OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
valinnan vaikeus kummastako liikkeelle t5 vaiko t7
rakentelu into nosti taas päätään pystyyn
muutamia kysymyksiä!
tehotavotteet on tuossa alkuun n.350-400hv kieppeillä.
mitäs puhallinta suosittelette? hx35 vaiko hx40 kenties gt28rs?
pakosarja+db 3"+putkisto olis tarkotus teriksellä teettää.
mites tuo kytkin mitäs pakettia/comboa raati suosittelee??
onko laatikolle kenties tehtävissä mitään? vahvistuksia tms..
lukko?
bensapumppu+suuttimet?
no lisäilen kysymyksiä myöhemmin..
rakentelu into nosti taas päätään pystyyn
muutamia kysymyksiä!
tehotavotteet on tuossa alkuun n.350-400hv kieppeillä.
mitäs puhallinta suosittelette? hx35 vaiko hx40 kenties gt28rs?
pakosarja+db 3"+putkisto olis tarkotus teriksellä teettää.
mites tuo kytkin mitäs pakettia/comboa raati suosittelee??
onko laatikolle kenties tehtävissä mitään? vahvistuksia tms..
lukko?
bensapumppu+suuttimet?
no lisäilen kysymyksiä myöhemmin..
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Ehdottomasti t5 ellet halua rakentaa moottoria. 3071 olisi hyvä noille tehoille.
Kytkimistä on nyt ollut paljon juttua, kannattaa kattoa niistä ketjuista.
Laatikkoa saa vahvistettua, todella kallista.
Lukkoja saa, ~1k €
Dw300 pumppu, 1000cc ev14 suuttimet. Tai 875 decat, jos käytät e85
Kytkimistä on nyt ollut paljon juttua, kannattaa kattoa niistä ketjuista.
Laatikkoa saa vahvistettua, todella kallista.
Lukkoja saa, ~1k €
Dw300 pumppu, 1000cc ev14 suuttimet. Tai 875 decat, jos käytät e85
Ng900
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Nimimerkiltä Lepistö89 valmis 28rs paketti, tai http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=134183
Ite hommaisin kohteeksi 97-98vm 900 coupen, korin keveyden puolesta ja noissa on jarrut jo samat mitä normi kolkeissa..
T7 konetta nyt ei järkevä ihminen edes harkitse virityskäyttöön.
Lukko tietysti tuo pitoa, mutta senkin rahan käyttäisin ennemmin parempaan kytkimeen. Lue tuolta kytkimestä juttua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=133986
Laatikko itessään kestänee jos on muuten tikissään.
Suuttimet voisi olla 630cc dekat jos tuolla diskopotulla ajaa, mutta itse ehkä noin jo tulevaisuuden varalle hommaisin suoraan 870cc dekat tai sitten laadukkaammat eli boschin ev14 850cc tai 1000cc
Bensapumpussa sitten sama homma, eli riittäisi varmaan esim 275lph henko, tai 255 walbro ja nämä on helppo istuttaa vakio ämpäriin paikoilleen. Sitten taas jos sitä potenttiaalia haetaan niin bosch 044
Ite hommaisin kohteeksi 97-98vm 900 coupen, korin keveyden puolesta ja noissa on jarrut jo samat mitä normi kolkeissa..
T7 konetta nyt ei järkevä ihminen edes harkitse virityskäyttöön.
Lukko tietysti tuo pitoa, mutta senkin rahan käyttäisin ennemmin parempaan kytkimeen. Lue tuolta kytkimestä juttua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=133986
Laatikko itessään kestänee jos on muuten tikissään.
Suuttimet voisi olla 630cc dekat jos tuolla diskopotulla ajaa, mutta itse ehkä noin jo tulevaisuuden varalle hommaisin suoraan 870cc dekat tai sitten laadukkaammat eli boschin ev14 850cc tai 1000cc
Bensapumpussa sitten sama homma, eli riittäisi varmaan esim 275lph henko, tai 255 walbro ja nämä on helppo istuttaa vakio ämpäriin paikoilleen. Sitten taas jos sitä potenttiaalia haetaan niin bosch 044
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Mun käsitykseni mukaan Trionic 7 on kehittyneempi ja monimutkaisempi kuin Trionic 5, jos meinaat itse säädellä moottorinohjausta, niin todennäköisesti vanhempi on helpompi.
