Pariston vaihto oven kaukosäätimeen?
Pariston vaihto oven kaukosäätimeen?
Toistaiseksi aikaansaatu: Yksi vääntynyt parsinneula, kaksi katkennutta poranterää, yksi katkennut kellosepän työkalu....
Tässä taannoin muutenkin huollossa käydessä ostin paristot avaimiin, koska kokemus osoittaa kylmän ilman nopeasti vievän varauksen akusta kuin akusta. Paristo kun on tietenkin malliltaan sellainen mitä ei saa kuin Saabilta....
Ensimmäinen vaihto vara-avaimeen sujui menetelmällä 'väkisin', ohjeet aukenivat, avain ei... paitsi pienellä ruuvimeisselillä.
Nyt varsinaisen avaimen paristo on vähissä ja tietokonekin asiasta huomauttelee...
Kuinka siis vaihdan pariston, kun se ei onnistu käsikirjan ohjeen mukaisesti? Ei vaikka avaimen rakenne tuli tutuksi jo ensimmäisellä kertaa Nykyisin tuo 'vara-avain' on laastaroitu ja vedensietokyky ei liene suuren suuri... Mielelläni vaihtaisin pariston varsinaiseen avaimeen paremmalla tuloksella.
Miksi muuten paristoja myydään, jos niitä ei normaalijärjellä (+varusteilla) saa vaihdettua?
Tässä taannoin muutenkin huollossa käydessä ostin paristot avaimiin, koska kokemus osoittaa kylmän ilman nopeasti vievän varauksen akusta kuin akusta. Paristo kun on tietenkin malliltaan sellainen mitä ei saa kuin Saabilta....
Ensimmäinen vaihto vara-avaimeen sujui menetelmällä 'väkisin', ohjeet aukenivat, avain ei... paitsi pienellä ruuvimeisselillä.
Nyt varsinaisen avaimen paristo on vähissä ja tietokonekin asiasta huomauttelee...
Kuinka siis vaihdan pariston, kun se ei onnistu käsikirjan ohjeen mukaisesti? Ei vaikka avaimen rakenne tuli tutuksi jo ensimmäisellä kertaa Nykyisin tuo 'vara-avain' on laastaroitu ja vedensietokyky ei liene suuren suuri... Mielelläni vaihtaisin pariston varsinaiseen avaimeen paremmalla tuloksella.
Miksi muuten paristoja myydään, jos niitä ei normaalijärjellä (+varusteilla) saa vaihdettua?
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
näin epäilisin, olen kyllä uudempiakin versioita nähnyt.
Tässä erilliset nappulat auki, kiinni rinnakkain, takaluukku niiden alapuolella. Kiinni-nappulasta uudelleen painamalla kytkeytyy varashälytin. Auttaako tunnistamisessa? Tarkempia tunnistetietoja mollukassa ei ole
Tässä erilliset nappulat auki, kiinni rinnakkain, takaluukku niiden alapuolella. Kiinni-nappulasta uudelleen painamalla kytkeytyy varashälytin. Auttaako tunnistamisessa? Tarkempia tunnistetietoja mollukassa ei ole
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Re: Pariston vaihto oven kaukosäätimeen?
Minä vaihdoin millin tai puolentoista teräslangasta tekemälläni tapilla. Sattui olemaan varastossa vielä nuoruusajan harrastuksista jäljellä sattumalla. Ei ollut pelkoa katkeamisesta, oli sen verran sitkeää.vanha kirjoitti:Toistaiseksi aikaansaatu: Yksi vääntynyt parsinneula, kaksi katkennutta poranterää, yksi katkennut kellosepän työkalu....
Täytyy myöntää, vaatii hieman sitkeyttä. Ei ollut kaikkein hauskin homma
Kyllä niitä muualtakin saa, en kyllä enää muista mistä ostin. Kelloliike, kameraliike tms oli paikka, josta ostin viime talvena. Oletan, että sinulla on -01-mallin vakioavain kuten minullakin oli.vanha kirjoitti:Paristo kun on tietenkin malliltaan sellainen mitä ei saa kuin Saabilta....
Paljonko huolto veloitti pattereista tänä vuonna ? Oletettavasti varsin paljon.
Mun sitkeys on nyt sen verrran koelteltu, että seuraavan kerran kun ajelen Laakkosen (tms saab-huollon) suunnalla saa pikahuolto huutia! Ja jos ei paristo vaihdu veloituksetta saavat pitää koko saabin! Ketuttaa ajaa 30 km suuntaansa yhden keleen pariston takia! (Onneksi sentäs on se laastaroitu versio jossa on uusi paristo)
Tuli muuten kierrettyä mm. Tikkurila, Malmi, Itäkeskus, kaikki kello, kamera yms liikkeet etsiessä ko paristoa. Ei ollut.
Ajomatka osui seuraavaksi sopivasti Herttoniemeen, niin sieltä sitten ostin paristot (molempiin avaimiin kerralla) á 20 euroa + risat.
Että silleesti, ajattelin nääs, vähemmän vaivaa kummallekin, sekä myyjälle, että ostajalle. Olisi vaan se kaveri voinut vihjata, että josko asennettaisiin ne samaan rahaan. Mutta ei vihjaisuakaan siitä, että siinä voisi tulla jotain ongelmia. Uskotteko että mua ei pahemmin näy Herttoniemen Länsi-autossa
Tuli muuten kierrettyä mm. Tikkurila, Malmi, Itäkeskus, kaikki kello, kamera yms liikkeet etsiessä ko paristoa. Ei ollut.
