Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Terveppäterve!
Aeron mittariin on kertynyt n. 220 000km ja edessä olisi pikkuhiljaa tulossa laiteltavaa:
Jakopää pitäisi rempata kun rallattaa.
Syö vähän öljyä (ei tietoa viasta)
Jäähdytysnestettä katoaa johonkin, vähäsen mutta kuitenkin.
Nuo olisivat moottoriin liittyvät ongelmat.
Lisäksi ohjaustehostimen letkussa on pieni reikä, josta vuotaa tehostinöljyä.
Bensalinjan takaiskut falskaavat.
Moottorin kuntoon laittaminen taitaa olla aika kallista lystiä jos sen teettäisi pajalla.
Omia tiloja ei oikein ole, eikä riittävästi taitoa että uskaltaisin itse kajota koneeseen.
Lisäksi mieleni tekisi ottaa koneesta vähän enemmän tehoja irti, mutta noin paljon ajetulla koneella se tietäisi varmasti lisää ongelmia.
Silmiini osui tälläinen mainos nettiä selatessani:
http://www.saabsunited.com/2012/03/neo- ... stock.html
Onko kellään tietoa/kokemusta tästä puljusta?
Jos tuollaisen kokonaan uuden koneen tai huolletun vaihtokoneen ostaisi niin paljonkohan tulisi sitten kustannuksia siitä, että joku sen laittaisi paikalleen?
Millään en haluaisi luopua Aerosta, kun se on mielestäni aika täydellinen pakkaus, mutta voi olla, että jos ei ratkaisua löydy niin se on vain tehtävä.
Aeron mittariin on kertynyt n. 220 000km ja edessä olisi pikkuhiljaa tulossa laiteltavaa:
Jakopää pitäisi rempata kun rallattaa.
Syö vähän öljyä (ei tietoa viasta)
Jäähdytysnestettä katoaa johonkin, vähäsen mutta kuitenkin.
Nuo olisivat moottoriin liittyvät ongelmat.
Lisäksi ohjaustehostimen letkussa on pieni reikä, josta vuotaa tehostinöljyä.
Bensalinjan takaiskut falskaavat.
Moottorin kuntoon laittaminen taitaa olla aika kallista lystiä jos sen teettäisi pajalla.
Omia tiloja ei oikein ole, eikä riittävästi taitoa että uskaltaisin itse kajota koneeseen.
Lisäksi mieleni tekisi ottaa koneesta vähän enemmän tehoja irti, mutta noin paljon ajetulla koneella se tietäisi varmasti lisää ongelmia.
Silmiini osui tälläinen mainos nettiä selatessani:
http://www.saabsunited.com/2012/03/neo- ... stock.html
Onko kellään tietoa/kokemusta tästä puljusta?
Jos tuollaisen kokonaan uuden koneen tai huolletun vaihtokoneen ostaisi niin paljonkohan tulisi sitten kustannuksia siitä, että joku sen laittaisi paikalleen?
Millään en haluaisi luopua Aerosta, kun se on mielestäni aika täydellinen pakkaus, mutta voi olla, että jos ei ratkaisua löydy niin se on vain tehtävä.
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Onkohan itse koneessa mitään vikaa kuitenkaan? Pitäisi ottaa jakoketjun kiristin ulos ja katsoa paljonko ketju on venynyt. Jos rallatelija onkin vain TP-ketju niinöljypohja auki ja ketju katki. Jakoketjun voi koettaa vaihtaa uuteen yläkautta, hyvällä säkällä ei laahaimet olevielä vaihtokunnossa.
Kannenpulttien jälkikiristys voi auttaa jotain, uusi kannentiiviste ehkä enemmänkin.
Toimisikohan tässä tapauksessa tuon forumin oululaisen gurun lanseeraama moottorin polttoöljyhuuhtelu jolla voisi saada öljylietteitä pois koneesta?
Moottorin kunto pitäisi saada selville ennenkuin alkaa konetta vaihtamaan.
Kannenpulttien jälkikiristys voi auttaa jotain, uusi kannentiiviste ehkä enemmänkin.
Toimisikohan tässä tapauksessa tuon forumin oululaisen gurun lanseeraama moottorin polttoöljyhuuhtelu jolla voisi saada öljylietteitä pois koneesta?
Moottorin kunto pitäisi saada selville ennenkuin alkaa konetta vaihtamaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Laita vaikka pahvi keulan alle yöksi niin näet, tippuuko öljyt ja vedet ulos vai päätyvätkö koneeseen. Vesiletkut alkavat reilun kymmenen vuoden ikäisinä tulla tiensä päähän, joten vesien häviäminen voi johtua letkun repeämisestä. Tai sitten pumppu tiputtelee. Jos kone ei tiputa öljyjä, on ainakin turbon väljyys helppo todeta, kun irrottaa imupuolen kobran ja hölskyttelee sormin turbiinia. -vesipumppuun ja -letkuihin tai turboon ei vaikuta koneremppa, joten en lähtisi ennen diagnosointia isompia teetättämään. Jakopään osat maksavat muistaakseni n. 250 euroa ja rempan voit teettää vaikka etelänaapurissa Auto Antilla. Osta myös uudet ohjaustehostimen putket ja vaihdatat samalla.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Moro täältä löytyy jos on tarvetta, 130 000 liikkkunut Aeron kone 25 000 sek. VIN: YS3EH55G073500713.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Kerralla kaikki kuntoon jos lompakko antaa myöten..
