Elikä tuli tehtyä 9-3 vm.2000 (stg.3) perushuoltoa elikä tulpat, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja öljyt+suodatin tuli vaihdettua. Muuten kaikki meni oikeinkin hienosti, mutta tulppia vaihtaessa 1 ja 4 pytyn tulpat aivan märkänä öljystä.
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00995/11739788.t.jpg)
Muutenkin sytytyskasetin syvennys oli hieman öljyisen näköinen
![Kuva](http://i9.aijaa.com/t/00956/11739787.t.jpg)
Tulpanreiästä kun katselin, niin männänpäällä oli vain hieman öljyä, jonka täytynyt siis valua tulppaa irrotettaessa.
![Kuva](http://i3.aijaa.com/t/00930/11739786.t.jpg)
Selviääkö tuosta pelkällä venttiilikopan tiivisteen vaihdolla, ja kannattaako hakea SAABIlta vaiko onko motonetin tiivisteestä (27-5179?) mihinkään?
Toisena ihmetyksen aiheena siis öljyinen moottorin kylki
![Kuva](http://i1.aijaa.com/t/00750/11739783.t.jpg)
Tuota hetken aikaa ihmeteltyäni tajusin että oikeasta alanurkasta pakosarjan pultti oli katkennut. Pultissa kierrettä vajaa kierros jäljellä, joten melkolailla lohkon pinnasta katkennut. Olisiko ajatuksia, millä lähteä reikään katkennutta pultinpätkää irrottamaan?
![Kuva](http://i2.aijaa.com/t/00340/11739785.t.jpg)
![Kuva](http://i2.aijaa.com/t/00708/11739784.t.jpg)
Osittain öljyinen moottorin kylki varmaan selittyy tuolla, koska pakosarja ei täysin tiivisti kiinni, mutta voisiko myös kannen välistä tihkua öljyä? Foorumilta on tullut lueskeltua, että näissä joskus on ollut kannen jälkikiristyksestä hyötyä. Öljyä olen lisännyt muutaman desin vaihtovälillä (10tkm) ja jäähdytinnestettä olen pari kertaa lisännyt reilun vuoden aikana. Auto savuttaa mielestäni hieman, mutta sekin näyttää enemmän vesihöyryltä tms, eikä selkeästi öljyltä haise.