Eiköhän se alkuperäinen ja varmaan edelleenkin ensisijainen syy käsijarrun toimivuuden vaatimiselle ole se, että turvallisuussyistä autossa halutaan olevan nestetoimisesta käyttöjarrusta ainakin osin erillinen toinen jarrujärjestelmä esim. jarruputkien tai pääsylinterin hajoamisen varalta.nugge kirjoitti: Jatketaan OT.
Mielenkiintoinen juttu sinäänsä tossa pakkilukossa on se että pakkilukollisissa autoissa kuten OG9-3 ja vanhemmat (paitsi 9k ja 96?) vaaditaan käsijarrulle toimivuutta katsastuksessa. Saa meinaan olla aika hemmetin jyrkkä mäki että ei pysyis paikoilaan kun vaihde päällä.
95 ja 96 ovat paria ekaa vuosimallia lukuunottamatta varustetut pakkilukolla. Tosin vapaakytkimen ollessa auki pakki pitää auton paikallaan vain keulan ollessa alamäkeen päin.