Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Mroo mulla kävi nyt sillee et oli vähä koulussa pistetty saabin kesäalut väärään momenttiin rengas lähti irti 80 kmh vauhissa mitään muuta ei käyny ku 2 pulttii katkes napaan et kertokaas helpoin tapa saada ne irti kiitos. :D
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Pienempi reikä ja siihe vastakierre. Luulis lähtevän kerta rengaskin lähti :D

Toinen jos ei oo vehkeitä niin ottaa jarrulevyn pois tieltä ja jos on mahiksii saaha jollain putkipieillä kii ja vääntää auki. Hyvällä prosentilla menee perseeleen.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Jarrulevy pois ja jos on pultintynkää yhtään koholla, niin siihen hitsaat tai hitsautat sopivan mutterin kiinni ja väännät sitten auki.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Jos ei noit katkenneit pulttei saa nii joutuu ostamaan uuden navan mistä niit voi tilaa?
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja ippe »

Kyllä ne katkenneet pultit sieltä tulevat pois, niillähän ei ole enää mitään kiristystä jäljellä, kun vanne on irti, joten niiden pitäisi lähteä ihan pyörittämällä pois.

Vastakierretapin kanssa pitää olla sen verran varovainen, ettei katko tappia pultin jämän sisälle.

Kokeile hitsata mutterit pultin jämiin kiinni, muistat vaan laittaa hitsikoneen maakaapelin niin ettet maadoita laakerin läpi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Mro mulla rialinin talvivanteet vaihoin kesävanteet ( saabin omat ) sitte samoilla pulteilla ku ei ollu muit ja sit rengas lähti irti ja kaks katkes napaan. Et kertokaa onks eri pultit saabin aluihi.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja ippe »

Olisikohan Rialin vanteen kanssa käytetty pultti ollut liian pitkä alkuperäiselle vanteelle?

Saabin omat aluvanteet menevät samoilla pulteilla kuin Saabin peltivanteet, tarvikealuihin tarvitaan vanteen kanssa yhteensopivat pultit.

Pyöränpultteja myydään likipitäen kaikissa autotarvikaupoissa, tarvikevanteiden kanssa tarvitset todennäköisesti pidemmät pultit muista tarkistaa että pultin ja vanteen kartiot ovat samaa paria.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
karihai
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja karihai »

Mikähän mahtaa olla Saabin pultin kartion asteluku?
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

voi elämä.... 8O

:lol: :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja nugge »

like_a_glove kirjoitti:voi elämä.... 8O

:lol: :lol:
Agreed
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
karihai
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja karihai »

karihai kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Saabin pultin kartion asteluku?
Anteeksi nyt vaan kovasti tyhmyyteni, mutta kysynpähän nyt vieläkin, että onko kaikissa autoissa pyöränpultin kartion asteluku sama (yleinen tuntuu olevan 60 astetta), eli minun ei tarvitse välittää pulttiostoksille mennessäni mitään tuosta asteluvusta. Onko näin?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja nugge »

karihai kirjoitti:
karihai kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Saabin pultin kartion asteluku?
Anteeksi nyt vaan kovasti tyhmyyteni, mutta kysynpähän nyt vieläkin, että onko kaikissa autoissa pyöränpultin kartion asteluku sama (yleinen tuntuu olevan 60 astetta), eli minun ei tarvitse välittää pulttiostoksille mennessäni mitään tuosta asteluvusta. Onko näin?
On
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Saab 9-3 se 2l t vm 1999

Viesti Kirjoittaja ippe »

En ole mittaillut, mutta kartion asteluku on kaiketi vakio, sitten on myös pallopintoja ja elliptisiä malleja, sekä ainakin henkilöautoissa harvinaisia laippamuttereita.

Keskikiinnitteiset vanteet ovat myös oma lukunsa, näitä tulee vastaan lähinnä vanhemmissa brittisporteissa.

Kaupasta kun pyytää Saab 9-3:seen pultteja, niin kyllä sieltä pitäisi oikeanlaiset löytyä ihan automallin mukaan...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin