Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Elikkä tuli hommattua tuommoinen -97 vuoden 2litran turbo 185heppanen ysisatku, ja ongelmat alkoivat heti 200km jälkeen.. Eli vika on seuraava : Tekee painetta siihen vesiletkuun joka lähtee moottorin vasemmalta puolen(lohkosta) ilmeisesti lämppärille. Ensin luulin vain letkun hajonneen ajanmyötä, kun siinä oli repeymä. Vaihdoin uuden, se kyllä pysynyt tiiviinä mutta lämpimällä koneella letku aivan kova ja pelottaa millon sekin taas posahtaa, eli painetta se sinne kerää.. Mikähän mahtaa olla ongelmana, ja onko jollakin ollut samoja vikoja? Vesipumpun aion huomenna vaihtaa koska sekin tippasee, onko tähän olemassa jossakin hyviä ohjeita? Pelit ja vermeet kyllä löytyy uuden vaihtamiseen, eikä peukalokaan ole keskellä kämmentä. Ja mikäli sikäli rovaniemen suunnilta löytyy jotain joka haluaa työn alle kyseisen pelin ottaa niin yv:tä tulemaan, maksan mieleesti asiantuntijalle! Kiitokset jo valmiiksi vastauksista!
Saab 900 SE 2.0T Talladega vm. 1997
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Ei välttämättä mitään vikaa, letku vain tiensä päässä. Onko öljyn seassa vettä?
Tuleeko paisariin paljon ilmakuplia? jos niin kannentiiviste yksi vaihtoehto..
Tuleeko paisariin paljon ilmakuplia? jos niin kannentiiviste yksi vaihtoehto..
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Tervetuloa foorumille. Katselin sen verran tuota pumpun vaihtoa, että purkamaan joutuu jonkin verran. Itse en välttämättä laittaisi mitään Motonetin pumppua(laadusta kun ei aina ole takeita).
Jos tarvitset ohjeita, niin laita vaikka YV:nä s-posti osoite mulle.
Jos tarvitset ohjeita, niin laita vaikka YV:nä s-posti osoite mulle.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Öljyt ja nesteet ei ole sekaisin, ainakin hyvältä näyttävät. Ja letku vaihdettu, ei ole enään siitä kiinni. Voiko lämppörin kenno olla tukossa, koska tosiaan pelkästään se letku joka menee sinne paisuu, ulostulo ei ollenkaan? Ja ohjeet olisi hieno saada, osoite olisi osekoivu@gmail.com !
Saab 900 SE 2.0T Talladega vm. 1997
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Vaihda nyt aluksi paisuntasäiliön korkki ehjään, ehjän kuuluisi pitää sellaista karvan yli 1 kilon painetta, rikkinäinen/venttiililtään tukkeutunut ei päästä ylipainetta pois jäähdytysnesteen laajetessa kuumentumisen myötä ja heikoin letku, iäkäs jäähdytin, vesipumpun akselitiiviste tai vanha kannentiiviste voi antaa periksi. Moottorin vesipumppu on keskipakotyyppinen siipipumppu eikä voi tuottaa sellaista painetta että lämppärin kennolle johtava letku hajoaisi vaikka kenno olisi tukossakin, ja vaikka kävisi sellainen ihme että tuottaisikin niin nestepaine ohjautuisi kyllä kiertoon jäähdyttimelle johtavan ylävesiletkun kautta.
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Tarkista termostaatti toimiiko ,
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Paljonko tollanen uusi korkki maksaa suunnilleen marmorilla?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Itse vaihdoin sen jo ja maksoi 5.90 motonetissä. Kympin suurinpiirtein marmorilta. Kävin ostamassa vesipumpun(made in england) , termostaatin ja huuhteluaineen, tänään siis käytännössä koko jäähytysjärjestelmän putsaus. Olisiko jollakin olemassa räjäytyskuvia/ohjeita vesipumpun vaihtoon?
Saab 900 SE 2.0T Talladega vm. 1997
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Saabin vesipumpun vaihdosta en mitään ymmärrä, mutta google antoi niin näppärän oloisen linkin että oli se tähän pakko jakaa: http://www.instructables.com/id/Saab-90 ... placement/
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
No, vieläkö kertyy ähkyä systeemiin?Osterii kirjoitti:Itse vaihdoin sen jo ja maksoi 5.90 motonetissä. Kympin suurinpiirtein marmorilta.
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Sen siis vaihdoin ensimmäisenä, eikä ole lakannut tuo paisuminen.. jospa tänään pumpun ja termarin vaihdoin + järjestrlmän huuhtelun jälkeen alkaisi pelaamaan oikein.
Saab 900 SE 2.0T Talladega vm. 1997
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Laitoin emaililla vähän ohjeita WIS ja EPC mitä löysin. Onko 9-3:sen ja NG900 vesipumpun vaihto samoilla ohjeilla, mitä sanovat muut?
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Sama pumppu, samat ohjeet. Mutta tuo että painetta kertyy uudesta paisuntasäiliön korkista huolimatta on hieman pahaenteistä, jatkuvaa runsasta ylimääräistä painetta ei oikein voi tulla muualta kuin sylinteristä vuotavan kannentiivisteen tai halkeaman kautta.
Re: Uusi saabisti tarvitsisi apua 900 2.0t kanssa!
Noniin, tälle illalle saatu vaikka mitä aikaseksi! Termari sekä pumppu vaihdettu, vanhaa termaria en vielä kerennyt edes kokeilla toimiiko, mutta pumpusta jonkunverran : Kaulan tiivisteet olivat ainakin 7 kohtaa halenneet, kummatkin, eli tämä selitti sen vuodon. Vielä en kerennyt huuhtelemaan järjestelmää, 14h pajalla alkoi näkymään ja kuulumaan kiroilun määrästä Sikälimikäli tämä mystinen "paineenkeräys" ei lopu, mitähän lähtisin seuraavaksi tekemään? Lukenut jonkinverran kannenpulttien jälikiristyksestä, onko tuottanut kenelläkään tuloksia? Itsellä ei kyllä öljyä ole merkillisesti kadonnut, että tiedä auttaako mitään. Ja lämppärin kennon irroittaminen, onkohan kovakin homma?
Kiitokset vastanneille, etenkin ohjeiden antajille, arvostan suuresti!
Kiitokset vastanneille, etenkin ohjeiden antajille, arvostan suuresti!
Saab 900 SE 2.0T Talladega vm. 1997