Emäntä osti (ehkä hiukan vaikutin asiaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En tutustunut yhtään etukäteen mallin tyyppivikoihin, vaan vasta jälkeenpäin täältä foorumista kun etsin vastauksia ko. yksilön vikoihin.
Ko. yksilössä on/oli vikana SID -näytön pikseleiden puuttuminen, virtalukon temppuilu (kaulus jäi alas), sekä sylinterikannen öljyvuoto.
Virtalukon sain pelaamaan hienosti, kun voitelin lukkopesää (ei ole tarvinnut vielä kaivaa sitä pois).
Pikselit on vielä ehjäämättä. Täältä tuntuu löytyvän siihen hyvät, joskaan ei 100% varmat ohjeet, koska SID:iä ei ole tarkoitettu korjattavaksi.
Öljyvuotoa seuraillaan. 9-3:ssahan on ollut tyyppivikana, että kansipultit on jätetty liian löysälle, jolloin kansipahvi palaa. Kansipahvi on 40€ ja vaihto onnistuu kotona, ei ongelmaa.
Tänään korjasin emännän autosta kaksi vikaa. Vaihdoin moniurahihnan, joka on muuten todella helppo vaihtaa, sekä vaihdoin ohjaustehostimen säiliöltä rintapeltiin menevän letkun. Yllättävää, että -99 autossa ks. letku oli aivan murtunut monesta kohtaa. Laitoin tilalle metritavaraletkua ja korjaus oli loistava. Remontissa katosi hiukan nestettä säiliöstä ja ikäväkseni sain todeta että neste on "erikoisnestettä", jota ei saa kuin Saabilta. Toki sinne voi kuulemma laittaa myös automaattiöljyä, mutta vain tyhjään järjestelmään, ei vanhaan nesteeseen sekoittaen.
Miinuksena alustassa pidän sitä että se on Vectran alusta, josta johtunee myös se, ettei etupäähän saa alapalloa erikseen, vaan pitää ostaa koko alatukivarsi (Motonet 130€).
Tykkään kyllä 9-3:n alustasta ajossa, se on mukavan jämäkkä, eikä sen pintakovuuskaan haittaa minua yhtään.
Olen myös huomannut, että varaosahinnat on korkeammat, kuin ysitonnisissa ja myös että Motonetissä on pienempi valikoima 9-3:n osia, kuin tonnarin.
Kaikenkaikkiaan loistava auto ja onneksi ysitonnimaisuutta on edelleen riittävästi jäljellä, eli vastoin pelkoani auto ei ole ihan Opel.