos ei tota jaksa painaa Mutta joo menee rahat tohon paskaan jo muutenki nii tarvi ees miettiä mitään hydraulikytkimii...
Ja tuski mitää hydraulikytkintä tulee, salille vaa jos ei tota jaksa painaa Mutta joo menee rahat tohon paskaan jo muutenki nii tarvi ees miettiä mitään hydraulikytkimii...
Re: Veto hävisi
En nyt tarkoittanut että autosi on mikään arvoton, mutta iästä nyt päättelin ettei ole mikään monen tonnin peli, ellei ole talladega tai cab?jermuu kirjoitti:Jaaha kahentonnin auto -.- Kannattaakoha tätä sit korjata ollenkaa ku onki noin edukas?
Mutta siis tokihan toi remppa kannattaa tehdä oman budjetin mukaisesti, että viggenin kytkin vaan tilalle. Auto ei kuitenkaan ihan vakio ole ja t25 piikkaa noita ahtoja sen verran että vääntöpiikkejä tulee alakierroksilla melkoisia.
Jos nyt se kytkin edes on syyllinen
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Veto hävisi
Eii oo vakioahdin siellä Ja kaks tuttua mekaanikkoo käyny kattoo ny ja molemmat epäilly että ois vetoakseli. Voisko olla?
Re: Veto hävisi
"Ja kaks tuttua mekaanikkoo käyny kattoo ny ja molemmat epäilly että ois vetoakseli. Voisko olla?"
Ensimmäinen vastaus sinulle oli vetonivel/akseli
Ensimmäinen vastaus sinulle oli vetonivel/akseli
Re: Veto hävisi
Juu niinpäs oliki täytyy katto siis se
Re: Veto hävisi
Veto hävisi minultakin OG93 diesel -00. Oireet oli kovin samanlaiset. Vika löytyi oikean puolen vetoakselin tukilaakerin pukista. Se oli murtunut. Konehuoneeseen putosi 10mm hylsy, jota en löytänyt. Se oli ilmeisesti mennyt sisemmän nivelen ja moottorin lohkon väliseen tilaan. Ajoon lähtiessä mursi silumiinipukin. Kesti ajaa noin 1km. Sen jälkeen vetari tuli vaihteistosta ulos. Hain hajottamosta koko vetoakselin. Vaihto oli loppujen lopuksi aika helppo.
Saabisti vuodesta-76
Re: Veto hävisi
Joo siis autoo purettu sen verta että nähty että tasauspyörästö paskana. Nyt pitäs saaha aikaseks ostaa se laatikko ja vetarit vielä.