Ajattelin lainata vanhaa topiccia kun asia kumminkin liittyy tähän.
Eka pieni brieffi autosta:
9-3 2001 matalapaine-turbo, manuaali, aj. nyt 265tkm. Osto hetkellä oli n.229tkm. Eli kohta 1,5v auto mulla ollut. Ja nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä tänne foorumille.

Joku edellinen omistaja mahdollisesti päivittänyt softan ym. stage 1. Ainakin persdynon perusteella. Ja kuulemma ahdin olisi vaihdettu 170tkm paikkeilla?
Löytyy clamppi, lievä madallus, jne. Vakio Garrett on tullut tilallekkin. Auto vähän pölläyttänyt kun kaasun painaa pohjaan, niin ajattelin tarkistaa ahtimen. Tsekkasin ton ahtimen vkl ja kompressoripuoli lapoineen näytti hyvälle, eikä välystä ollut akselissa, helpotti! Aika vähän tilaa, piti peilin avulla syynätä.
Mutta mennään tohon vaihteistoon ja öljyn vaihtoon.
se öljyproppu tosiaan on v-mäisessä paikassa ja näinhän siinä kävi, että joku on proppua murjonut jo aikaisemmin. Niin eipä onnistunu aukeemaan 8mm kuusiokololla ja kita-avaimella, vaan meni enemmän pyöreeksi! Pala torxilla, jossa 10mm kanta + lenkillä yritin avata, pyöristää vaan lisää, kun on proppu niin tiukassa.
Ei kai tossa muu auta kun yrittää hitsata toi torx pala sinne kiinni, vai onko kellään jotain parempaa ideaa, millä vois kokeilla?
Tossa vuokratallissa ei saa tehdä tulitöitä, ni pitää mennä muualle hitsaamaan.. nyt kun se ois jo valmiiksi pukkien päällä, mut ei auta ei!