Kone tsuputtaa ykkösellä tai pakilla lähdettäessä matalilla kierroksilla.
Onko muilla samoja kokemuksia ja mistä ääni johtuu? Ei kuulosta normaalilta moottorin ynähtelyltä, kun kierroksia/kaasua annetaan liian vähän.
Tsuputtaa väännollä ja alhaisilla kierroksilla
Re: Tsuputtaa väännollä ja alhaisilla kierroksilla
Hiukan on vaikea kuvitella tuo ilmaus joksikin auton ääneksi. Vuoto pakoputkessa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tsuputtaa väännollä ja alhaisilla kierroksilla
Vuoto pakosarjan liitoksissa?
Pikselikorjausta 9-3
Re: Tsuputtaa väännollä ja alhaisilla kierroksilla
Sytytys häiriö.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Tsuputtaa väännollä ja alhaisilla kierroksilla
Pakosarjan tiivisteitä veikataan täältäkin. Kuuluuko tsuputus kylmällä koneella paremmin kuin lämpöisellä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 14:24
- Paikkakunta: Helsinki / OG 9-3 RE85
Re: Tsuputtaa väännollä ja alhaisilla kierroksilla
Useimmiten kone on ollut kylmä, mutta kyllä sama toistuu lämpimälläkin koneella. Yleensä ilmiö sattuu lähdettäessä tai esim. taskuparkittaessa, kun tulee väännettyä auto liikkeelle pienillä kierroksilla.
Toinen ominaisuus autossa on jäähdytysnesteiden katoaminen. Vuotokohtaa ei löydy millään. Saattaisiko kannen pultit olla löysällä (tyyppiominaisuus) ja tämä aiheuttaa myös tuon tsuppauksen? Milläs nuo pakosarjan tiivisteet tarkistaisi? Kannen pulttien kireys on tarkoitus tarkistaa parin viikon päästä, kun saan auton talliin.
Toinen ominaisuus autossa on jäähdytysnesteiden katoaminen. Vuotokohtaa ei löydy millään. Saattaisiko kannen pultit olla löysällä (tyyppiominaisuus) ja tämä aiheuttaa myös tuon tsuppauksen? Milläs nuo pakosarjan tiivisteet tarkistaisi? Kannen pulttien kireys on tarkoitus tarkistaa parin viikon päästä, kun saan auton talliin.
Re: Tsuputtaa väännollä ja alhaisilla kierroksilla
Kyllä kansipahvi vikakin voi aiheuttaa supsutusta ja coolantin katoamista.
Helpompi kyllä ensin tarkistaa pakosarjan tiiviste. Turbon suojapelti pois ja lampulla tiirailemaan kannen ja pakosarjan liitosta, jos on mustaa huntua niin siitä kohtaa vuotaa...tiedä siten näkyykö jos viinalla on ajettu.
Niin ja tietysti kylmä kone käyntiin ja kädellä tunnustelemalla voi myös yrittää selvittää vuotoa samalla toisella kädellä kaasua lirputtaen.
Termostaatin jumittaminen voi aiheuttaa coolantin katoamista. Itsellä korjaantui termarin uusimalla ja on pelannut jo monta tkm sen jälkeen.
Helpompi kyllä ensin tarkistaa pakosarjan tiiviste. Turbon suojapelti pois ja lampulla tiirailemaan kannen ja pakosarjan liitosta, jos on mustaa huntua niin siitä kohtaa vuotaa...tiedä siten näkyykö jos viinalla on ajettu.
Niin ja tietysti kylmä kone käyntiin ja kädellä tunnustelemalla voi myös yrittää selvittää vuotoa samalla toisella kädellä kaasua lirputtaen.
Termostaatin jumittaminen voi aiheuttaa coolantin katoamista. Itsellä korjaantui termarin uusimalla ja on pelannut jo monta tkm sen jälkeen.
Pikselikorjausta 9-3