Saab 900 SE . ei kiihdy
Saab 900 SE . ei kiihdy
Hei
Juu eli semmotteeseen ongelmaa törmäsin tänä aamulla, että saabbi ei kiihdy enään 3, 4 ja 5 vaihteella kunnolla. 4 ja 5 voisi sanoa ettei ollenkaa.Ensimmäisena huomasin tänä aamuna, että oli auto käynti ääni. Sellainen "pömpöttävä" ja kun kaasutin tyhjäkäynnilla niin kuullosti ihan ruohonleikkurilta .
testailin vähän tossa kotimatkalla . 3vaihe 60km/h -> 100km joutu ajaa kiihdytyskaistan puoleen väliin. 5 vaihde 80km -> 100km meni 400m trippimittarin mukaan eli todella laiskasti kulkee. aamulla kun koitin ohittaa rekkaa ( kiihdytin 90 -> 100km, 5vaihteella) pääsin rekan nokkaan saakka ennen kuin oli 100km/h nopeutta
kaikki tämä kun kaasu on ihan pohjalla.
Ratti ja vaihdekeppi tärisee huomattavasti kun kiihdyttää ja ylämäissä kun ylläpitää nopeutta( vakionopeudensäädin). Tasa kaasulla toimii normaalisti ei tärisytä tai kuullosta että joutuisi tappelemaan pitääkseen nopeuden.
Sitten kun oon päässy 3vaihteella yli 70km niin ei tärisytä ratti tai vaihdekeppi. Kiihtyy hitaammin mitä ennen mutta ei tärisytä. Huomasin myös tuossa tiistaina kun ajoin kotio päin ja kiihdytin 3 vaihteella jostain 60km alkaen kohti 100km (toimi normaalisti viellä) niin 90km kohalla auto alkoi nykiä oudosti. Ei ollut voimakasta mutta pientä. Nostin kaasun ja vaihdoin 5vaihteelle ja ajettelin etten sitten kiihdytä 3vaihteella enään 100km. Kierrokset tuntuvat nousevan nopeuden kanssa yhtä laiskasti
Mitäs veikkailette?
Saab 900 se hatchback 2 litranen turbo vuosimallia 94. Bensa ja ajettu noin 310tkm. Itse ajanu n 3tkm. omassa käytössä ollu pari kk nyt. sain työpaikan viime viikolla niin tullu sitten käytettyy aktiivisemmin autoo. Harmi kun auto on hajoamassa
Juu eli semmotteeseen ongelmaa törmäsin tänä aamulla, että saabbi ei kiihdy enään 3, 4 ja 5 vaihteella kunnolla. 4 ja 5 voisi sanoa ettei ollenkaa.Ensimmäisena huomasin tänä aamuna, että oli auto käynti ääni. Sellainen "pömpöttävä" ja kun kaasutin tyhjäkäynnilla niin kuullosti ihan ruohonleikkurilta .
testailin vähän tossa kotimatkalla . 3vaihe 60km/h -> 100km joutu ajaa kiihdytyskaistan puoleen väliin. 5 vaihde 80km -> 100km meni 400m trippimittarin mukaan eli todella laiskasti kulkee. aamulla kun koitin ohittaa rekkaa ( kiihdytin 90 -> 100km, 5vaihteella) pääsin rekan nokkaan saakka ennen kuin oli 100km/h nopeutta
kaikki tämä kun kaasu on ihan pohjalla.
Ratti ja vaihdekeppi tärisee huomattavasti kun kiihdyttää ja ylämäissä kun ylläpitää nopeutta( vakionopeudensäädin). Tasa kaasulla toimii normaalisti ei tärisytä tai kuullosta että joutuisi tappelemaan pitääkseen nopeuden.
Sitten kun oon päässy 3vaihteella yli 70km niin ei tärisytä ratti tai vaihdekeppi. Kiihtyy hitaammin mitä ennen mutta ei tärisytä. Huomasin myös tuossa tiistaina kun ajoin kotio päin ja kiihdytin 3 vaihteella jostain 60km alkaen kohti 100km (toimi normaalisti viellä) niin 90km kohalla auto alkoi nykiä oudosti. Ei ollut voimakasta mutta pientä. Nostin kaasun ja vaihdoin 5vaihteelle ja ajettelin etten sitten kiihdytä 3vaihteella enään 100km. Kierrokset tuntuvat nousevan nopeuden kanssa yhtä laiskasti
Mitäs veikkailette?
