Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Eli 97vm ysisatku kyseessä. Temppuili siten että koitettuani lähteä parkkipaikalta liikenteeseen eivät avaimet heilahtaneet virtalukossa mihinkään suuntaan. Koitin vähän hemputtaa kytkin pohjassa pakkia vailla mitään tulosta. Huomasin että rattilukko ei ollut päällä ja renkaat kääntyilivät ihan normaalisti ja saatiin komeasti hinausauton kyytiin. Eikö rattilukon olisi pitänyt mennä päälle jossain vaiheessa? Ja jos siinä jotain vikaa on, niin voiko se johtua tuosta virtalukon ongelmasta? Selailin toki foorumeita ensin, mutta en tuosta rattilukosta löytänyt tietoa. Taas saab "parin" vuoden tauon jälkeen ja ei tää nyt kovin vahvasti lähteny liikkeelle.
kiitos jo etukäteen vastauksista!
kiitos jo etukäteen vastauksista!
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Ei ole rattilukkoa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Eikös sellanen kilke ole pakollinen? Mutta jos kerran fiksummat näin sanoo, niin pakkohan se on uskoa.
Itsehän en asiasta mitään tiedä ja on väärä kansiokin mukana...
ahaa! Pakkilukko siis korvaa rattilukon!
Itsehän en asiasta mitään tiedä ja on väärä kansiokin mukana...
ahaa! Pakkilukko siis korvaa rattilukon!
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
^Juuri näin. Autoissa ei vaadita nimenomaan rattilukkoa vaan luvattoman käytön estolaite.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Nyt kun tässä on vähän tota saabbia katellut niin herää väkisinkin kysymys mieleen, minkälainen toi varaosien saatavuustilanne on yleensä? Jotain juttua oon kuullut että on tyhjennetty varastoja vanhempien saabien osista tms.
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Kyllä näihin ropposiin vielä ainakin on osia löytynyt, tuskimpa noista jatkossakaan on pulaa, taitaa aikalailla kaikkia osia saada varaosina motonetistä, biltemasta jne. Ja myydään palstalta saa sitten käytettyjä..
Tuohon virtalukon jumitukseen, kannattaa vähän heilutella (sen mitä se heiluu pakkilukko päällä) vaihdekeppiä samalla kun tota kääntää tota virtalukkoa, saattaa vähän jumittaa se pakkilukko siellä ja virtalukko ei käänny..
Tuohon virtalukon jumitukseen, kannattaa vähän heilutella (sen mitä se heiluu pakkilukko päällä) vaihdekeppiä samalla kun tota kääntää tota virtalukkoa, saattaa vähän jumittaa se pakkilukko siellä ja virtalukko ei käänny..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Nonni, eipä oo lukkopatruunaa saatavilla tällä hetkellä saabbiin. voi kilin v*ttu.
Mistäs tähän hätään virtalukon pohja ja patruuna? Ja mihin hintaan?
Mistäs tähän hätään virtalukon pohja ja patruuna? Ja mihin hintaan?
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
jos todellakaan ei uutta saa, niin ostaa vanhan ja sarjotuttaa lukkosepällä tai vie vanhan oman putsattavaksi.nopea ja halpa ratkaisu.
jospa vikaon vaan siinä, että patruuna ei nouse yläasentoonsa kun positat avaimen, silloin kandee yrittää avaimella auttaasitä pesän nousua perusasentoonsa.
jospa vikaon vaan siinä, että patruuna ei nouse yläasentoonsa kun positat avaimen, silloin kandee yrittää avaimella auttaasitä pesän nousua perusasentoonsa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Osaatko uuden hintaa arvioida?
Ja mikä noista nyt yleensä menee rikki? Korjaamolla kertoi että patruuna vaihtokunnossa, itse en ole siis nähnyt avattuna kyseenomaista pömpeliä. Voiko se virtalukko mennä niin pahaan happeen?
