SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

opeli kirjoitti:
Hiljasta :roll: ...ei taida porukkaa kiinnostaa mitä rahoillaan haluaa 8O
Nyt ois aika vaikuttaa ennenkun putket kasassa...sit ehkä turha rypistellä :wink:
Varsinkaan kun edelleenkään ei tiedetä mitä ollaan saamassa... :?:
Mä olen ainaki jo pudonnu kärryiltä. Kokoajan on kaupattu 3" rööriä ja lisähinnasta takapenkin paikkeille saakka ulottuvana. Missä vaiheessa siihen nyt keksittiin 2,5" kuristin? Eihän se silloin ole 3"... Jatkoputken viimenen liitos on mulle aivan se ja sama, koska kuitenki räkäsen migillä catbackin, joka tullee olemaan 3". Olen siis henkisesti valmistautunut rälläköimään sen orkkisputkeen sopivan viimeisen laipan/kuristimen pois, mutta jos välille tulee kans kuristin, on se vähän hassu yllätys.

Ja tohon mossemiehen joustopaloihin: suostun siihen, mitä enemmistö ottaa. Jos se lyhyempikin ajaa asiansa, niin aivan sama. Toisaalta mun tilauksella ei ole kiire eli sinänsä kans aivan sama...
Viimeksi muokannut JP_Vette, La Helmi 23, 2013 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Harzza
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 21:03
Paikkakunta: Akaa

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Harzza »

Ei mullakaan sen suurempi kiire ole. Käy kumpi vain. Pidempi pätkä saattas joustaa kyllä paremmin.
Jäsen: 5215

SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Mulla ei kai ole ton jouston pituuden kanssa niin väliä, kun mulle ei tule uutta väliputkea, vaan jää vanha väliputki joustolla. Jos muut haluavat odottaa 150mm joustoa, niin mullekin sopii.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Jos pidempien joustopalojen toimitusaika menee pitkäksi, niin eiköhän lyhyempikin sovi. Omasta puolesta voidaan kyllä odottaakin jos osat tulisivat kohtuu ajalla.

Tosta liitoksesta, eihän missään ole mainittu että väliputken ja dp:n liitos olisi 2,5". Kokoajan on ollut puhe 3" dp:sta, niin kyllähän mosse varmaan palloliitoksen tekisi myös kolmetuumaseksi mikäli sellaisen siihen haluaa. Toisaalta sitten ei alkuperäinen liitoskiristin sovi enää paikalleen. Eli reilusti paras vaihtoehto olisi että jatkoputkelliset downpipet tehtäisiin kiinteästi suoralla putkella! Koko röörin viimeinen liitos olisi sitten bolt-on vakioputkeen/kaupallisiin catbackeihin niinkuin on ollutkin puhe.
Viimeksi muokannut Koskimaa, La Helmi 23, 2013 09:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T7 vm. 2001 9-3
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Lilsu kirjoitti:Mulla ei kai ole ton jouston pituuden kanssa niin väliä, kun mulle ei tule uutta väliputkea, vaan jää vanha väliputki joustolla. Jos muut haluavat odottaa 150mm joustoa, niin mullekin sopii.
Edelleen se jousto ei ole tulossa siihen väliputkeen vaan tohon alkupalaan eli downpipeen mikä myös itsellesi on tulossa :) Katso tuota kuvaa mikä on liitetty aikasempiin viesteihin, siinä se joustopala on näkyvillä.
T7 vm. 2001 9-3
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Mulle passaa se lyhempi jousto jos se ei tekijälle ole sen isompi rojekti kun joutuu hitsaileen sinne pätkän suoraa lisää. Pääasia kai on, että jossain välissä on pätkä joustavaa putkea...

lähtökohta on kai ollut koko ajan se, että tulee 3" hormi, joka loppuu joko kuvan mukaisesti, tai sitten siihen lisäpätkä, joka jatkuu pätkän verran taaemmas. KUMMANKIN vaihtoehdon loppupään pitää passata palloliitoksen puolesta joko vakioputkeen tai muuhun jo olemassaolevaan catback-viritelmään. missään välissä ei mitään kuristavaa pienempää putkea ole ollut tulossa mihinkään väliin? se palloliitoksen koko kai ratkaisee miten mikin putki passaa mihinkin? vai onko se saman kokoinen, oli putki 3" tai vakio? tätä kyseltiin jo aiemmin.

