Saabin dieseleistä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Saabin dieseleistä

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tiedossahan meillä jokaisella saabistilla on, että Saabin dieselit on Opelin. Mutta onko Opelillakaan omia dieseleitä vaan esim. VAG:n tai Fiat kiisselit? Onhan näistä ollut puhetta, mutta nyt ei tule kyllä mieleen itselläni...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Opelin omia dieseleitä on 2.0 ja 2.2-litraset. 1.7 on Isuzun tekele, 1.5:sta en tiedä ja Ompun keulalla on BMW:n 2.5 kutosdieseli sekä perinteisenä että uudemmalla ruiskutustekniikalla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
jarmot
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 01:00

Viesti Kirjoittaja jarmot »

Isuzu on tenyt myös kolmelitrasen diisselin. Ja hyvin potkii. -03 ei tukehdu töppyräkelissäkään,niin kuin edelliset vm:t kuulemma tekivät.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Kolmilitraista by Isuzu käytetään myös jakeluautojen koneena!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin epäilinkin ja ilmeisesti näissä vanhemmissa 9-3:sissa on sitten Opelin kiisseli.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

juhokare kirjoitti:Niin epäilinkin ja ilmeisesti näissä vanhemmissa 9-3:sissa on sitten Opelin kiisseli.
Suoraan ooppelin nokalta joo... Mutta , selittäkääpäs se juttu että sama kone syö vimmatusti öljyä Opelin keulalla, mutta Saabin pultattuna sama kone ei syö öljyä ?!? Jotain muutoksia tuohon on siis tehty ennen Saabiin asentamista.

Kaide
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No sehän on selvä homma.. :wink: Eihän ihmisetkään viihdy ooppeleissa ni saatika sit koneetkaan. :lol: Eli heti ku kone pääsee saabin keulalle niin alka homma toimiin. :P
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Kaide kirjoitti:Suoraan ooppelin nokalta joo... Mutta , selittäkääpäs se juttu että sama kone syö vimmatusti öljyä Opelin keulalla, mutta Saabin pultattuna sama kone ei syö öljyä ?!? Jotain muutoksia tuohon on siis tehty ennen Saabiin asentamista.

Kaide
Eikös se oo kakslitrasen (OPELin) ongelma, se öljynkulutus? Meilläkään ei ole SAABissa havaittu öljyn juopottelua. Tosin tulee vaihdettua öljyt+suodatin 15 tkm välein, päivittäinen työmatka 110 km suuntaansa. Keskinopeus jotain 90 km/h...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Mutta edelleenkään ei taida edes uutta 9-3SS:ää taida saada automaatilla dieselinä? Käytettyä 9-3:sta olen luuraillut, diesel houkuttelis vaan kun ei automaattia saa niin valinta taitaa olla 2,0t joita näyttää saavan käytettynä yllättävänkin edullisesti.
Vastaa Viestiin