Ajomatka osui seuraavaksi sopivasti Herttoniemeen, niin sieltä sitten ostin paristot (molempiin avaimiin kerralla) á 20 euroa + risat.
Että silleesti, ajattelin nääs, vähemmän vaivaa kummallekin, sekä myyjälle, että ostajalle. Olisi vaan se kaveri voinut vihjata, että josko asennettaisiin ne samaan rahaan. Mutta ei vihjaisuakaan siitä, että siinä voisi tulla jotain ongelmia. Uskotteko että mua ei pahemmin näy Herttoniemen Länsi-autossa
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Joo, kyllä se mullakin otti pari iltapäivää yhdestä viikonlopusta ennen kuin sain luukun ketkuteltua auki. Eipä ollut kyljessä oleva reikä enää pyöreä. Näyttää siltä, että saan pitää itseäni onnekkaana....
Katselin nykyisen 9-5:n käyttöohjekirjaa pikaisesti eikä näytä siltä siellä olisi enää edes mainintaa kuinka patteri vaihdetaan. Ainoa kommentti oli: ota yhteys huoltoon tässäkin asiassa (ja maksa itsesi kipeäksi pahimmassa tapauksessa)
Katselin nykyisen 9-5:n käyttöohjekirjaa pikaisesti eikä näytä siltä siellä olisi enää edes mainintaa kuinka patteri vaihdetaan. Ainoa kommentti oli: ota yhteys huoltoon tässäkin asiassa (ja maksa itsesi kipeäksi pahimmassa tapauksessa)
No mulla on sitten suopea avain...
Kokeilin (kun yllytitte.. ) ja pihdeillä 1 mm betoninaulan varresta tukevasti kiinni, pari vääntöä ja naps auki. Terävällä naulan päällä saattaa homma olla helpompaa.
Ja paristoja varmaan kannattaa kysyä esim. Suomen huoltopalvelusta (tukkuri tosin) tai Kouluelekroniikasta. Löytyy melkein jokainen paristomalli.
Kokeilin (kun yllytitte.. ) ja pihdeillä 1 mm betoninaulan varresta tukevasti kiinni, pari vääntöä ja naps auki. Terävällä naulan päällä saattaa homma olla helpompaa.
Ja paristoja varmaan kannattaa kysyä esim. Suomen huoltopalvelusta (tukkuri tosin) tai Kouluelekroniikasta. Löytyy melkein jokainen paristomalli.
Laitas tuo myyntiin erikoisavaimena pariston vaihtoon, kun tuntuu noin hyvin toimivan Täytyy käydä rautakaupassa kokeilemassa, sielä on ainakin muutama varanaula jos sattuu vääntymääntevisu kirjoitti:No mulla on sitten suopea avain...
Kokeilin (kun yllytitte.. ) ja pihdeillä 1 mm betoninaulan varresta tukevasti kiinni, pari vääntöä ja naps auki.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Juu, laitetaan Saab-lappu liimalla kiinni ja myydään nauloja virallisina "avaimina" sellaiseen 10 € Laakkoshintaan...patse kirjoitti:Laitas tuo myyntiin erikoisavaimena pariston vaihtoon, kun tuntuu noin hyvin toimivan Täytyy käydä rautakaupassa kokeilemassa, sielä on ainakin muutama varanaula jos sattuu vääntymääntevisu kirjoitti:No mulla on sitten suopea avain...
Kokeilin (kun yllytitte.. ) ja pihdeillä 1 mm betoninaulan varresta tukevasti kiinni, pari vääntöä ja naps auki.
Öööö.... Paristoa en ole avaimeen vielä onnistunut vaihtamaan, mutta SID ei enää herjaa. Onkohan paristo lataantunut vai lopettiko tietokone huomauttelun ja elää toivossa, että vaihdan pariston?
Sinänsä turha kysymys, vaihdettavahan se paristo on, mutta noin jatkoa ajatellen... Mullakun on ollut se mielikuva, että SIDin herjat loppuu vain huollossa
Sinänsä turha kysymys, vaihdettavahan se paristo on, mutta noin jatkoa ajatellen... Mullakun on ollut se mielikuva, että SIDin herjat loppuu vain huollossa
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Niitä pattereita voisi myös kysyä Partcosta, http://www.partco.fi
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Kiitos sille jolle kiitos kuuluutevisu kirjoitti:No mulla on sitten suopea avain...
Kokeilin (kun yllytitte.. ) ja pihdeillä 1 mm betoninaulan varresta tukevasti kiinni, pari vääntöä ja naps auki. Terävällä naulan päällä saattaa homma olla helpompaa.
Ja paristoja varmaan kannattaa kysyä esim. Suomen huoltopalvelusta (tukkuri tosin) tai Kouluelekroniikasta. Löytyy melkein jokainen paristomalli.
Ostin vihdoin kaupasta 37mm ns taulunauloja (1 mm karkaisemattomia teräsnauloja). Tällä ja pihdeillä avain aukesi loistavasti.
Kiitos hyvästä neuvosta!
Turvallista vuodenvaihdetta kaikille!
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876