Kaikki ei ole tilanneet sitä jatkopalaa. jos kaikille jatkopalan tilanneille passaa, että se tulee hitsaamalla suoraan tuohon, minkä kaikki on tilanneet, niin sittenhän se on ok. jääpähän yksi palloliitos vähemmälle. sen jatkopalan viimeisen pään muodosta oli jossain vaiheessa kyselyä että onko se suora vai pallo, lienee parasta että sekin on pallo, silloin se pitäisi myös passata näihin catbackeihin JA orkkis-loppuputkeen.

Korjatkaa joku, jos olen ihan väärässä.

Yksi lisäasia huomioitavaksi ennen tekovaihetta, osalla ei ole kahta lambda-anturia, minulla ei ainakaan. Eli minun putkesta sen voisi jättää pois, niin ei tartte ostella itetulppaa siihen lisäksi. Lienee muitakin, joilla on sama tilanne?


Lienee hyvä tosiaan kerrata asiat nyt, ja sopia loppuun asti, ettei tekijällä mene hommat ihan vtuiksi sitten kun työ on jo käynnissä ja aletaan säätämään ja säätämään.. eli jos joku kokoaa tiivistelmän siitä mitä on tulossa, ja mitä eri vaihtoehtoja pitää vielä miettiä / sopia. Jeippo?
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
pesu
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 20:23
Paikkakunta: Pori

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja pesu »

Kumpikin jousto käy mulle,mihin sitten päädytäänkin.Minullakaan ei tarvetta takimmaiselle lambdapaikalle, jos helpottaa kasausta voi multa jättää pois.
Saab 9-3 2,0T Aero 3d vm.01
Saab NG900 2,0T Talladega vm.-97
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Jukkis kirjoitti:lähtökohta on kai ollut koko ajan se, että tulee 3" hormi, joka loppuu joko kuvan mukaisesti, tai sitten siihen lisäpätkä, joka jatkuu pätkän verran taaemmas. KUMMANKIN vaihtoehdon loppupään pitää passata palloliitoksen puolesta joko vakioputkeen tai muuhun jo olemassaolevaan catback-viritelmään.
Oikein.
Jukkis kirjoitti:sen jatkopalan viimeisen pään muodosta oli jossain vaiheessa kyselyä että onko se suora vai pallo, lienee parasta että sekin on pallo, silloin se pitäisi myös passata näihin catbackeihin JA orkkis-loppuputkeen.

Korjatkaa joku, jos olen ihan väärässä.
Nythän puhut itseäsi ristiin tässä samassa viestissä. Jos jatkopalan viimeinen pää olisi suora niin eihän se silloin sovi vakioputkeen/kaupallisiin catbackeihin! Missään vaiheessa ei ole ollut kyselyä tästä viimeisestä liitoksesta, se on ollut luonnollisesti kokoajan alkuperäisputkeen sopiva pallo. Keskustelua on ollut vain tästä dp:n ja väliputken liitoksesta.


Itse en omaa minkäänlaisia hitsausvehkeitä eikä ole tarkoitus alkaa muokkaamaan tätä putkea millään tavalla sitä asentaessa.
T7 vm. 2001 9-3
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Ensimmäisessä viestissä lukee aivan selvästi millainen putki tulee olemaan. Tuskin mossemies rupeaa jokaiselle tekemään putkea erilaisilla nippeleillä
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Itse olen työreissulla nyt, ja palailen ens viikolla joten foorumin selaaminen on harvemmassa nyt muutaman päivän.

Mutta eikö tuo nyt ole aivan selvä asia.. Ne kaikki jotka ottavat lisäputkella, niin 3" röörinä catbackiin asti. Ja tuo väliputki loppuu sitten palloliitokseen joka sopii vakioputkistoon sekä virimalleihin.. kuten kaupallinenkin. Kaikilla kun ei ole sitä viriputkea (vielä) niin lisäpätkän loppuminen palloliitokseen on "kaikille sopiva malli"..oli sitten vakio tai viri loppuosa.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Koskimaa kirjoitti:
Lilsu kirjoitti:Mulla ei kai ole ton jouston pituuden kanssa niin väliä, kun mulle ei tule uutta väliputkea, vaan jää vanha väliputki joustolla. Jos muut haluavat odottaa 150mm joustoa, niin mullekin sopii.
Edelleen se jousto ei ole tulossa siihen väliputkeen vaan tohon alkupalaan eli downpipeen mikä myös itsellesi on tulossa :) Katso tuota kuvaa mikä on liitetty aikasempiin viesteihin, siinä se joustopala on näkyvillä.
Tarkoitin sitä, että mullahan on joustoa jo omassa vanhassa väliputkessa joka jää, joten downpipen jouston mitalla ei kai ole mulle niin merkitystä.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Lilsu kirjoitti:Tarkoitin sitä, että mullahan on joustoa jo omassa vanhassa väliputkessa joka jää, joten downpipen jouston mitalla ei kai ole mulle niin merkitystä.
Aa okei. Pahoittelut väärinymmärryksestä!
T7 vm. 2001 9-3
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Koskimaa kirjoitti:
Nythän puhut itseäsi ristiin tässä samassa viestissä. Jos jatkopalan viimeinen pää olisi suora niin eihän se silloin sovi vakioputkeen/kaupallisiin catbackeihin! Missään vaiheessa ei ole ollut kyselyä tästä viimeisestä liitoksesta, se on ollut luonnollisesti kokoajan alkuperäisputkeen sopiva pallo. Keskustelua on ollut vain tästä dp:n ja väliputken liitoksesta.
Itse en omaa minkäänlaisia hitsausvehkeitä eikä ole tarkoitus alkaa muokkaamaan tätä putkea millään tavalla sitä asentaessa.
No en mielestäni puhu ristiin, vaan olin siinä uskossa että myös siitä jatkopalan viimeisen pään liitoksen vaihtoehdoista käytiin keskustelua. My bad, jos käsitin väärin.