OG93:sessa on sivubägit, joille voi antaa jotain arvoa, ainakin kolaritestit antavat, ulkonäön puolesta kolkki on ehkä parempi, mutta se on makuasia.
Muistaakseni tällä foorumilla oli juttua 6-vaihteisen Getragin sovittamisesta, oliko tuo laatikko peräisin Opel Calibrasta?
OG93:sessa on sivubägit, joille voi antaa jotain arvoa, ainakin kolaritestit antavat, ulkonäön puolesta kolkki on ehkä parempi, mutta se on makuasia.
Muistaakseni tällä foorumilla oli juttua 6-vaihteisen Getragin sovittamisesta, oliko tuo laatikko peräisin Opel Calibrasta?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
no kysytääs vielä tämmöstä!
mites tuo t5 kansi kannattaako sille mitään tehdä imu/pakokanavat/muotoilu/pakosarjan kohdistus kannen kanaviin tms? mites kannen tiiviste?
ja tosiaan on tarkotus pistää tekniikka atomeiks ja kasata uusiks uusilla laakereilla jne..
mites tuo t5 kansi kannattaako sille mitään tehdä imu/pakokanavat/muotoilu/pakosarjan kohdistus kannen kanaviin tms? mites kannen tiiviste?
ja tosiaan on tarkotus pistää tekniikka atomeiks ja kasata uusiks uusilla laakereilla jne..
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
T5 ehdottomasti, T7 ei kestä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
T5 kansi virtaa vakio osilla 500heppaan asti, joten ei välttämättä tarvitse kanavia työstää ensimmäsenä. Jäykemmät volvon venttiilinjouset ja nokat vaihtoon niin saadaan mylly kiertämään lähemmäs 8tonnia ja tehot ei laske niin rajusti ylärekisterisä
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Polttoaine osien valintaan vaikuttaa oleellisesti aiotko ajaa bensalla vai e85.
Uutena kun ostat osia niin 5k € menee aika nopsaan.
Ahdin 1k €
Pakosarja jaa loppu putkisto 1k €
Kunnon kytkin melkein 1k €
Alusta? 1k €
Bosch ev14 + 044 700 €
Välijäähdytin ja putket 200->
Lukko ja laatikon laakerointi on varmaan 1500-2500, vahvistetut osat +500?
Sit se moottori
Oikealla ahdin valinnalla säästää pakosarjan hinnan.
Kytkimessä myös mahdollista säästää niinkuin alustassakin, kaikki on kiinni siitä mitä haluaa
Uutena kun ostat osia niin 5k € menee aika nopsaan.
Ahdin 1k €
Pakosarja jaa loppu putkisto 1k €
Kunnon kytkin melkein 1k €
Alusta? 1k €
Bosch ev14 + 044 700 €
Välijäähdytin ja putket 200->
Lukko ja laatikon laakerointi on varmaan 1500-2500, vahvistetut osat +500?
Sit se moottori
Oikealla ahdin valinnalla säästää pakosarjan hinnan.
Kytkimessä myös mahdollista säästää niinkuin alustassakin, kaikki on kiinni siitä mitä haluaa
Ng900
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
T7 johon valmiiksi vaihdettu männät mallia T5 tai takomännät.
Toisaalta jos aikoo laittaa jokatapauksessa koko koneen atomeiksi, niin itse vaihtaa budjetilla vanhat T5 männät+veivit ja jos haluaa nostaa tilavuutta 2.0 -> 2.3 niin kampura myös. Jos haluaa rahalla rakentaa niin takomännät.
Ruotsissa paljon rakennettu tehokkaita T7 autoja ja alkaa Suomessakin olemaan tietotaito T7:n suhteen jo kohtuullisella tasolla. Itse en jymmärrä mitään T5 autojen ahtopainesäädöistä, ainoa auto missä joutunut tehoa säätämään ahtopaineella on ollut Ford Sierra Cosworth 2WD ja työkaluna toimi jakoavain/kiintoavain.
Kestävämmät vaihdelaatikot T7 autoissa, kuin vanhoissa NG900 raadoissa.
Kaikissa T7 autoissa hydraulinen kytkin.
Ulkonäkö parempi T7 autoissa -> enemmän muovia ym.
Paremmat penkit T7 autoissa(Aero&Viggen).
