Jos en väärin muista, se akselin laakeri oli nylon tai muu muoviholkki. Silloin paras olisi joku silikonipohjainen aine, mutta eiköhän tuo sprayvaseliinikin pitäisi kelvata. Voihan perään ruiskaista jotain spraysilikonia.
Ettei vain narisisi se vivun päässä oleva vaijerin "nippa" siis iso nylonkappale joka hieman kiertyy kun polkimesta painaa. Siihenkin jotain rasvaa.
Sitten jää vielä akselin alapää tai painelaakeiria liikuttava haarukka. Ovat jo astetta vaikeampia voidella, mutta onnistuu juoksuttamalla esim peräoljyä muoviletkun läpi.
Ei sitten paljoa, muutama tippa, ettei vahingossakaan pääse paineasetelman sisään ja kytkinlevylle.
Kytkinvaijeri katkesi auto jätti matkaan
Re: Kytkinvaijeri katkesi auto jätti matkaan
Itsellä pamahti kanssa vaijeri äskön, ja luultavasti polkimen päästä.
Minkämoinen on vaihtaa ja onko motonettiläinen vaijeri hyvä??
Minkämoinen on vaihtaa ja onko motonettiläinen vaijeri hyvä??
Saab NG900 96' 2.0t
Re: Kytkinvaijeri katkesi auto jätti matkaan
Sain vaijerin irrotettua tänään, polkimen päästä muovi"klunssi" hajalla, minkämoinen se kiinnitys mahtaa olla polkimen päähän kun en päässyt näkemään?.. uus vaijeri vaan sitten soittoa pcs:älle.
Saab NG900 96' 2.0t
Re: Kytkinvaijeri katkesi auto jätti matkaan
Polkimen yläpäässä on sellainen koukku, johon tuon vaijerin päässä olevan muoviosan hahlo kiinnittyy. Tuon muoviosan hajoaminen taitaa olla yleisin syy, miksi vaijeri menee vaihtoon, harvemmin se vaijeri katkeaa.
Re: Kytkinvaijeri katkesi auto jätti matkaan
Jeps ok, tarttee kattoa kuinka vaikea uusi vaijeri on sitten pistää paikoilleen kun sen saan käsiini, kiitoksia tästä tiedosta.karihai kirjoitti:Polkimen yläpäässä on sellainen koukku, johon tuon vaijerin päässä olevan muoviosan hahlo kiinnittyy. Tuon muoviosan hajoaminen taitaa olla yleisin syy, miksi vaijeri menee vaihtoon, harvemmin se vaijeri katkeaa.
Saab NG900 96' 2.0t