9-3 Aero kytkinlevyn paksuus?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kontti76
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 16:23

9-3 Aero kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja kontti76 »

Tervehdys, tuttu päivitti Aeronsa kytkimen Viggen-malliseen, ja Aeron asetelma alkoi kiinnostaa omaan Volvo-projektiin, pulttijakokin on sama Volvon B19 vauhtipyörässä.

Kysyisinkin onko Aeron vauhtipyörä sileä, vai onko siinä syvennys levylle? Entä mikä mahtaa olla uuden levyn paksuus? Tämä tieto auttaisi kovasti sovitusta. Vaakaa tai prässiä painemittareineen ei ole käytössä millä voisi mitata puristusvoiman. Eikä oikein taitoakaan :oops:
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 Aero kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Syvennys levylle vauhtiksessa. Upotus muistaakseni jotain n. 2mm luokkaa. Uuden levyn paksuus on n. 8mm.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 9-3 Aero kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Uusi levy noin 7,5mm, Viggen paineasetelman puristusvoima noin 1025kg (5,0 - 5,5mm puristuksella tasopinnasta, eli 2mm upotus vauhtipyössä + 5,0-5,5mm upotus paineasetelmassa = levyn käyttöalue 7,0 -7,5mm.

2,0 turbon levyssä pursistusvoima ~800kg.
Saab 9-3 Sre levyn puristusvoima ~900kg.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kontti76
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 16:23

Re: 9-3 Aero kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja kontti76 »

Kiitoksia näistä!
Vastaa Viestiin