Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Jos joku viitsisi olla ystävällinen ja kerkeisi mittaamaan jännitteet pistokkeelle tulevista piuhoista. Lähinnä hakusessa on pitääkö punamustalle johdolle tulla jännitettä vai ei. Ei syttynyt pcs:llä tech ollenkaan. Autona siis 900ng -96 2.0t. Tai sitten jos jostakin löytäis kytkentäkaaviota tuolle, mutta eipä ole vielä silmään pistäytyny...
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Taitaapi siis olla tuo 16 mistä pitäs +12v tulla, vuaan ei tule. Kiitän ja kumarran.
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Todettiinko jännitepuutos pinnistä mittaamalla vai todettiinko vaan ettei Tech syty? Onko liittimessä koskettimet kohdallaan? http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... 12#p887312
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Tech2 kyllä toimii toisaalta ilman tuota obd-portin syöttöäkin. Sitä varten siinä on se erillinen liitin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Jo ihmettelinkin, etteikö tech2:sta muka löydy erillistä jännitesyöttö liitäntää. Yleensä näissä kalliimmmissa testereissä on tuo erillinen 12V:n jännite syöttö. Voi testerin käynnistää ilman autoa mm. ohjelmistopäivitysten jne. varten.
Hätätilanteessa, jos autosta ei tule tuolta diagnostiikkapistokkeesta jännitettä, saa laitteen myös toimintaan.
Mulla kävi tässä hiljattain myös näin oman Launchin kanssa. Yhdestä V70 Volvosta piti lukea vikakoodit ja testeri olikin mykkä. Ei tullut jännitettä obd-liittimeen. Eipä hätää, kun otin tupakansytkäristä jännitteen testerille tuohon erilliseen liittimeen. Näin saatiin vikakoodit luettua.
Ihan eri asia onkin sitten, jos tuon auton obd-pistokkeessa on muutakin häikkää esim. väyläjohtimet eivät toimi.
Hätätilanteessa, jos autosta ei tule tuolta diagnostiikkapistokkeesta jännitettä, saa laitteen myös toimintaan.
Mulla kävi tässä hiljattain myös näin oman Launchin kanssa. Yhdestä V70 Volvosta piti lukea vikakoodit ja testeri olikin mykkä. Ei tullut jännitettä obd-liittimeen. Eipä hätää, kun otin tupakansytkäristä jännitteen testerille tuohon erilliseen liittimeen. Näin saatiin vikakoodit luettua.
Ihan eri asia onkin sitten, jos tuon auton obd-pistokkeessa on muutakin häikkää esim. väyläjohtimet eivät toimi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Täytynee huomenna viellä liittimet tarkistaa kunnolla ja sit laittaa se +12v. Ja joo todettiin vaan ettei tech syty. Itse mittasin ettei +12v tule mistään navasta...
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Tuon Tech'in käyttöön isommissa ohjemoinneissa on ollut aina tehtaan suositus käyttää ulkoista virtalähdettä apuna koska jos autonakusta loppuu techin käyttövirta kesken ohjelmoinnin menee ohjelmointi vituiksi ja siihen auttaa vain vaihtaa purkki jota ohjelmoidaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Itse käytän aina ulkoista poweria, eipä tuo OBD-portista virran ottaminen edes toimi kuin vanhoissa autoissa. Uudemmissa (CANDi tarvitaan) ei toimi.
SPS-ohjelmointien kanssa on syytä olla tarkkana joo, ECU:t saan kuitenkin itse pelastettua tarpeen tullen vaikka epäonnistuisikin. Muiden moduulien kanssa huonompi homma..
SPS-ohjelmointien kanssa on syytä olla tarkkana joo, ECU:t saan kuitenkin itse pelastettua tarpeen tullen vaikka epäonnistuisikin. Muiden moduulien kanssa huonompi homma..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Kyllä sen Tech2:n pitäis toimia ilman ulkoista virtalähdettä myös CANdi:n vaatimissa autoissa. Välillä on vaan vähän tarkkaa se, että missä asennossa plugi on, kun noiden uudempien liittimet saattaa olla aika huonossa kunnossa. Jos ei toimi ikinä, niin ehkä siinä Techin plugissa on sitten jotain vikaa..jcarlson kirjoitti:Itse käytän aina ulkoista poweria, eipä tuo OBD-portista virran ottaminen edes toimi kuin vanhoissa autoissa. Uudemmissa (CANDi tarvitaan) ei toimi.
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Ei ole plugissa vikaa, toimii se vanhemmissa autoissa. Uudemmissa olen pari kertaa kokeillut ja todennut että paras kun ottaa rutiininomaisesti ulkoisesta syötöstä techille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
Itellä oli Tech2:n mukana tulleen plugin kanssa ongelmia juurikin CANDi-boksin kanssa. Vanhempien Saabien kanssa se toimi vallan mainiosti. Hankin uuden ja alkuperäisen GM-plugin, jonka jälkeen homma alkoi toimia myös CANDi-boksin kanssa. Tech2-myyjä suostui maksamaan tuon.
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
vielä en ole techia tänään käyny kokeilemassa, mutta kokeilin tuota omaa crx:n obd2 lukijaa ja lähtee heti toimimaan. antoi myös vikakoodin P0136? eli en vielä rassaillu liittimiä enkä muutakaan techin kokeilun jälkeen.
Re: Tech2(vikakoodinluku) pistokkeen jännitteet hukassa
nonniih nyt saatiin srs nollattua ja vikahan oli +12v johdossa joka oli johtosarjassa lähes poikki ja antoi huonon sillon tällön kosketuksen. ja oli tilapäinen srs vika löyty johtuen liian alhaisesta akun jännitteestä.