Kävin sitten ostamassa uuden akun ja tuntui, että puhtia olikin enemmän. Kuitenkin muutaman päivän päästä tuntui kuin olisi taas ollut akku tyhjä,sen verran laiskasti pyöritti(pakkasta noin 10-15 astetta).
Sitten mittasin lautauksen ja latasi parhaimmillaan vain noin 13v kun kierrokset jossain melkein 3 tonnissa.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kävin jo uuden laturin hintaakkin kyselemässä ja tottakai tuolla minun autossa möllöttää se kalliimpi 130 ampeerinen....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt kuitenkin ku pakkaset hieman hellitivät mittasin uudestaan latauksen ja nyt jo viikon verran joka päivä oon mitannu ja lataa noin 14.3v. Heti startin jälkeen kaasuun koskematta jännite navoilta on noin reilu 12, mutta pienellä kaasun polkaisulla jännite pomppaa sinne reiluun 14 volttiin. Onko normaalia?
Mistä mahtaa johtua tuo latausjännitteen vaihtelu?
Jos tuo jännite nyt pysyy siellä reilussa 14 voltissa pakkasten kiristyessä niin ei ilmeisesti tarvitse tehdä mitään? Jos ei pysy niin riittääkö pelkkä lataussäätimen vaihto vai onko koko laturi vaihtokamaa?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)