Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Kävisikö tämä tiivisteliimaksi:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2302
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2302
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Luulis käyvän. En muista enää mitä liimaa ite käytin tässä taannoin mutta motonetistä jotain halpaa se oli ja hyvin on pitäny
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Moro kaikille! Täytynee kompata tänne osastolle kyseisestä toimenpiteestä. Oli viime la nuggen kanssa muun muassa tämä öp putsaus omaan 2001 9-3 t7 jolla ajettu nyt 294tkm. Ilmeisesti aiempi huolto historia (mistä mulle on kerrottu) pitänee paikkansa. Ei ollut pahannäköinen,karstaa oli sihdissä jonninverran sekä kumitiivisteen palasia.Mutta tukossa ei tainnut olla,hyvä niin.Onpahan ainakin mielenrauha siitäkin.
2008 SS 1.8t Biopower.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Olikohan noi "kumitiivisteen palaset" just näitä silikonipohjaisien tiivisteliimojen kuivuneita suikaleita? Tämähän oli se syy, että miksi vain oikeanlaisia liimoja käytetään...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Auki kävi tuosta omastakin yksilöstä kilometrilukemassa 187590. Varsin siisti oli öljysihti:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Kiitokset Vesalle hyvistä ohjeista
Availinpa minäkin tuossa öljypohjan ja putsailin sihdin. Turha keikka siinä mielessä, että sihdissä oli vain muutama jyvänen, mutta onpahan nyt mielenrauha tämän asian tiimoilta. Taannoin, kun venttiilikoppa oli auki, niin sekin kieli melko puhtaasta konesta.
Availinpa minäkin tuossa öljypohjan ja putsailin sihdin. Turha keikka siinä mielessä, että sihdissä oli vain muutama jyvänen, mutta onpahan nyt mielenrauha tämän asian tiimoilta. Taannoin, kun venttiilikoppa oli auki, niin sekin kieli melko puhtaasta konesta.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Öljypohjan tiivistyksestä puheenollen, CRC:ltä löytyy anaerobinen rigid seal -niminen tasotiivisteliima. Ainakin Etra ja puuilo myy, jälkimmäisessä maksaa 17,90e/50ml eli hinta on varsin kohtuullinen verrattuna Loctiten vastaaviin.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Tuota pistettiin tuohon mun 9-3:n öljypohjaan ja tuntus toimivan niinkuin pitääkin.jmaatta kirjoitti:Kävisikö tämä tiivisteliimaksi:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2302
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Samaa mämmiä ja jopa samasta purkista meni eilen mulle. Eilisen tykityksen ainakin öljyt pysyi sisäpuolella.jmaatta kirjoitti:Tuota pistettiin tuohon mun 9-3:n öljypohjaan ja tuntus toimivan niinkuin pitääkin.jmaatta kirjoitti:Kävisikö tämä tiivisteliimaksi:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2302
Öljypohjan irroituksessa on hyvä myös varata dp:n uudet pultit valmiiksi. Kiitos PCS taas tarvittavien tilpehöörien nopeasta toimittamisesta.
--JaSa
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
#5909
2001 9-3 Aero flexfuel
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Aikaisemmin kirjoitin tuonne omasta hommasta,mutten vielä silloin saanut kuvia hommaan liittyen. Mutta laitetaan nyt kuvien kera:
http://s1083.photobucket.com/user/Jore8 ... 6.jpg.html
http://s1083.photobucket.com/user/Jore8 ... 0.jpg.html
http://s1083.photobucket.com/user/Jore8 ... 0.jpg.html
http://s1083.photobucket.com/user/Jore8 ... 6.jpg.html
http://s1083.photobucket.com/user/Jore8 ... 0.jpg.html
http://s1083.photobucket.com/user/Jore8 ... 0.jpg.html
2008 SS 1.8t Biopower.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Linkit toimii huonosti mutta kansiosta löytyy kuvia joissa on jopa tuttua silikonimatoa näemmä eksynyt öljypohjaan sihdin tukkeeksi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
vesa67 kirjoitti:Linkit toimii huonosti mutta kansiosta löytyy kuvia joissa on jopa tuttua silikonimatoa näemmä eksynyt öljypohjaan sihdin tukkeeksi
Nyt laitoin uudet kuvat&linkit..pitäisi toimia nyt..