Vähemmän ruosteisia kuin vanhat OG900 mallit.
Paremmat varusteet T7 malleissa yleensä.
ym.
Toisaalta jos aikoo laittaa jokatapauksessa koko koneen atomeiksi, niin itse vaihtaa budjetilla vanhat T5 männät+veivit ja jos haluaa nostaa tilavuutta 2.0 -> 2.3 niin kampura myös. Jos haluaa rahalla rakentaa niin takomännät.
Ruotsissa paljon rakennettu tehokkaita T7 autoja ja alkaa Suomessakin olemaan tietotaito T7:n suhteen jo kohtuullisella tasolla. Itse en jymmärrä mitään T5 autojen ahtopainesäädöistä, ainoa auto missä joutunut tehoa säätämään ahtopaineella on ollut Ford Sierra Cosworth 2WD ja työkaluna toimi jakoavain/kiintoavain.
Kestävämmät vaihdelaatikot T7 autoissa, kuin vanhoissa NG900 raadoissa.
Kaikissa T7 autoissa hydraulinen kytkin.
Ulkonäkö parempi T7 autoissa -> enemmän muovia ym.
Paremmat penkit T7 autoissa(Aero&Viggen).
Vähemmän ruosteisia kuin vanhat OG900 mallit.
Paremmat varusteet T7 malleissa yleensä.
ym.
Viimeksi muokannut testing1, Ke Maalis 06, 2013 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
suosittelen
kampuran,veivien ,mäntien ja vauhtipyörän tasapainotusta
n:500€
kampuran,veivien ,mäntien ja vauhtipyörän tasapainotusta
n:500€
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Tarpeetonta vakio T5 alakerran kanssa jos tehotavoite on 300-500hv eikä tarkoitus ole kierrättää esim. yli 7500rpm johon Trionic 5 taipuu helposti.jusa_71 kirjoitti:suosittelen
kampuran,veivien ,mäntien ja vauhtipyörän tasapainotusta
n:500€
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Eikös Ruotsin puolella ole käytetty vielä B206i:n lohkoja, niistä kun puuttuu tasapainoakselit, niin saadaan painoa pois hiukkasen keulalta.
Aihiovalinnasta riippumatta hydraulinen kytkin on ainoa järkevä valinta, vaijerivetoinen on vakiokytkinasetelman kanssa kehno, niin ei kannata turhaan kasata tekniikkaa ja huomata että olisi pitänyt muuttaa kytkin hydrauliseksi.
Aihiovalinnasta riippumatta hydraulinen kytkin on ainoa järkevä valinta, vaijerivetoinen on vakiokytkinasetelman kanssa kehno, niin ei kannata turhaan kasata tekniikkaa ja huomata että olisi pitänyt muuttaa kytkin hydrauliseksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Vähän hupaisa ajatus että tp-akselien poistamisella säästetyllä muutamalla kilolla olisi jotain merkitystä johonkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
Kaikki pois saatu paino on hyväksi ajo-ominaisuuksille ja kiihtyvyydelle, tuota B206i:n lohkoa käyttämällä saa aika helposti muutaman kilon pois, laihduttaminen kun käy loppua kohti koko ajan kalliimmaksi
Toki ihan rengas- ja vannevalinnat vaikuttavat enemmän kuin tuo lohkojen painoero, mutta jos raaseria on tarkoitus tehdä, niin kaikki helpot keinot suorityskyvyn parantamiseen kannattaa käyttää...
Toki ihan rengas- ja vannevalinnat vaikuttavat enemmän kuin tuo lohkojen painoero, mutta jos raaseria on tarkoitus tehdä, niin kaikki helpot keinot suorityskyvyn parantamiseen kannattaa käyttää...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv
taidan tämmösen paketin nyt alkuun kasata.
Holset HX 40 super 14# + teräspunosletku öljylle
Teriksen tekemä pakosarja
Synapse 50mm laatuhukkis
Teriksen tekemä laadukas 3,5" DP
600x300x76 cooleri
näistä nyt alustava kauppa sovittuna
Holset HX 40 super 14# + teräspunosletku öljylle
Teriksen tekemä pakosarja
Synapse 50mm laatuhukkis
Teriksen tekemä laadukas 3,5" DP
600x300x76 cooleri
näistä nyt alustava kauppa sovittuna