9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Tästä palstasta voitaisiin tehdä sellane saabin ensi omistajien tieto lähde.
Esimerkiksi itse olen nyt ensimmäisen saabismin ostanu ja enpä taida ainakaan ihan heti merkkiä vaihtaa.
Tässä olen hankkimassa hieman uusia osia tekniikan puolelle mutta nyt on hieman ongelmana se että kuinka paljon eroja on 9-3 ja 900 98-02 vuoden tekniikoilla koska mitä sen verran olen konepeltie alle kurkannu ja kuvia kattellu netissä niin en huomattavia eroja näe.
Joillakin sivuilla kun myydään osia 900/9-3 98-00 nimikkeellä niin se aina herättää hieman ajatuksia että "mahtaakoha sopia paikalles kun oma on vuosmallii -01"
Itse en ole nyt löytäny haullakaan mitään paikkaa mistä olisi eroja selitelty joten jos joku jaksaa/viitsii auttaa niin olisi hieno homma.
Itsellä on -01 vuode 9-3 malline 2.0t ja pitäisi olla tuo 154hv tekniikan peli.
Näistä tekniikan asioista kun pääsisi hieman jyvälle niin pistän jonkun ajan päästä pikku projektin liikkeelle minkä olisi tarkoitus valmistua ennen kesäkuuta.
Esimerkiksi itse olen nyt ensimmäisen saabismin ostanu ja enpä taida ainakaan ihan heti merkkiä vaihtaa.
Tässä olen hankkimassa hieman uusia osia tekniikan puolelle mutta nyt on hieman ongelmana se että kuinka paljon eroja on 9-3 ja 900 98-02 vuoden tekniikoilla koska mitä sen verran olen konepeltie alle kurkannu ja kuvia kattellu netissä niin en huomattavia eroja näe.
Joillakin sivuilla kun myydään osia 900/9-3 98-00 nimikkeellä niin se aina herättää hieman ajatuksia että "mahtaakoha sopia paikalles kun oma on vuosmallii -01"
Itse en ole nyt löytäny haullakaan mitään paikkaa mistä olisi eroja selitelty joten jos joku jaksaa/viitsii auttaa niin olisi hieno homma.
Itsellä on -01 vuode 9-3 malline 2.0t ja pitäisi olla tuo 154hv tekniikan peli.
Näistä tekniikan asioista kun pääsisi hieman jyvälle niin pistän jonkun ajan päästä pikku projektin liikkeelle minkä olisi tarkoitus valmistua ennen kesäkuuta.
Viimeksi muokannut Kurkomake, Ma Tammi 14, 2013 08:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Niin ja missäköhän kohdilla 2.0t tekniikan rajat mahtaa liikkua tehojen suhteen?
Saadaanko 154hv tekniikasta +90hv irti ilman että vaihdat turboa,pumppua tai suuttimia?
Että kuinka pitkälle vakio osilla ollaan päästy ennen kuin on antanut periksi.
Saadaanko 154hv tekniikasta +90hv irti ilman että vaihdat turboa,pumppua tai suuttimia?
Että kuinka pitkälle vakio osilla ollaan päästy ennen kuin on antanut periksi.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
WIS ja EPC on kovat sanat kun lähdetään katsomaan eroja eri vuosimallien välillä. ng900 ja og9-3:n välillä on eroja vähän siellä täällä kun lähdetään tarkastelemaan ja eri vuosimallienkin välillä on eroja 9-3:nkin sisällä. Onko autossa musta sytyskasetti jo eli T7. Mulle noi matalapaineiset on vähän tuntemattomia. Sinne pitäis saada helposti kyllä noin +70 heppaa lisää, taitaa mennä pelkällä softalla. Enemmän jos haluaa niin taitaa mennä hyrrä vaihtoon, oma mielikuva on että siellä olis eri turbo kuin noissa isommilla tehoilla olevissa?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Malleissahan on yli tuhat eroavaisuutta muinaisten mainoslauseiden pohjalta ja kyllä niitä tarkemmin katsoen tuleekin vastaan mutta suurin osa on näkymättömiä.
-01 malli ei ole 154 hp vaan 150hp T7 B205E moottorilla oleva versio.
Jos onkin 00 mallivuotta niin voi ollakin 154hp T5 koneinen B204E. Silloin konetila on tämän näköinen :
T5 koneesta isommalla putkella ja välijäähyllä saa 260-270hp keleistä riippuen, magneettiventiilin ja softan päivittämällä.
