Niin ei kaapeleissa itsessään ole eroa. Vanha kaapeli on liimattu kiinni. Tämä liima siis kovettuu ajan myötä jne...
Jos saat sen vanhan kaapelin liiman irti ja kaapelin kontaktipinnat täydellisesti puhdistettua niin että kaapeli jää edelleen ehjäksi niin voit kyllä kiinnittää kaapelin teipillä. En suosittele yrittämään, kyllä sen olisi jo joku tehnyt
o--o kirjoitti:
jape3 kirjoitti:
Juu kirkkaalla toimisto/"scotch" teipillä. Yli vaan reilusti lcd:n päälle, teippi jää näin takapuolelle eikä näy ulospäin. Teippi ei purista vaan on vain pitämässä kaapelin päitä kohdallaan, kotelo puristaa liitokset yhteen.
Aluperäisen kaapelin teippaaminen on ok jos se on jo reilusti päistä irtoillut, mutta ei auta yhtään pätkivään liitokseen! Vanhan kaapelin liitosta voi epätoivoisesti yrittää korjailla siis vain kolvilla tai neulalla leikkimällä.
LCD-puoli ei ole ollut ongelma. Ainakaan mulla. Eli voinemme päätellä vastauksestasi, että vanhassa ja uudessa kaapelissa on jotain eroa, kun uuden voi teipata mutta vanhaa ei.
jape3 kirjoitti:Niin ei kaapeleissa itsessään ole eroa. Vanha kaapeli on liimattu kiinni. Tämä liima siis kovettuu ajan myötä jne...
Eli ero on liiman kovuus / tarttuvuus. Eli teipillä ei ole muuta virkaa kuin tukea tätä liiman tarttuvuutta. Saisikohan sitä vanhaa kuivunutta liimaa pehmitettyä jollain kotoa löytyvällä kemikaalilla.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Niin, siis uudessa kaapelissa ei ole mitään liimaa, eikä siihen laiteta purkista mitään liimaa siksi kiinnitykseen käytetään teippiä.
Vanha liima lähtee acetonilla, mutta taitaa samalla kaapeli kadota taivaan tuuliin
jape3 kirjoitti:Niin, siis uudessa kaapelissa ei ole mitään liimaa, eikä siihen laiteta purkista mitään liimaa siksi kiinnitykseen käytetään teippiä.
Eli onko siinä metalli metallia vasten ilman mitään sähköä johtavaa mönjää siinä välissä?
Vanhastakin kaapelista silloin saa varmaan samanlaisen poistamalla vanhat liimat.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
jape3 kirjoitti:kyllä.
Jos edellisistä viesteistä huolimatta päätät yrittää elvyttää vanhan kaapelin niin tule sitten ihmeessä tänne kertomaan tulokset
Tässä vaiheessa vikaa on niin vähän ja satunnaisesti, että en viitsi riskeerata kaapelia irroittamalla, että vika pahenee. Jos olisin varma että tulee kokonaan kuntoon, niin tekisin sen.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
pjv kirjoitti:Luultavasti se on sitten REPLACE KEY BATTERY tai tuossa vuosimallissa ilmeisesti REPLACE KEY FOB BATTERY. Joka tapauksessa avaimen tai erillisen kaukosäätimen patteria kehottanee uusimaan.
Okei kiitos vastauksesta, toivottavasti tosiaan näin, kaukosäädin ei kyllä ota kovinkaan kaukaa ja ei ihan aina ota edes, mutta ihan hyvin pelittää, onneks on vara avain + kake kans, ja patterin vaihdollahan tosta selvii kans..
Sit pitäis enää antaa jollekki korjattavaks toi sid tai ite lähtee räpeltää.. No eiköhän se siitä kun saan aikaseks vaa..
Ite eilen purin sidin mutta homma jäi siihen kun ei lähtenyt se näyttö irti. Oisko noita kuvia mahdollista saada vielä jotenkin? Alkaa vähän häiritsemään kun alkaa pixelit olemaan jo kaikki enemmän tai vähemmän kadoksissa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vähän OT, mutta laitan tähän ketjuun, ei viihti uutta aloittaa ja muuta vanhaa en löytäny. Päivitin SID:in näyttöä, vaihtamalla vihreät ledit näytön kohdalle (4 kpl) ja näppäinten kohdalle jäi vanhat polttimot. Tiiä sitten kannattiko, tulipahan tehtyä. Näyttö ei ainakaan ole niin kuuma kuin ennen. Pieni miinus siitä ettei himmenyssäätö toimi enää niin laajalla skaalalla kuin hehkupolttimoiden kanssa.
saba90 kirjoitti:Ite eilen purin sidin mutta homma jäi siihen kun ei lähtenyt se näyttö irti. Oisko noita kuvia mahdollista saada vielä jotenkin? Alkaa vähän häiritsemään kun alkaa pixelit olemaan jo kaikki enemmän tai vähemmän kadoksissa
Aika monta vuotta pääsin päivittämään ftp:llä noita sivuja, vaikka ns. Oma Sonera oli suljettu, kun asiakkuus päättyi. Ftp-päivitys silti vaan toimi, kunnes eräänä päivänä sekin lakkasi hyväksymästä salasanaani. Sivut ovat silti vielä pystyssä, onneksi.
pukkonen kirjoitti:Päivitin SID:in näyttöä, vaihtamalla vihreät ledit näytön kohdalle (4 kpl) ja näppäinten kohdalle jäi vanhat polttimot. Tiiä sitten kannattiko, tulipahan tehtyä. Näyttö ei ainakaan ole niin kuuma kuin ennen. Pieni miinus siitä ettei himmenyssäätö toimi enää niin laajalla skaalalla kuin hehkupolttimoiden kanssa.
1. Oliko vanhat hehkulankapolttimot kovin mustuneita? Mun pitäisi jossain vaiheessa avata koko (nopeus)mittaritaulu, kun siitä on palanut yksi polttimo, ja näppituntuma on, että lopuissakin on valoteho heikentynyt. (Mittarivalojen valonsäädin on täysillä. Polttimothan eivät aina mene rikki niin, että hehkulanka katkeaa, vaan lasikupu saattaa mustua hehkulangasta höystyneestä wolframista lähes läpinäkymättömäksi.)
2. Näytön kuumuuteen lienee muut syyt kuin näytön polttimot.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
1. Oliko vanhat hehkulankapolttimot kovin mustuneita?
Eipä ne olleet kovin mustuneita, lähinnä muovinen kanta oli tummentunut. Valojen himmennys/kirkastaminen toimi aika hyvällä skaalalla. Pitää vielä vaihtaa ilmastoinnin näyttöön samanmoiset vihreät.