2008 SS 1.8t Biopower.
-
- "Aero"
- Viestit: 392
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Miten on, mestarit:
sopiiko endoskoopilla sisään öljytulpasta, kuulemma VAG:n moteissa ei mahdu.
Toinen juttu: jos jakopääremppa tehty 114tkm, olisko mahdollisesti öljypohja ollut irti, näinollen sihtikin tarkastettu
sopiiko endoskoopilla sisään öljytulpasta, kuulemma VAG:n moteissa ei mahdu.
Toinen juttu: jos jakopääremppa tehty 114tkm, olisko mahdollisesti öljypohja ollut irti, näinollen sihtikin tarkastettu
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
kyllä sopii yrittää, imusihdin ja pohjan välinen rako on tosi kapea.
Jakopään laiton yhteydessä ei ole pakko avata öljypohjaa vaikka paremmin se koppa menee paikalleen pikkasen avaamalla. Eli toiveajattelulta kuulostaa.
Jakopään laiton yhteydessä ei ole pakko avata öljypohjaa vaikka paremmin se koppa menee paikalleen pikkasen avaamalla. Eli toiveajattelulta kuulostaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Tuli putsattua runsaan vuoden kestäneen suunnittelu- eli "tarttis tehrä" -vaiheen jälkeen öljypohja '01 Aerosta, ajettu 170 tkm. Muuten meni sujuvasti, mutta apurungon keskimmäisten pulttien kanssa meinasi jo välillä usko loppua. Tuli kokeiltua lämpöä, vääntöä, pulttipyssyä, vasaraa vuoron perään. Lopulta 60 cm väännin ja apinan raivolla riuhtominen auttoivat... käsittämätöntä, että mikään ei hajonnut, ei edes selkä. Yksi DP:n pinnapulteista lähti irrotettaessa mukana ja pakopesän puoleinen kierre näytti epäilyttävältä, mutta sain kuitenkin uuden pultin sinne kierrettyä. Koko pakoputkisto lähti vaihtoon samalla, joten muuten ei tarvinnut huolehtia DP:n irtoamisesta ehjänä.
Konetta kannattelin Bilteman moottoripukilla, ja apurunkoa löysensin sen verran, että sain 2x4:n tungettua tuohon eteen väliin:
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... KMwByPhxQ4
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... aluFbwxOEA
Pohjalla oli vain vähän karstaa ja jotain, joka saattoi olla vanhan tiivisteliiman palasia.
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... cDNdr748Gg
Lisäksi jonkin verran ehkä 1x3 mm kokoisia hyvin ohuita ehkä kupariliuskoja. Mitä lie tarpeettomia laakerinpalasia...
Sihdissä samaa roskaa irtonaisena hiukan, mutta kiinni ei ollut tarttunut mitään:
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... usB9MBmYgM
ÖP puhdistettuna ja Hylomar levitettynä, valmiina asennukseen:
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... -4g6_lUSNM
Edit: Meinasi tärkein unohtua, eli Vesalle suurkiitos hyvistä ohjeista!
Konetta kannattelin Bilteman moottoripukilla, ja apurunkoa löysensin sen verran, että sain 2x4:n tungettua tuohon eteen väliin:
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... KMwByPhxQ4
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... aluFbwxOEA
Pohjalla oli vain vähän karstaa ja jotain, joka saattoi olla vanhan tiivisteliiman palasia.
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... cDNdr748Gg
Lisäksi jonkin verran ehkä 1x3 mm kokoisia hyvin ohuita ehkä kupariliuskoja. Mitä lie tarpeettomia laakerinpalasia...
Sihdissä samaa roskaa irtonaisena hiukan, mutta kiinni ei ollut tarttunut mitään:
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... usB9MBmYgM
ÖP puhdistettuna ja Hylomar levitettynä, valmiina asennukseen:
https://skydrive.live.com/redir?resid=7 ... -4g6_lUSNM
Edit: Meinasi tärkein unohtua, eli Vesalle suurkiitos hyvistä ohjeista!
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73