Näistä asioista on paljon keskusteltu mutta se vaatii foorumin selaamista ja viitseliäisyyttä että vastaukset löytää.
-01 malli ei ole 154 hp vaan 150hp T7 B205E moottorilla oleva versio.
Jos onkin 00 mallivuotta niin voi ollakin 154hp T5 koneinen B204E. Silloin konetila on tämän näköinen :
T5 koneesta isommalla putkella ja välijäähyllä saa 260-270hp keleistä riippuen, magneettiventiilin ja softan päivittämällä.
Näistä asioista on paljon keskusteltu mutta se vaatii foorumin selaamista ja viitseliäisyyttä että vastaukset löytää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Juu pahoittelut heti alkuun kyselyt mutta ei vaa millää enää jaksanu ruvet hakemaa tietoa kun on jo monet vuodet niin tehny monesta eri autosta.
Okei eli itsellä on siis T7 malli.
Elikkä itse auton myyjä ei tiennyt kans saabin tekniikasta mitään
Onko T5 ja T7 mallissa suurimmaksi osaksi vain sisäisiä erillaisuuksia vai onko koneen ulkopuoliset osatkin paljonkin erillaisia, esim. Downpipe, putkisto tai muut putket ja letkut?
Okei eli itsellä on siis T7 malli.
Elikkä itse auton myyjä ei tiennyt kans saabin tekniikasta mitään
Onko T5 ja T7 mallissa suurimmaksi osaksi vain sisäisiä erillaisuuksia vai onko koneen ulkopuoliset osatkin paljonkin erillaisia, esim. Downpipe, putkisto tai muut putket ja letkut?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Niin ja hei mistä löytyy suomenkieline korjausopas, senki takia oli pakko laittaa kyselyy tänne koska alfameril ei ainakaan näyttänyt olevan sellaista kirjaa muuta kuin englanniksi.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Miten näissä malleissa kestää muuten painetta, eli koska tarvii kattel toisia mäntiä tai kankia.
Joissakin autoissa kun ei kestä sylinterit tai kanget, esim. Viime auto oli T4 volvo mistä sanottiin että sylinterit ei kestä yli 250hv tehoja.
Joissakin autoissa kun ei kestä sylinterit tai kanget, esim. Viime auto oli T4 volvo mistä sanottiin että sylinterit ei kestä yli 250hv tehoja.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Vakioturbolla pääset max. 240hv nurkille. Koneen sisuskalut kyllä pitäisi kestää 300hv asti jos kaikki on kunnossa. Itelläni on n.250hv/370nm aeron ahtimella, isommalla välijäähyttimellä, 3" downpipellä ja 2,5" catbackilla.
Edit: Ja tolla aeron ahtimella pääsee tonne n.270-280hv nurkille jos vielä tuosta vaihtais suuttimet isommaks tai bensanpaineita nostais. Korjailkaa/lisäilkää viisaammat jos jotain vielä on.
Edit: Ja tolla aeron ahtimella pääsee tonne n.270-280hv nurkille jos vielä tuosta vaihtais suuttimet isommaks tai bensanpaineita nostais. Korjailkaa/lisäilkää viisaammat jos jotain vielä on.
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Ja sitten kun on koneessa sitä + voimaa, laita myös alusta uusiksi että pysyy tiellä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Juu kyllä tuo alusta puolikin tarvitsee uusia samalla kun tehoja rupeaa olemaan.
Nyt vaan ensin otetaa hieman selvää että minkälaist pakettii sin konepuolel kannattaa laittaa. Hieman kyllä ajattelin tuota turboa vaihtaa tohon TD04HL-15T malliin kun saa aika hyvää hintaa niin kaipa ne tehot saadaa sinne 250-280 kohdille.
Tarvii jossain vaiheessa kattoo kunnon jarru settiä vielä alustan lisäksi.
Onko muilla ollu kokemuksia tuosta turbo mallista?
Sitä kun aika monessa paikassa on mainostettu.
Nyt vaan ensin otetaa hieman selvää että minkälaist pakettii sin konepuolel kannattaa laittaa. Hieman kyllä ajattelin tuota turboa vaihtaa tohon TD04HL-15T malliin kun saa aika hyvää hintaa niin kaipa ne tehot saadaa sinne 250-280 kohdille.
Tarvii jossain vaiheessa kattoo kunnon jarru settiä vielä alustan lisäksi.
Onko muilla ollu kokemuksia tuosta turbo mallista?
