OG 9-3 kannen kiristäminen
OG 9-3 kannen kiristäminen
Oisko kellään tietoa tai laittaa linkkiä missä ois kannen jälkikiristämisen ohjeet.
Etsillä tulee kaikkea muutakin eikä jaksa koko iltaa ettiä.
Etsillä tulee kaikkea muutakin eikä jaksa koko iltaa ettiä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Saabin virallinen ohje B2x5-koneille on 40Nm, 60Nm ja 90 astetta:
http://www.thesaabsite.com/faqfiles/Hea ... .763.1.pdf
http://www.thesaabsite.com/faqfiles/Hea ... .763.1.pdf
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Pultit varmaan kannattaa vaihtaa samalla uusiin. motonetissä parin kympin luokkaa, saattas olla paremmat mahollisuudet selvitä ilman ylimääräisiä kirosanoja.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Huomionarvoista myös, että tuossa Saabin ohjeessa käsketään löysäämään ja kiristämään 40 Nm:iin pultti kerrallaan kuvan mukaisessa järjestyksessä. Vasta tämän jälkeen kiristetään pultit 60 Nm:iin kuvan järjestyksessä, ja viimeisenä vaiheena jälleen samassa järjestyksessä 90 astetta päälle.
Ensimmäisesä linkissä olevassa ohjeessahan käskettiin pultti kerrallaan löysäämään ja kiristämään saman tien loppukireyteen saakka, ennen kuin edes seuraavaa pulttia löysätään.
Ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna noudatin itse tuota Saabin virallista ohjetta kun kannen jälkikiristin.
Ensimmäisesä linkissä olevassa ohjeessahan käskettiin pultti kerrallaan löysäämään ja kiristämään saman tien loppukireyteen saakka, ennen kuin edes seuraavaa pulttia löysätään.
Ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna noudatin itse tuota Saabin virallista ohjetta kun kannen jälkikiristin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Eilen hain uudet pultit varmuuden vuoksi, ja ton 40nm/60nm/90 astetta ohjeen mukaan mennään. Samalla uudet tulpat, jakajankansi, pyörijä ja kopantiiviste.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Marras 10, 2012 12:53
- Paikkakunta: Sodankylä
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
minkälaiset tulpat laitoit? itellä kans perushuolto olis eessä mutta varaosa liikkessä sanoivat että ''oikeat'' tulpat olis melkein 30e kipale ei raaskis tulppiin pelkästään upottaa 120e.vfr kirjoitti:Eilen hain uudet pultit varmuuden vuoksi, ja ton 40nm/60nm/90 astetta ohjeen mukaan mennään. Samalla uudet tulpat, jakajankansi, pyörijä ja kopantiiviste.
Saab OG 9-3 vm.2000 2.0i (turboton)
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Toi 30 eskoo/kpl on iridium tulppien hinta, prätkissä oon käyttänyt iridium tulppia kun tulppien vaihtoon menee koko päivä. Saabbiin ostin tällä kertaa boschin normaali tulpat, halpaa ku saippua.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Turbokoneeseen oikea tulppa on NGK BCPR7ES-11, huimat 3,5e/kpl Motonetissa.
Edit: Jahas vapareista kyse, niihin melkein kympin kipale NGK:t.
Edit: Jahas vapareista kyse, niihin melkein kympin kipale NGK:t.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Nyt on kansi kiristetty,saa nähä auttoko. Kuskin puoleiset pultit olivat aika löysällä.
Venttiilikopan läpi menevä muoviholkista murtui sen ohuemman letkun kara, eli jos jollain ois ehjää ylimääräistä niin täällä ois tarvetta. Täytyy vielä laittaa tuonne ostetaan osia osioon ilmoitus.
Venttiilikopan läpi menevä muoviholkista murtui sen ohuemman letkun kara, eli jos jollain ois ehjää ylimääräistä niin täällä ois tarvetta. Täytyy vielä laittaa tuonne ostetaan osia osioon ilmoitus.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Tuon nippelin (osanro 30551957) ja siihen liittyvän tiivisteen (osanro 9549593) saa myös aika edullisesti marmoritiskiltä. Takuutakin taisi sisältyä, kun nuo aikoinani ostin.
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Olarin Länsiautosta löyty ja haettu kumpikin yhteishintaan 8,90
Kiitoksia UC:lle osanumeroista.
Kiitoksia UC:lle osanumeroista.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: OG 9-3 kannen kiristäminen
Kannen kiristyksen jälkeen ajettu noin 400km, moottori on kuiva eikä vettä oo enää hävinnyt. Näyttäis vuodot loppuneet.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis