Itselläni haisi liikennevaloissa seisoessa sekalainen öljy/bensa/pakokaasu-käry ohjaamossa, koska öljytikkua ei oltu kierretty kunnolla kiinni. Oli siis vain paikoillaan, mutta ei painettu ja kierretty. Eli aika pienestäkin syystä käryt nousee konetilaan, josta ne päätyy autoon sisälle.
Tosin itselläni on aikamoinen toleranssi käryjen suhteen, koska olen kaasuttanut itseäni aikanaan aika monta talvea kuplavolkkarin alkuperäisellä lämmityssysteemillä
Naxu kirjoitti:Se takakaarien ruoste koskee vain 4-ovisia malleja. 2-ovisissa ei ole ko saumaa. Ennaltaehkäisynä voi vaikka ruiskuttaa pellavaöljyä kontin puolelta kaaren sisään. Vaatii vähän purkamista. Myös automaattiöljy hidastaa ruostumista.
Ok, kiitos tästä tarkennuksesta. Vähän mietinkin että missä siinä listaa menee
Mun mielestä vasemmalta puolelta, täytyy kuunnella vähän paremmin tuota huomenna aamulla, sen jälkeen sitten miettiä että uskaltaako ajaa edes ja minne viedä huollettavaksi..
Kaikista jännintä on se että kun kone lämpee niin eipä kuulu niin voimakkaasti enää.
Siis kumpi oli ? Jos pystyt nii ota moniurahihna pois ja käytä konetta niin selventää jonkun verran asiaa. Sen verran raju ääni, että en usko apulaitteista tulevan. Jos jakoketju nii vähän isompi homma eikä pahemmin kannata ajella...
j-k kirjoitti:Siis kumpi oli ? Jos pystyt nii ota moniurahihna pois ja käytä konetta niin selventää jonkun verran asiaa. Sen verran raju ääni, että en usko apulaitteista tulevan. Jos jakoketju nii vähän isompi homma eikä pahemmin kannata ajella...
Jakoketjua veikkasivat, väittivät että kuulevat myös kierrättäessä.. Huolto maksaa 1600e, mitä tehdä?