Saab 900 se hatchback 2 litranen turbo vuosimallia 94. Bensa ja ajettu noin 310tkm. Itse ajanu n 3tkm. omassa käytössä ollu pari kk nyt. sain työpaikan viime viikolla niin tullu sitten käytettyy aktiivisemmin autoo. Harmi kun auto on hajoamassa
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
Turbolta on tuosta kohtaa
yksi tämmönen lukitusprikka
ruostunut olemattomiin ja hukkaportin kellon tanko on irti > hukkaportti on auki koko ajan ja tehoja on vähemmän kuin vaparissa.
yksi tämmönen lukitusprikka
ruostunut olemattomiin ja hukkaportin kellon tanko on irti > hukkaportti on auki koko ajan ja tehoja on vähemmän kuin vaparissa.
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
Ei kyllä minä veikkaisin sytytyshäiriöitä, koska tulpat on viimeksi vaihdettu tai sytytyskasetti ? Hukkiksen aukiolo selittäis tehottomuuden muttei tuota nykimistä ja täristystä.
Paikkakunnan lisäys perustietoihin voi helpottaa löytämään auttajankin.
Paikkakunnan lisäys perustietoihin voi helpottaa löytämään auttajankin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
25.7.2008 tulpat ja jakohihna 254001km
1.09.2010 tulppien vaihto 282372km
mikäs on jakohihna vaihtoväli?
1.09.2010 tulppien vaihto 282372km
mikäs on jakohihna vaihtoväli?
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
Kyseisessä autossa ei ole jakohihnaa. Apulaitehihna on kyllä ja se lienee vaihdettu tuolloin, 110tkm välein. Ei vaikutusta moottorin käyntiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
Ei ole jakohihnaa, toi kone on ketjulla.
Apulaitteita pyörittää moniurahihna joka vaihdetaan about 100 tkm välein.
Tulpat vaihtoon ja jos löydät toisen saabistin miltä lainata kasettia kokeiluun niin selviää onko siinä syy.
Apulaitteita pyörittää moniurahihna joka vaihdetaan about 100 tkm välein.
Tulpat vaihtoon ja jos löydät toisen saabistin miltä lainata kasettia kokeiluun niin selviää onko siinä syy.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
kone on ketjulla joten jakohihna puuttuu.
tukkeutunut taka äänenvaimennin luultavasti
sytkä kasetti voi olla rikkoutunut (di kasetti)
tukkeutunut taka äänenvaimennin luultavasti
sytkä kasetti voi olla rikkoutunut (di kasetti)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
ei muuta kun sormet ristii ja toivotaan että tulppien vaihdolla päästää
Edit niin ei tota nykimistä tapahtunut kuin kerran . Tai no huomenna saattaa olla eri ääni kellossa kun täräytän käyntiin
Edit niin ei tota nykimistä tapahtunut kuin kerran . Tai no huomenna saattaa olla eri ääni kellossa kun täräytän käyntiin
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
Kiitos ja kumarrus vesalle ja muille jotka jakoivat tietoa
Saabbi pelaa kuin unelma taas. Aamulla meinas sammua jopa moottoritiellä
Oli kyllä helppo vaihtaa tulpat saabbiin. meni 1h mukaan lukien tulppien osto ja työkalun hankinta. tosin kädet vähän jäässä
Saabbi pelaa kuin unelma taas. Aamulla meinas sammua jopa moottoritiellä
Oli kyllä helppo vaihtaa tulpat saabbiin. meni 1h mukaan lukien tulppien osto ja työkalun hankinta. tosin kädet vähän jäässä
Re: Saab 900 SE . ei kiihdy
Hyvä että kukkuu ja kulkee.
Eikö sulla ole peräkontissa maton alla työkalusatsia?
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-900-1997 ... 1c285d2edb
Satsiinhan kuuluu (hätävara)tunkki, pyöränpulttiavain, tulppa-avain (jossa edellinen toimii vipuvartena) ja kääntöpääruuviavain kahdella sisävaihto-osalla (2x torx-pää + 1x suora(?)/1x torx-pää).
Eikö sulla ole peräkontissa maton alla työkalusatsia?
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-900-1997 ... 1c285d2edb
Satsiinhan kuuluu (hätävara)tunkki, pyöränpulttiavain, tulppa-avain (jossa edellinen toimii vipuvartena) ja kääntöpääruuviavain kahdella sisävaihto-osalla (2x torx-pää + 1x suora(?)/1x torx-pää).