Tiedossahan meillä jokaisella saabistilla on, että Saabin dieselit on Opelin. Mutta onko Opelillakaan omia dieseleitä vaan esim. VAG:n tai Fiat kiisselit? Onhan näistä ollut puhetta, mutta nyt ei tule kyllä mieleen itselläni...
Opelin omia dieseleitä on 2.0 ja 2.2-litraset. 1.7 on Isuzun tekele, 1.5:sta en tiedä ja Ompun keulalla on BMW:n 2.5 kutosdieseli sekä perinteisenä että uudemmalla ruiskutustekniikalla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
juhokare kirjoitti:Niin epäilinkin ja ilmeisesti näissä vanhemmissa 9-3:sissa on sitten Opelin kiisseli.
Suoraan ooppelin nokalta joo... Mutta , selittäkääpäs se juttu että sama kone syö vimmatusti öljyä Opelin keulalla, mutta Saabin pultattuna sama kone ei syö öljyä ?!? Jotain muutoksia tuohon on siis tehty ennen Saabiin asentamista.
No sehän on selvä homma.. Eihän ihmisetkään viihdy ooppeleissa ni saatika sit koneetkaan. Eli heti ku kone pääsee saabin keulalle niin alka homma toimiin.
Kaide kirjoitti:Suoraan ooppelin nokalta joo... Mutta , selittäkääpäs se juttu että sama kone syö vimmatusti öljyä Opelin keulalla, mutta Saabin pultattuna sama kone ei syö öljyä ?!? Jotain muutoksia tuohon on siis tehty ennen Saabiin asentamista.
Kaide
Eikös se oo kakslitrasen (OPELin) ongelma, se öljynkulutus? Meilläkään ei ole SAABissa havaittu öljyn juopottelua. Tosin tulee vaihdettua öljyt+suodatin 15 tkm välein, päivittäinen työmatka 110 km suuntaansa. Keskinopeus jotain 90 km/h...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Mutta edelleenkään ei taida edes uutta 9-3SS:ää taida saada automaatilla dieselinä? Käytettyä 9-3:sta olen luuraillut, diesel houkuttelis vaan kun ei automaattia saa niin valinta taitaa olla 2,0t joita näyttää saavan käytettynä yllättävänkin edullisesti.