Ja mikä noista nyt yleensä menee rikki? Korjaamolla kertoi että patruuna vaihtokunnossa, itse en ole siis nähnyt avattuna kyseenomaista pömpeliä. Voiko se virtalukko mennä niin pahaan happeen?
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
200 e oli uusi merkkiliikkeestä ostettuna keväällä 9-3:en avainpatruuna. lie samaa hintaluokkaa. en tiedä mikä patruunamalli tuohon NG900: een käy, tonnarissa ja kolkissa kuulemma sama.
Jospa pyydät korjaamoa irroittamaan ja viet lukkosepälle, tai ainakin minulla OG 900 ja 9-3;n pesän lukkoseppä on kunnostanut. tuntuu olevan korjaamoiden aktiivisuus huono hommata osia muualta kuin vakiokanavia pitkin, eli asiakkaan pitää itse junailla.
Yksi aihtoehto on yrittää ostaa ebaystä tai käytetty foorumilta.
Rattilukko on väärä hakusana, virtalukko tai avainpesä tai avainpatruuna parempi.
Jospa pyydät korjaamoa irroittamaan ja viet lukkosepälle, tai ainakin minulla OG 900 ja 9-3;n pesän lukkoseppä on kunnostanut. tuntuu olevan korjaamoiden aktiivisuus huono hommata osia muualta kuin vakiokanavia pitkin, eli asiakkaan pitää itse junailla.
Yksi aihtoehto on yrittää ostaa ebaystä tai käytetty foorumilta.
Rattilukko on väärä hakusana, virtalukko tai avainpesä tai avainpatruuna parempi.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Minkähän hintaista rallia tuo lukkopesän korjauttaminen on?
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Hieman OT, mutta minusta pakkilukko on ollut erittäin paljon käytännöllisempi kuin rattilukko. Ei tule meinaan koskaan unohdettua vaihdetta vapaalle ilman käsijarrua. Mutta tämähän on uudemmissa korvattu jo sähköisellä rattilukolla, jolloin vaihteen unohtaminenkin vapaalle on uudemmissa mahdollista.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Jatketaan OT.ballantine kirjoitti:Hieman OT, mutta minusta pakkilukko on ollut erittäin paljon käytännöllisempi kuin rattilukko. Ei tule meinaan koskaan unohdettua vaihdetta vapaalle ilman käsijarrua. Mutta tämähän on uudemmissa korvattu jo sähköisellä rattilukolla, jolloin vaihteen unohtaminenkin vapaalle on uudemmissa mahdollista.
Mielenkiintoinen juttu sinäänsä tossa pakkilukossa on se että pakkilukollisissa autoissa kuten OG9-3 ja vanhemmat (paitsi 9k ja 96?) vaaditaan käsijarrulle toimivuutta katsastuksessa. Saa meinaan olla aika hemmetin jyrkkä mäki että ei pysyis paikoilaan kun vaihde päällä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Esim. auton avain Helsinki korjaa kympeillä,Kerppo kirjoitti:Minkähän hintaista rallia tuo lukkopesän korjauttaminen on?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Virtalukosta ja samalla kysymys rattilukosta
Vaihde ei pidä kuin yhtä pyörää paikallaan, Suomen talvessa en luottaisi siihen että auto pysyy loivassakaan mäessä paikallaan pelkän vaihteen varassa (pl. täysin lukittavat nelivedot).nugge kirjoitti:
Jatketaan OT.
Mielenkiintoinen juttu sinäänsä tossa pakkilukossa on se että pakkilukollisissa autoissa kuten OG9-3 ja vanhemmat (paitsi 9k ja 96?) vaaditaan käsijarrulle toimivuutta katsastuksessa. Saa meinaan olla aika hemmetin jyrkkä mäki että ei pysyis paikoilaan kun vaihde päällä.
Sopivasti kun tulee jäiseen mäkeen lämpimäksi ajetuilla renkailla, niin ei aina riitä vaihde ja käsijarrukaan pitämään autoa paikoillaan, vaan auto lähtee ns. nahkoineen valumaan...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02