Esim uusi kone tuolta neolta ja wösnerit siihen, samalla kokokin kasvaisi 2,3:seen.
Kysyppä vaikka vesa67:lta tarjousta eri vaihtoehdoista?
Esim uusi kone tuolta neolta ja wösnerit siihen, samalla kokokin kasvaisi 2,3:seen.
Kysyppä vaikka vesa67:lta tarjousta eri vaihtoehdoista?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Mikä sun pointti oli?core2 kirjoitti:Moro täältä löytyy jos on tarvetta, 130 000 liikkkunut Aeron kone 25 000 sek. VIN: YS3EH55G073500713.
Justhan linkattiin, että UUSIA moottoreita saa reilusti tuota halvemmalla...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Ehkä kannattaisi kysyä tarjous virosta autotarvetesta
http://www.saabianti.ee/fin
http://www.saabianti.ee/fin
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Omat kokemukset Saabpartnersista ovat hyvät. Palvelu hyvää ja nopeaa. Bas vastaili ja järjesteli asiat siellä hienosti.
Alla olevasta linkistä löytyy.
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... 1qb8m7v7j3
Kuljetus Suomeen tuli halvemmaksi, kun järjestin itse. Kuriiripalvelut on nykyisin tehty helpoksi ja ovat erittäin toimivia.
Alla olevasta linkistä löytyy.
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... 1qb8m7v7j3
Kuljetus Suomeen tuli halvemmaksi, kun järjestin itse. Kuriiripalvelut on nykyisin tehty helpoksi ja ovat erittäin toimivia.
9-3 Viggen -99
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Onko Aeron moottori 205 vai 205R? Ja mikähän noiden ero on? Itsellä on toi 205R Neobroolta. Kone oli vaihdettu kun hommasin Aeroni. Kuitin mukaan moottorin vaihtotyö oli n. 800€.
Edittiä: ja siis Suomessa teetetty moottorin vaihtotyö.
Edittiä: ja siis Suomessa teetetty moottorin vaihtotyö.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Kolkkiaerossa on B205R kone, ero B205E/L koneisiin on pelkästään pakoventtiileiden materiaali
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Pointti oli se, että linkissäni olevat koneet eivät ole riisuttuja.Coltti kirjoitti:Mikä sun pointti oli?core2 kirjoitti:Moro täältä löytyy jos on tarvetta, 130 000 liikkkunut Aeron kone 25 000 sek. VIN: YS3EH55G073500713.
Justhan linkattiin, että UUSIA moottoreita saa reilusti tuota halvemmalla...
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Ei riisuttuja?
Kuvien perusteella ei noissakaan ollut läppärunkoa, kiristintä, sytkäkasettia.. Apulaitteista puhumattakkan.
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... 1qb8m7v7j3
Tuossa taas kaasuläppärunkoinen uusi kone satasen kalliimmalla.
Purkaamot jääneet hieman hintakehityksestä jälkeen, kun on näitä tehdasuusia koneita suunnilleen purkaamokone hinnoin..
Kuvien perusteella ei noissakaan ollut läppärunkoa, kiristintä, sytkäkasettia.. Apulaitteista puhumattakkan.
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... 1qb8m7v7j3
Tuossa taas kaasuläppärunkoinen uusi kone satasen kalliimmalla.
Purkaamot jääneet hieman hintakehityksestä jälkeen, kun on näitä tehdasuusia koneita suunnilleen purkaamokone hinnoin..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Jees niinpä näytti kuvassa tältä, mutta tuolta kun on tullut koneita tänne saabin verstaalle asentajien tilaamina niin ne ovat olleet kaikilla leluilla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Nyt on jonkinlaista selkeyttä saatu aeron suhteen kun kävin sitä näyttämässä saabistille nimimerkillä nugge, hänelle suuret kiitokset!
Suunnitelmana on laittaa nykyinen kone ja parit muut viat kuntoon
Saatiin toivonkipinä taas syttymään.
Suunnitelmana on laittaa nykyinen kone ja parit muut viat kuntoon
Saatiin toivonkipinä taas syttymään.
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Re: Kallis ja iso huolto vai uusi kone?
Aihetta liipaten, mistä jakopääsarja järkihintaan? PCS kyllä myy, mutta hintoja oli yli 300€. Neobothersilta ei enää saa £127. Ebayn kautta huusin ja maksoinkin jo ja peruttiin kauppa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01