Mullakaan ei ole hitsausvehkeitä eikä intoa alkaa väkertämään mitään muutoksia, joten olen kanssasi samassa veneessä, tahtoo valmiin putken joka menee "heittämällä" paikalleen.

Jeippo tuossa alempana tiivistelikin sen, mitä tulossa on. Mielestäni se lambda-paikkojen määrä on syytä kuitenkin sopia etukäteen ennen tekoa. Sehän on vähemmän työtä mossemiehelle jos osasta voi jättää toisen reijän ja kierteytyksien ym. teon pois.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
opeli
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 11:42

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja opeli »

opeli kirjoitti:
opeli kirjoitti:
jeippo kirjoitti:Noniiin nämä on hyvä selventää ennenku downpipeä ruvetaan valmistaan..
Eli jos dp tehdään tähän asti niin onko se passeli sitten vakio loppuosaan, SEKÄ esim kaupallisiin catbackeihin
Kuva
Jos meille kaikille on tulossa kerta toi metrin pätkä niin eiks toi eka palloliitos kannata korvata ainakin suoralla liitoksella. Ei taida olla 3" väliputkesta vastaavaa virtauksellista hyötyä enään jos väliin catin jälkeen jätetään tollanen (2.25"/2.5") pullonkaula? Eli oma mielipide on et kokohoito 3":sena takapenkin alle ja siihen palloliitos jonka jokanen voi halutessaan pätkästä pois.

Mielipiteitä...varsinkin tekijän :?:
Hiljasta :roll: ...ei taida porukkaa kiinnostaa mitä rahoillaan haluaa 8O
Nyt ois aika vaikuttaa ennenkun putket kasassa...sit ehkä turha rypistellä :wink:
Varsinkaan kun edelleenkään ei tiedetä mitä ollaan saamassa... :?:
jeippo kirjoitti:Itse olen työreissulla nyt, ja palailen ens viikolla joten foorumin selaaminen on harvemmassa nyt muutaman päivän.

Mutta eikö tuo nyt ole aivan selvä asia.. Ne kaikki jotka ottavat lisäputkella, niin 3" röörinä catbackiin asti. Ja tuo väliputki loppuu sitten palloliitokseen joka sopii vakioputkistoon sekä virimalleihin.. kuten kaupallinenkin. Kaikilla kun ei ole sitä viriputkea (vielä) niin lisäpätkän loppuminen palloliitokseen on "kaikille sopiva malli"..oli sitten vakio tai viri loppuosa.
Hyvä,siinä se varmistus tulikin :!:
Ite en o kaupallista db:tä hypistelly,mut tota kuvaa kun vilkuilee niin melkein väittäisin catin jälkeen supistuu putki alle 3":maan...sitä "kauhistelin" jos jää väliin.
...tuskin toi kaupallinen passais orkkisputkeen jos siinä ois muka 3" palloliitos :wink:

Omalla putkellakan ei kiire,eli jäisin ehkä oottaan pidempiä joustoja...
pesu
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 20:23
Paikkakunta: Pori

Re: SUOMIKIMPPATILAUS 3" DP 300€ Toimitus NOPEA

Viesti Kirjoittaja pesu »

Takimmainen lambda taitaakin tulla automaattisesti 100cellin katissa mukana.
Saab 9-3 2,0T Aero 3d vm.01
Saab NG900 2,0T Talladega vm.-97
Vastaa Viestiin