Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Eli tuli hommattua kaverilta halvalla tommonen 2.5litranen V6 Saab 900.
Ongelmana et ei kulje eteenpäin normaalisti, tuntuu ettei jotenki jaksas kiertää tai ettei vaiha vaihetta oikein..? Pakilla kulkee hienosti ja koneen lämmetessä meno paranee.
Laatikon öljyjä ite lähtisin ensin veikkaamaan? Mites näitten tarkistus ja vaihto tapahtuu?
Tämä ongelma tuli yhtäkkiä noin viikko sitten kun alko ilmat kylmenemään pakkasen puolelle, tässäkin syy miksi epäilen öljyjä..
Ongelmana et ei kulje eteenpäin normaalisti, tuntuu ettei jotenki jaksas kiertää tai ettei vaiha vaihetta oikein..? Pakilla kulkee hienosti ja koneen lämmetessä meno paranee.
Laatikon öljyjä ite lähtisin ensin veikkaamaan? Mites näitten tarkistus ja vaihto tapahtuu?
Tämä ongelma tuli yhtäkkiä noin viikko sitten kun alko ilmat kylmenemään pakkasen puolelle, tässäkin syy miksi epäilen öljyjä..
Re: Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Vaihda ne öljyt pariin kertaan nyt ensin.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Tarkistus kuumana, auton käydessä ja vaihteisto P-asennossa. Älä laita liikaa öljyä!
Re: Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Väärin. Kaikki vaihteet läpi D-P 15 sekuntia/vaihde, sen jälkeen tarkastus auton pyöriessä.KN/Lieto kirjoitti:Tarkistus kuumana, auton käydessä ja vaihteisto P-asennossa. Älä laita liikaa öljyä!
Re: Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Jepjep eli autolla kävin eilen ajaan ja suht hyvin tuntu toimivan ainoostaan kickdown ei pelannut? Koneen ku anto lämmetä niin pääs kyllä liikkeelle..
Laatikon öljyt tarkistin siitä tikusta, oli ruskeat ja hais palaneelta.. Eli vika niissä ilmeisesti? Mites noi ois helpointa itse vaihtaa vai kannattaako viedä vaan jonnekki liikkeeseen? Mistä tota kannattas nyt ainakin alkuun lisätä tota öljyä tonne?
Niin joo ja mitä öljyä ?
Laatikon öljyt tarkistin siitä tikusta, oli ruskeat ja hais palaneelta.. Eli vika niissä ilmeisesti? Mites noi ois helpointa itse vaihtaa vai kannattaako viedä vaan jonnekki liikkeeseen? Mistä tota kannattas nyt ainakin alkuun lisätä tota öljyä tonne?
Niin joo ja mitä öljyä ?
Re: Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
ATF320 öljyksi. Kantsii hankkia vaikka 7 litraa tuota. Ensin propun kautta ulos se mitä tulee eli vähän reilu 3L. Sitten mittatikun putken kautta sama määrä uutta öljyä sisälle (oletetaan että laatikossa oli oikea määrä öljyä alunperin) ja käyt vaikka ajelemassa vähäsen. Sen jälkeen sama juttu uusiksi. Tuo ainaskin tuoreuttaa öljyjä kivasti. Jos on aikaa ja rahaa, niin mikä jottei tekis ton saman vielä kolmannen kerran.
Jos asut Hämeenlinnan lähellä, niin nimimerkki Beluski tekee noita hommia edullisesti.
Jos asut Hämeenlinnan lähellä, niin nimimerkki Beluski tekee noita hommia edullisesti.
Re: Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Kertokaas mistä mahtaa johtua sellainen, että laatikko vaihtaa liian innokkaasti kolmoselle ? Ärsyttävää kun kaupunkiajossa pienessäkin vauhdissa iskee kolmosen ja tästä johtuen rupea täristämään eikä tajua vaihtaa pienempää.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Saab 900 vm94 automaatti, mikäs vikana?
Pyörivästä autosta on hankalaa tarkastaa öljyjä. Jarrupoljin kantsii pitää pohjassa vaihteita läpikäydessä niin auto ei lähde pyörimään ja tarkastaa öljyt sitten moottorin ollessa käynnissä.Zebe kirjoitti:Väärin. Kaikki vaihteet läpi D-P 15 sekuntia/vaihde, sen jälkeen tarkastus auton pyöriessä.KN/Lieto kirjoitti:Tarkistus kuumana, auton käydessä ja vaihteisto P-asennossa. Älä laita liikaa öljyä!