Sitä kun aika monessa paikassa on mainostettu.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Itsellä kun on nyt tuo T7 malli niin meneekö tämä putki paikalle kun se on T5 malliin tarkoitettu
http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_i ... isn=Lista1
http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_i ... isn=Lista1
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
ei.
ranettamalla kyllä, jolloin hävii se ainoo hyöty eli kivan näkönen.
ranettamalla kyllä, jolloin hävii se ainoo hyöty eli kivan näkönen.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Niimpä tietyst. Noh kaipa tollase itekki vääntää tai sit ei. Prkl aina käy samallai.
Mulla on vaa itel vähä sellane tapa ollu et konepuoli näyttää hyvältä vaikkei se olekkaan mitenkää tärkeä asia et ennemmin panostais kuntoon tai laatuun.
Mut en ole kyl sitä ikinä unohtanu, huollot tehty aina ajallas ja laadusta tinkimättä.
Mulla on vaa itel vähä sellane tapa ollu et konepuoli näyttää hyvältä vaikkei se olekkaan mitenkää tärkeä asia et ennemmin panostais kuntoon tai laatuun.
Mut en ole kyl sitä ikinä unohtanu, huollot tehty aina ajallas ja laadusta tinkimättä.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Turboa hankkiessa kannattaa tarkistaa että se on Mitsubishin tekemä, eikä jonkun muun tekemä kopio, ilmeisesti noita kopioita on jonkin verran markkinoilla.
Jarrujen suhteen en välttämättä lähtisi ihan huvin vuoksi tekemään muuta kuin herkistys ja hyvälaatuiset levyt ja palat kun remontin aika tulee, vaikka näihin on vaihdettu isompiakin jarruja, niin en ole kyllä kuullut alkuperäisillä olleen taipumusta hävitä ajossa lämpiämisen takia, toki jos tarkoitus on ajaa rataa, niin sitten isommissa jarruissa on puolensa, mutta myös painonsa...
Bensanpaineen nostaminen on mun mielestä aika huono keino lisätä polttoaineen määrää, ennemmin isommat suuttimet.
T7-koneessa kannattaa vaihdella tulppia säännöllisesti ja käyttää nimenomaan NGK:n ko. moottoriin sopivaa tulppaa, eli NGK bpr7es-11:ää.
Jarrujen suhteen en välttämättä lähtisi ihan huvin vuoksi tekemään muuta kuin herkistys ja hyvälaatuiset levyt ja palat kun remontin aika tulee, vaikka näihin on vaihdettu isompiakin jarruja, niin en ole kyllä kuullut alkuperäisillä olleen taipumusta hävitä ajossa lämpiämisen takia, toki jos tarkoitus on ajaa rataa, niin sitten isommissa jarruissa on puolensa, mutta myös painonsa...
Bensanpaineen nostaminen on mun mielestä aika huono keino lisätä polttoaineen määrää, ennemmin isommat suuttimet.
T7-koneessa kannattaa vaihdella tulppia säännöllisesti ja käyttää nimenomaan NGK:n ko. moottoriin sopivaa tulppaa, eli NGK bpr7es-11:ää.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?
Okei no enpä sen enempii rupee ostelee satuloi ainakaan.
Jotku sportti levyt ja kunnon palat ostoslistalle niin eiköhän se sitten riitä kun ei ole tarkoitus mennä raiskaamaan saabismia radalle.
Onneksi noita jarruja saa aika helposti ja hyvää hintaa ebayn kautta.
Onko tietoa noista tulpista enemmän, onko ngk ehdoton vai meneekö bosch ja denso yhtlail?
Itse lykkäsin volvoo kunnon iridium densot ja kylä kehräs ja sytytti sillon ku piti.
Millai muuten katti, löysin tosa downpipen misä oli vaan 100 cellinen katti, onko liian hepponen?
Volvossa oli 200 ja sekin oli liian heppone, eli valo paloi jatkuvasti mittaristossa.
Jotku sportti levyt ja kunnon palat ostoslistalle niin eiköhän se sitten riitä kun ei ole tarkoitus mennä raiskaamaan saabismia radalle.
Onneksi noita jarruja saa aika helposti ja hyvää hintaa ebayn kautta.
Onko tietoa noista tulpista enemmän, onko ngk ehdoton vai meneekö bosch ja denso yhtlail?
Itse lykkäsin volvoo kunnon iridium densot ja kylä kehräs ja sytytti sillon ku piti.
Millai muuten katti, löysin tosa downpipen misä oli vaan 100 cellinen katti, onko liian hepponen?
Volvossa oli 200 ja sekin oli liian heppone, eli valo paloi jatkuvasti mittaristossa.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty